ساخت سایت صنعتی چه اهمیتی برای مراکز صنعتی دارد ؟

ساخت سایت صنعتی چه اهمیتی برای مراکز صنعتی دارد ؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

ساخت سایت صنعتی چه اهمیتی برای مراکز صنعتی دارد ؟ – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

گروه های صنعتی و کارخانجات تولیدی امروزه در عرصه تجارت خود این نکته را دریافته اند که آن ها نیز مانند سایر بنگاه های اقتصادی نیاز دارند که در فضای مجازی نیز محصولات خود را معرفی نمایند. در حقیقت با معرفی  مزیت های رقابتی خود از طریق اینترنت می توانند توسعه بازار خود را هدف گذاری نمایند. امروزه بسیاری افراد قبل از خرید، در اینترنت در مورد قابلیت ها و مزایای کالاهای مشابه تحقیق می کنند و پس از مقایسه خرید می نمایند. پس هر کارخانه صنعتی نیاز به ساخت سایت صنعتی برای خود دارد تا این بخش از مشتریان که به از طریق دنیای اینترنت به مقایسه محصولات می پردازند را از دست ندهند.

در گذشته های نه چندان دور تعداد تولیدی هایی که در اینترنت به معرفی محصولات خود می پرداختند زیاد نبود. اما امروزه دیگر کمتر تولیدی صنعتی وجود دارد که دارای سایت اینترنتی نباشد یا به فکر ساخت سایت صنعتی خود نیفتاده باشد. سایر تولیدی ها نیز در تکاپوی ساخت سایت صنعتی خود می باشند تا از رقبا عقب نمانند.

دیگر مانند گذشته معرفی گروه های تولیدی و بازاریابی از طریق رسانه های مکتوب و صوتی و تصویری، بازاریابی حضوری، بازاریابی مویرگی و … به تنهایی و بدون حضور در فضای مجازی نمی تواند نتیجه بخش باشد.

در ساخت وب سایت صنعتی باید قسمت های مشخصی حتما قرار گیرند که برخی از آن ها عبارتند از: تاریخچه و معرفی رزومه کارخانه یا واحد تولیدی، معرفی خدمات و ویژگی های محصولات، استانداردها و گواهینامه های اخذ شده، بخش معرفی تک به تک محصولات، امکان مقایسه محصولات، دسته بندی کالاها، امکان جستجو در سایت، لیست نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، سیستم ارتباط با مشتریان و نظر سنجی، پشتیبانی آنلاین برای مشتریان و همچنین اطلاعات تماس و آدرس شرکت و کارخانه.

مدیریت سایت های صنعتی باید بسیار ساده، روان و در عین حال کاربردی و کاربر پسند نیز باشد. پنل های مدیریتی اختصاصی بهترین روش برای ساخت مدیریت کاربردی سایت در این زمینه می باشد. سایت های صنعتی با بهره گیری از طرح ها و قالب های مناسب باید این قابلیت را داشته باشند تا تجارت و کسب و کار مربوطه را از حالت سنتی درآورده، و در بازار های جهانی معرفی کنند.

همان طور که عرض شد تولیدی های موفق صنعتی معمولا به بازارهای خارجی نیز فکر می کنند. پس برای معرفی محصولات و صادرات، باید سایت صنعتی آن ها به صورت چند زبانه طراحی شود. برای این کار ابتدا باید بازارهای هدف بالقوه را در نظر گرفته و زبان آن کشور را نیز به سایت اضافه فرمایید.

بسیاری از گروه های صنعتی حتی در کشور خودمان نیز از وب سایت خود به عنوان محلی برای فروش محصولاتشان نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال در صنعت خودروسازی کشورمان این مساله به خوبی جا افتاده است و فروش محصولات خودرویی به صورت آنلاین و از طریق سایت می باشد، به طوریکه افراد می توانند حتی رنگ و خیلی از امکانات خودشان را بدون اینکه در محل حضور داشته باشند انتخاب نمایند و در محل نمایندگی شرکت مربوطه آن را تحویل بگیرند.

البته نباید محدوده سایت های صنعتی را فقط در همین شرکت های بزرگ خودروسازی خلاصه کرد. قطعا بسیاری از کارخانه ها هستند که برای فروش آنلاین سایت تاسیس نمی کنند و بیشتر به معرفی محصولات خود از طریق سایت و اعطای نمایندگی فروش از طریق سایت می پردازند. وب سایت های عرضه محسولات پتروشیمی، وی سایت های عرضه آهن و فولاد، وب سایت های عرضه محصولات و لوازم خانگی و آشپزخانه، وب سایت های تولیدی های لوازم یدکی خودرو، وب سایت شرکت ها و کارخانجات صنایع غذایی و … بدین صورت عمل می کنند.

قطعا در هر صنعت خاصی، می توان کارخانجات متعددی پیدا کرد که یا سایت اینترنتی دارند یا اینکه به ساخت سایت صنعتی اقدام کرده اند. اینجاست که مفهوم سئو و بهینه سازی سایت خودنمایی می کند. از بین این همه سایتی که در هر صنعت در حال معرفی محصولات کارخانه خود هستند، آن سایت هایی می توانند موفق باشند که در صفحه اول و بهترین رتبه های نتایح موتورهای جستجو در کلمات کلیدی مربوط به آن صنعت قرار گیرند. این مهم با فرآیند بهینه سازی سایت می تواند حاصل شود. از این رو نباید هزینه زیادی برای ساخت سایت صنعتی حرفه ای انجام داد. بلکه در جای دیگری به نام بهینه سازی باید هزینه را متمرکز کرد. زیرا اگر بهترین سایت را هم طراحی کنید و در صفحات ابتدایی نتایج گوگل نباشد، بازدید کننده ای ندارد و نمی تواند معرف خوبی برای محصولات کارخانه شما باشد.

برای کاهش هزینه در زمینه ساخت سایت صنعتی ، می توانید از امکاناتی که سیستم سایت ساز پوپش در اختیارتان قرار می دهد نهایت استفاده را ببرید و هزینه های سرسام آور طراحی سایت را صرفه جویی نمایید. در حقیقت بدون اینکه با دانش برنامه نویسی آشنایی داشته باشید با کمک این سیستم می توانید خودتان طبق سلیقه خودتان سایت کارخانه صنعتی خود را طراحی نمایید. سیستم Drag & Drop که در سایت ساز پوپش استفاده شده به شما امکان می دهد فقط از طریق موس همه قسمت های مورد نیاز در سایتتان را در صفحه جانمایی کنید. به علت اینکه شما تمامی این مراحل را خودتان انجام می دهید، قطعا رضایت بیشتری نیر برایتان حاصل خواهد شد و همه چیز همان طوری خواهد بود که در ذهن دارید.

البته این نکته را هم از یاد نبرید که بسیاری افراد دیگر با لپ تاپ و کامپیوتر در اینترنت جستجو نمی کنند و از طریق موبایل و تبلت وارد دنیای وب می شوندو از این رو سایت صنعتی شما باید به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی و ساخته شود. نباید این جمعیت قابل توجه که از موبایل برای وب گردی استفاده می کنند را از مخاطبان احتمالی و بالقوه سایت خود حذف کنید. یادتان نرود که سایت شرکت صنعتی شما شعبه دوم شرکت شما می باشد. پس به نوعی ویترین شرکت بوده و پرستیژ شرکت به آن نیز وابسته است. شما می‌ توانید با ایجاد یک سایت صنعتی حرفه ای، اعتبار شرکت خود را افزایش دهید و با جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان خود، فروش خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *