ساخت سایت با وردپرس – مزایا و معایب سیستم مدیریت محتوا وردپرس

ساخت سایت با وردپرس - مزایا و معایب سیستم مدیریت محتوا وردپرس

وردپرس یک سیستم و برنامه محبوب و پرطرفداری میان طراحان وبسایت است. افرادی که به ساخت سایت مشغول هستند، ترجیحا خواستار این هستند که با وردپرس کار کنند که ما در این مقاله درباره ساخت سایت با وردپرس و مزایا و معایب آن با شما صحبت خواهیم کرد.

ساخت سایت با وردپرس

تمامی طراحان سایت هنگام طراحی سایت، از مشتری خود می پرسند که به چه زبان برنامه نویسی مایل هستند و این که سایت مورد نظرشان را با چه زبان و پلت فرمی طراحی کنند.

طراحی سایت با وردپرس ، در ابتدا برای وبلاگ نویسی مورد استفاده بود، اما با گذشت زمان، تبدیل به یک سیستم مدیریت محتوا شد و هم اکنون افراد بسیار زیادی برای ساخت سایت، از این برنامه و سیستم استفاده می کنند.

زبان برنامه نویسی برای ساخت سایت با وردپرس ، PHP است و به دلیل وجود پلاگین های متنوع در این سیستم، توانسته نیازهای بسیاری را برطرف کند. اگر می خواهید یک سایت با وردپرسی بهتر داشته باشید، بهتر است از هاست لینوکس استفاده کنید. البته بسیاری از سرویس دهنده های میزبانی وب، چند سالی است که هاست ورب را جایگزین کرده و از آن استفاده می کنند.

ساخت سایت با وردپرس میتواند بهترین راهِ ساختن یک سایت باشد؟

در اینترنت، سایت ای بسیاری وجود دارند که کدنویسی و طراحی آن سایت به طور کامل توسط برنامه نویسان انجام شده است. اما زمانی که وردپرس به دیگران معرفی شد، کسی دیگر به سراغ طراحی سایت صفر تا صد نمی رود و کمتر کسی پیدا می شود که این کار را به روش سنتی و قدیمی انجام دهد.

حال این سوال پیش می آید که چرا از وردپرس استفاده می کنیم؟ وردپرس بخش اصلی طراحی سایت را انجام می دهد. برای ساخت سایت ارزان و حرفه ای با وردپرس، شما کافی است که هاست مناسب میزبانی وب‌سایت خود دریافت کرده،  وردپرس را دانلود کرده و نصب کنید و یک قالب برای سایت خود انتخاب کنید. در آخر، شما یک وبسایت دارید که آماده اجرا است.

مزایای ساخت سایت با وردپرس

ساختن سایت با وردپرس ، دارای مزایا و معایب زیادی است که در ابتدا ما به مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از سیستم وردپرس کاملا رایگان است

سیستم وردپرس کاملا رایگان و باز است. این سیستم دارای امکانات بسیاری شامل وجود آپدیت های مداوم، امکان ساخت سایت با قالبهای آماده رایگان و بسیار متنوع، پلاگین های متفاوت و متنوع و کاملا رایگان، قابلیت انتشار مطالب با استانداردهای SEO که باعث شده این سیستم مدیریت محتوا، به راحتی کار یک طراح وبسایت را به خوبی انجام دهد.

در ین سیستم شما می توانید به راحتی سایت خود را به روز رسانی کنید. بدین صورت که شما می توانید عکس ها و مطالب جدیدی را به سایت خود اضافه کنید و می توانید از طریق قسمت مدیریت وردپرس یک محتوای جدیدی برای سایت خود پیدا کنید.

ساخت سایت با وردپرس فارسی می تواند باعث موفقیت شما در یک برند تجاری شود

ساخت سایت فوق العاده، نیازمند مطالب جذاب و زیبا برای خواننده است. مطالبی که شما در سایت خود قرار می دهید می تواند باعث موفقیت شغلی شما شود. ساخت سایت با وردپرس می تواند یک سیستم مدیریت محتوایی برای شما ایجاد کند که با قرار دادن مطالب در سایت می توانید موقعیت شغلی خوبی را برای خود پیدا کنید.

امکاناتی که وردپرس در اختیار شما قرار می دهد، می تواند باعث شود شما بتوانید تمامی مطالب و محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

این برنامه با امکانات فوق العاده ای که دارد می تواند به برند سازی وبسایت شما کمک کرده و مارک تجاری شما را در اختیارتان قرار دهد.

ساخت سایت با وردپرس شرایط ارتباط شما را با مخاطبین فراهم می کند

در ساخت سایت با وردپرس امکاناتی وجود دارد که شما می توانید با مخاطبین و مشتریان خود، به راحتی ارتباط برقرار کنید و می توانید اطلاعات آن ها را برای ارتباط بیشتر با آن ها را دریافت کنید و پیشنهادهای آن ها را بخوانید.

زمانی که فردی از سایت شما بازدید می کند، به این معنی است که از سایت و طراحی و اطلاعات شما خوشش آمده و ممکن است سعی در برقراری ارتباط با شما بکند تا محصولی که شما در سایتتان معرفی کردید را خریداری کند یا نظر خود را در سایت شما مطرح کند که در نهایت، این امکانات باعث می شود که محصولات شما، فروش بیشتری پیدا کند.

قالب های ارزان در ساخت سایت با وردپرس

ایجاد سایت با وردپرس معمولا هزینه نسبتا کمی را دارد زیرا سیستم مدیریت محتوا، نیازی به برنامه نویسی ندارد که این، خود هزینه بسیار زیادی را کاهش می دهد و هزینه ای که باقی می ماند مربوط به قالب ساخت سایت با وردپرس است.

برای طراحی سایت به روش سنتی ممکن است هزینه زیادی را مصرف کنید. اما زمانی که از وردپرس استفاده می کنید کافی است هزینه قالب سایت را بدهید که در هزینه و وقت صرفه جویی می کنید.

به روز رسانی های متعدد و رایگان وردپرس

یکی از مزایای جالب ساخت سایت با کمترین هزینه با وردپرس، این است که این سیستم به طور متعدد و به صورت کاملا رایگان به روزرسانی و آپدیت می شود.

این به روزرسانی ها باعث بالا بردن سطح امنیت برنامه شما می شود و محیط کاربری شما را بهیینه می کند و گاهش ممکن است امکانات جدیدی را به برنامه شما اضافه کند.

تنوع در افزونه ها

یکی از مهمترین مزیت ساخت وبسایت با وردپرس ، تنوع در افزونه ها است. حال هر شخصی می تواند از این افزونه ها بنابر سلیقه خودش استفاده کند که بیشتر این افزونه ها کاملا رایگان هستند و یا دارای یک قیمت بسیار مناسب و کم هستند.

از مزایای دیگر ساخت سایت با وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • وجود هزاران قالب رایگان و تجاری برای تعیین به عنوان ظاهر سایت
  • امکانات سئو خوب
  • امکان ایجاد چندین سایت روی یک هسته
  • قابلیت توسعه‌ی زیاد برای افزودن امکانات جدید
  • بزرگ بودن جامعه‌ی طراحان سایت و برنامه‌نویسان وردپرس
  • به‌روزرسانی منظم برای افزوده شدن امکانات جدید و رفع مشکلات کاربردی و امنیتی
  • وجود مستندات زیاد و خوب به زبان فارسی و انگلیسی برای بخش کاربری و بخش برنامه‌نویسی
  • مدیریت و استفاده‌ی آسان
  • نگهداری نسخه‌های قدیمی محتوا برای جلوگیری از خطاهای احتمالی
  • دسترسی‌های مختلف برای نویسندگان سایت

ساخت سایت با وردپرس دارای یک سری معایب نیز است که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

  1. در معرض خطر بودن بیشتر به دلیل متن‌باز بودن و پرکاربرد بودن
  2. کاهش امنیت سیستم در هنگام استفاده از افزونه‌های متعدد
  3. سرعت کمتر سیستم به دلیل امکانات زیاد به ویژه هنگام نصب افزونه‌های متعدد
  4. دشوار بودن تنظیمات تخصصی برای رسیدن به حالت ایده‌آل از نظر سرعت و سئو
  5. احتمال بیشتر مواجه شدن با طراحان سایت مبتدی و تحویل گرفتن یک سایت با کیفیت پایین
  6. عدم پاسخگویی مناسب در حجم زیاد محتوا یا حجم زیاد بازدید
  7. عدم امکان طراحی سایت‌هایی با ویژگی‌های سفارشی زیاد

روشهای دیگری هم برای ساخت سایت وجود دارد؟

بله روشهای بسیار زیادی برای ساخت سایت وجود دارد که به کاربران، حتی با کمترین دانش فنی در رابطه با برنامه نویسی امکان راه اندازی سایت را می دهد. یکی از این روشها ساخت سایت با سایت ساز پوپش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *