اصول مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

می دانیم که سایت هایی که حتی بسیار شیک و زیبا طراحی شده اند، اما از نظر سئو طراحی درستی نداشته و تولید محتوای مناسبی برای آن ها انجام نشده و در نتیجه بازدیدکننده و مخاطب کمی دارند دقیقا مانند یک فروشگاه مدرن و شیک با بهترین کالاهای لوکس هستند که در دل کویر بی آب و علفی که هیچ انسانی در آن ساکن نیست، تاسیس شده باشند. راه اصلی به منظور اینکه یک سایت بتواند مخاطب زیادی داشته باشد، داشتن رتبه خوب در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل در جستجوی عبارات کلیدی مدنظر خود مدیران سایت است. برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل در گام اول باید ساخت سایت به صورت اصولی صورت گرفته باشد. در گام دوم نیز باید تولید محتوای مناسب و بر اساس اصول سئو برای سایت انجام گیرد. سوالی که بسیاری از مدیران کسی و کارها که برای کسب و کار خود وبسایت راه اندازی کرده اند این است که چگونه رتبه خود را در گوگل افزایش دهیم؟

رعایت اصول سئو برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

می دانیم که هزینه های ساخت سایت اصلا یک چیز ثابت نیست و هر طراحی برای کار خود قیمتی تعیین می کند. در واقع ممکن است هزینه طراحی یک سایت از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر باشد. بدبختانه اصلا نمی توان مطمئن بود که در صورت پرداخت هزینه سنگین ساخت سایت ، بر اساس اصول سئو صورت می گیرد و سایت قطعا برای موتورهای جستجو بهینه سازی مناسبی می شود. از این رو بهتر است هزینه زیادی در زمینه طراحی سایت صورت نگیرد و با هزینه ای مناسب از طریق یک سیستم سایت ساز مانند پوپش، سایت راه اندازی شود و اطمینان از این موضوع وجود داشته باشد که قالب سایت بر اساس اصول سئو طراحی شده است.

بهتر است با حصول اطمینان از این موضوع، تولید محتوا را به صورت اصولی انجام داد. زیرا تولید محتوا کلید رساندن سایت به بهترین رتبه ها در گوگل است. بهتر است هزینه صرفه جویی شده در ساخت سایت که با کمک امکانات سیستم های سایت سازی مانند پوپش امکان پذیر می شود را در بخش تولید محتوا خرج نمایید تا در بالا بردن رتبه سایت در گوگل بتوانید با رقبا رقابت مناسبی نماید.

در طراحی وب سایت ها اصولی وجود دارد که با رعایت آن زمان ساخت سایت، در هنگام کاربری و وارد کردن محتوا به سایت بطور خودکار به ایندکس بهتر مطالب کمک می نماید. گاهی بعد از مدتی که از ساخت سایت و شروع دوره کاربری و قرار دادن محتوا متوجه می شوید سایتتان حتی در آخر صفحات پیشنهادی گوگل قرار ندارند. این مشکل دو علت دارد. اول اینکه زمان ساختن سایت اصول سئو رعایت نشده است و یا شما طریقه استفاده درست از امکاناتی که برای سئو در طراحی سایت است به خوبی نمی دانید که این مورد دوم معمولا در سایت هایی که پنل مدیریت پیچیده توسط طراح برای آن ها در نظر گرفته شده اتفاق می افتد.

سایت سازها سیستم های نوینی هستند که کار ساخت وب سایت را راحت، سریع و ارزان کرده و حتی به هر کسب امکان می دهند بدون داشتن دانش برنامه نویسی بتواند سایت خود را خود بر طبق سلایق و نیازهایش طراحی نماید. این سیستم ها سالهاست در دنیا رواج یافته اند. خوشبختانه در سال های اخیر در کشور خودمان نیز سیستم های سایت ساز بومی مناسبی مانند سیستم سایت ساز پوپش رونمایی شده است که بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها را در مسیر ورود به دنیای تجارت الکترونیک یاری نموده است.با کمک این سیستم ها دیگر برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل نیاز به انجام کار پیچیده ای نخواهید داشت.

در طراحی یک سایت یکی از نکاتی که خیلی مهم است رعایت اصول سئو یا بهینه سازی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو است. زیرا اگر سایتی برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل بهینه سازی نشده باشد اصلا نمی تواند در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برای عبارات کلیدی اصلی مدنظر مدیرانش برسد و قطعا مخاطب زیادی نخواهد داشت. از این رو لازم است ساخت سایت بر اساس اصول سئو صورت گیرد. خبر خوش این است که قالب های طراحی شده در سیستم سایت ساز پوپش کاملا بر اساس سئو طراحی شده اند و شما می توانید این قالب ها را بر اساس نیاز، خواست و سلیقه خود شخصی سازی کنید.

تولید محتوای مناسب

اما مهم ترین بخش مدیریت یک سایت برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل ، تولید محتوای مناسب است. حتما دیده اید حتی دیجی کالا نیز بخشی به نام مجله دارد که به صورت یک بلاگ برای آن ها عمل می کند و با قرار دادن محتوا در آن، مخاطب جذب سایتشان می شود. تمامی سایت های موفق دنیا نیز همین کار را انجام می دهند و با قرار دادن محتواهای مرتبط با محصولاتشان و حتی محتواهای بسیار غیر مرتبط کار جذب مخاطب و بیننده از طریق موتورهای جستجو را انجام می دهند. لازم است در نظر داشته باشید تولید محتوا به معنای کپی کردن متن از سایت های دیگر و قرار دادن در سایت خود نیست.

حتی محتوایی که یونیک توسط خود شما نوشته شود ولی اصول بهینه سازی در آن رعایت نشده باشد هم کمک شایانی به سایت شما برای  بالا بردن رتبه سایت در گوگل و جذب مخاطب نخواهد کرد. باید بحث تولید محتوا را بسیار جدی بگیرید. زیرا نوشتن محتوایی که در صدر نتایج گوگل بتواند قرار بگیرد کاری تخصصی است و فقط توسط متخصصان تولید محتوا امکانپذیر است. از این رو در بندهای قبلی متن عرض کردیم هزینه ای که در ساخت وب سایت صرفه جویی می شود را در تولید محتوا صرف کنید تا بتوانید از خدمات متخصصان تولید محتوا بهره ببرید و به صدر نتایج موتورهای جستجو برسید.

ایجاد لینک ها داخلی در سایت

آخرین موردی که برای  پاسخ به سوال چگونه رتبه خود را در گوگل افزایش دهیم؟ لازم به ذکر است، ایجاد لینکهای داخلی در سایت است. حتما در جستجوهای خود در کیووردهای مختلف دیده اید که سایت هایی که در صدر نتایج هستند در صفحه ای که توسط گوگل از آن سایت آورده می شود لینک یا پیوندهایی به دیگر صفحات سایتشان داده اند. در حقیقت با لینک کردن صفحات مرتبط از طریق عبارات کلیدی مرتبط با آن صفحات، به روبات خزنده گوگل این پیام را می فرستند که این صفحات را نیز با اهمیت بشمارد و به آن ها رتبه بهتری بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *