دراپ شیپینگ چیست؟ با کمترین سرمایه کسب درآمد کنید

دراپ شیپینگ چیست؟ با کمترین سرمایه کسب درآمد کنید

اگر در مورد دراپ شیپینگ اطلاعی ندارید در اینجا می توانید هرآنچه که نیاز داشته باشید به دست بیاورید و درمورد آن اطلاعات کسب کنید؛شاید dropshipping را به منظور رونق کسب و کار خود انتخاب کرده باشید؛که قاعدتا با استفاده از کمی تبلیغات می توانید موفقیت های زیادی را کسب نمایید؛ به طور خلاصه بخواهیم درمورد آموزش دراپ شیپینگ توضیح دهیم بدین صورت بیان می کنیم: در این روش فروشنده کالای خود را از انبار خود به فروش نمی رساند بلکه این کالا را از شخص یا فروشگاه دیگری خریداری و به دست خریدار می رساند که در اینصورت نیازی به رسیدگی مستقیم به محصول و همچنین انبارداری نمی باشد. برای آشنایی بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

دراپ شیپینگ چیست؟

همانطور که در متن بالا خدمت شما عرض کردیم دراپ شیپینگ مخارج اضافی از قبیل هزینه برای انبارداری یا نگرانی از بابت موجودی انبار را از شما دور کرده و فروشنده، سفارشات را از موجودی شخص سوم،تولیدکننده یا عمده فروش دیگر خریداری می کند؛این بزرگ ترین تفاوت بین روشهای فروش دیگر و دراپ شیپینگ است ، همین امر باعث می شود در صورت استفاده از دراپ شیپینگ دغدغه ای نسبت به سرمایه گذاری نداشته و از هزینه های خود بکاهید؛ dropshipping یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که می خواهند با کم ترین ریسک ممکن وارد بازار شوند.

دراپ شاپینگ چیست؟

مزایای استفاده از روش دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یک الگوی تجاری عالی برای کارآفرینان به شمار می آید به این دلیل که همیشه کالای شما در دسترس است و نگرانی از بابت موجودی ندارید و این فرصت را به شما می دهد که در مورد کالاهای مورد تقاضا و انتخابی بررسی لازم را داشته باشید یا به عبارت ساده تر فوت و فن بازار را در دست بگیرید و با مشتریان و شرایط بازار بهتر و بیشتر آشنا شوید؛ همین امر باعث می شود تجربه شما در این زمینه بالا رود که در آینده قاعدتا به کارتان خواهد آمد، و شاید به همین دلیل است که دراپ شاپینگ آن قدر محبوب شده است.

۱- سرمایه کم

قاعدتا تا به اینجای کار به بزرگ ترین مزیت استفاده از دراپ شیپینگ پی برده باشید که این روش امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدون نیاز به سرمایه برای شما به ارمغان می آورد؛تفاوت اصلی دراپ شیپینگ با روش سنتی این است که هزینه های بسیار بالا که به منظور موجودی انبار صرف می شود را ندارد؛ همین امر باعث پیشرفت و شروع یک کسب و کار موفق را برای شما رقم بزند.

۲- شروعی آسان

به دلیل اینکه به صورت فیزیکی با کالاها و محصولات سر و کار ندارید سبب می شود که شروعی آسان برای کسب و کار خود داشته باشید و نگرانی زیر را برای شما ایجاد نخواهد.

  • مدیریت در انبار و پرداخت های آن.
  • بسته بندی و ارسال سفارشات.
  • پیگیری موجودی و حسابداری آن ها.
  • رسیدگی به محصولات ورودی و بازدهی.
  • پیگیری مرتب سفارشات و محصولات به همراه مدیریت تمام کالاها.

۳- مشغله و عدم انباشته شدن کارها

از آنجایی که با دراپ شیپینگ دیگر مجبور نیستید که به طور مستقیم موجودی انبار و سفارشات را مدیریت کنید به همین منظور صرفه جویی در وقت را به دست آورده و همچنین مشغله را از شما می کاهد، بسیاری از استفاده کنندگان دراپ شیپینگ موفق، در خانه به کسب و کار خود می پردازند، شما هم با یک کامپیوتر یا لپ تاپ می توانید همه چیز را مدیریت کنید و به مرور درآمد خود را افزایش خواهد یافت.

۴- محیط کار منعطف

فقط کافی است که به اینترنت متصل شده باشید، همین امر باعث مدیریت شما برای کسب و کار خواهد شد و مهم نیست که در کدام نقطه قرار دارید.

دارپ شاپینگ و محیط کار منعطف

۵- انتخاب گسترده ای از محصولات برای فروش

به دلیل عدم خرید کالا یا محصول، برای فروش می توانید کالاهای مورد نیاز خود را بدون هیچ هزینه ای در فروشگاه اینترنتی خود لیست کنید.

۶- با dropshipping در صورت بالا رفتن حجم سفارشات مشکل نخواهید داشت.

اگر به روش سنتی اقدام به فروش کنید قاعدتا زمانی که حجم سفارشات بالا رود امکان دارد برای شما بسیار گیج کننده شود یا حداقل به دلیل کثرت سفارشات و چند برابر شدن درخواست ها باید بیش از پیش کار کنید اما در روش دراپ شیپینگ دیگر این مشکلات را نخواهید داشت و بیشترین تمرکز شما بر روی حرکات بعدی است، حرکاتی که منجر به رشد و پیشرفت شما می شود.شایان ذکر است اگر به روش سنتی اقدام به فروش کنید مسلما مشکلاتی از قبیل :پشتیبانی محصول،پاسخگوی سفارشات و حمل و نقل را خواهید داشت.

همچنین بخوانید : فروش سایت فروشگاهی آماده توسط شرکت معتبر و شرایط ثبت سفارش

معایب استفاده از روش دراپ شیپینگ

معمولا هر چیزی که ما در این کره خاکی در مورد آن بحث می کنیم از تلفن همراه تا لپ تاپ ها حتی اگر بهترین کیفیت و خدمات را داشته باشد در انتها متوجه می شویم که کمی و کاستی را دارا هستند؛ دراپ شیپینگ هم از این قاعده مستثنی نیست، در متن بالا در مورد مزایای دارپ شاپینگ صحبت کردیم ، حال به معایب استفاده از این روش خواهیم پرداخت.

قیمت های متنوع:

همانطور که مستحضر هستید همیشه کسانی هستند که سعی می کنند با واژه های همچون قیمت های باورنکردنی یا استفاده از دیگر روش ها در تبلیغات و ارائه قیمت های پایین بازار شما را خراب کنند و به عنوان کسانی شناخته می شوند که در نزد مشتریان خدمات شما را ارزان تر ارائه می دهند که تعیین کننده این است که مشتریان به کدامین جهت سوق پیدا می کنند آنها می توانند با ساخت فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش کالا با قیمت پایین تر کرده و از آنجایی که برای کسب و کار خود سرمایه گذاری اندکی انجام داده اند به همین منظور می توانند با شما به رقابت بپردازند.

به طور معمول این گونه فروشندگان دارای وب سایت های با کیفیت پایین و خدمات مشتریان ضعیف هستند که البته می توانید با کسب و کار و کیفیتی که ارائه می دهید با آن ها به رقابت بپردازید،شایان ذکر است شما هیچ گاه قادر به این نیستید که مشتریان را با ارائه خدمات عالی به سمت خود بکشانید زیرا بسیاری از افراد فقط به قیمت توجه دارند مخصوصا قیمت ارزان تر همان محصول باشد.

موجودی انبار:

چون در روش دراپ شیپینگ دسترسی به تعداد دقیق موجودی انبار تامین کننده ها در لحظه وجود ندارد بنابراین امکان موجودی گرفتن دقیق فراهم نیست و ممکن است موجودی دچار تغییر شود.

پیچیدگی در حمل و نقل:

اگر از چندین تامین کننده برای فروش کالای خود استفاده می کنید که در واقع همان روش دراپ شیپینگ است این امکان وجود دارد که سفارشات از چندین تولید کننده گرفته شود؛ همین امر باعث پیچیدگی در حمل و نقل می شود.فرض کنید یک مشتری سه مورد سفارش را ثبت می کند که کالاهای انتخابی از تامین کنندگان یا فروشندگان مختلف باشد، اتفاقی که می افتد این است که برای هرکدام از کالاها هزینه ی حمل و نقل جداگانه محاسبه شده و کاربر باید برای هر کدام هزینه ی حمل و نقل پرداخت کند؛ و این عادلانه نیست که مشتری این هزینه ها را متحمل شود حتی در حالت خوش بینانه و عادلانه بودن این کار؛ در محاسبات دچار مشکل خواهید شد.

خطا در ارسال و سفارشات:

هیچ کدام از ماها دوست نداریم مسئولیت کاری که نکردیم را بر عهده بگیریم و برای اشتباه نکرده جواب پس بدهیم؛ حتی بهترین و حرفه ای ترین دراپ شیپینگ در انجام سفارشات اشتباه می کنند؛ اشتباهاتی که باید آن را گردن گرفته و بابت آن عذرخواهی کنید؛ حتی در مواردی ممکن است محصول ارسالی با مشکلات مواجهه شود یا کیفیت لازم را نداشته باشد که تنها پیامدی که دارد این است که اعتبار شما زیر سوال رود و این اصلا برای کسب و کار شما خوب نیست؛ زیرا رضایت هر مشتری شما را به سمت موفقیت سوق خواهد داد ، به این دلیل که به همکار، خانواده و دوستان خود در مورد رضایت خود سخن گفته و همین برای شما تبلیغ خواهد شد.

عدم دسترسی به مارک ها :

برخلاف روش سنتی دراپ شیپینگ به شما اجازه ی کنترل بر روی محصول را نمی دهد به این دلیل که این کالاها توسط تامین کنندگان مارک گذاری می شوند؛ یعنی فروشندگان قادرند محصولات تجاری شما را تغییر دهند که بحث به همان کیفیت محصول بر می گردد تا با استفاده از این روش سود تامین کننده بیشتر شود.

سؤالات متداول در مورد دراپ شیپینگ

امیدواریم که توضیحات در مورد دراپ شیپینگ برای شما مفید واقع شده باشد، با این حال ممکن است سوالاتی در ذهنتان درمورد دراپ شیپینگ به وجود بیاید که به شرح زیر می باشد پس از آن به پاسخ و بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

برای شروع دراپ شیپینگ چقدر نیاز به سرمایه گذاری دارم؟

برای هر شغلی نمی توان به طور دقیق میزان سرمایه گذاری آن را بیان کرد؛ برای شروع باید یک دامنه و یک وب مستر را بیابید که سایت فروشگاهی شما را راه اندازی کند که بسته به درخواست و همچنین کارایی سایت شما هزینه ی آن متفاوت است.شایان ذکر است حتما از دامنه ای استفاده کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشد و در میان رقبا شما را بولد کند. نکته ی بعدی این است که در ابتدا باید حتما وقت کافی برای بررسی بازار و کالایی که به فروش می رساند باشید و کمی صبور باشید زیرا در صورت عجول بودن ریسک زیادی را متحمل می شوید و با نقض محصول یا موجودی منجر به نارضایتی مشتری خواهد شد که در انتها باید هزینه های آن را از خود پرداخت نمایید.

همانطور که مستحضر هستید هر کسب و کار آنلاینی نیاز به تبلیغات دارد تا توسط مشتری های شما و کسانی که به دنبال کالای ارائه شده ی شما هستند دیده شوند که بسته به خدماتی که ارائه می دهید می توانید این روش ها متفاوت باشد که راه های تبلیغات محصولات خود می تواند: کانال تلگرام، اینستاگرام، تبلیغات بنری در سایت معتبر ، سئو سایت یا حتی تبلیغات رسانه ای که هر کدام از این موارد بسته به میزان محصول ارائه شده و همچنین سرمایه شما برای دراپ شیپینگ متفاوت خواهد بود.البته باید هزینه های بازاریابی را متحمل شوید.

برای شروع دراپ شاپینگ چقدر نیاز به سرمایه گذاری دارم؟

چگونه دراپ شیپینگ درآمد کسب می کند؟ آیا این تجارت قانونی است؟

مشاغل در دراپ شیپینگ به عنوان یک مجری است یعنی مجری ها ترکیب مناسبی از محصولات را برای ارائه انتخاب می کنند؛ برای اینکه بتوانید در دراپ شیپینگ کسب درآمد کنید باید ایده های نو را پیاده سازی کرده و قبل از هرچیز سود خود را محاسبه کنید و باتوجه به سود خود قیمت گذاری کنید.اما در رابطه با قانونی بودن باید بگوییم که این روش در کل جهان استفاده می شود و قانونی است.

آیا در سال جدید دراپ شیپینگ ارزش شروع دارد؟

همیشه برای شروع هرکاری لازم است که سختی و تلاش را در دستور کار خود قرار دهید، برای موفقیت در کسب و کاری نیازمند این هستید که پیچیدگی ها و موانع را در هنگام روی آوردن به دراپ شیپینگ پشت سر بگذارید؛ در پاسخ به سوال باید عرض کنیم که بله می توان هر زمان که بخواهید کسب و کار خود را آغاز کنید؛ تنها کسی که باعث موفقیت و پیروزی شما می شود خود شما هستید.

 

ترجمه شده در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

4 thoughts on “دراپ شیپینگ چیست؟ با کمترین سرمایه کسب درآمد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *