ساخت سایت تجاری و تأثیر آن بر موفقیت کسب و کار

ساخت سایت تجاری و تأثیر آن بر موفقیت کسب و کار - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

ساخت سایت تجاری و تأثیر آن بر موفقیت کسب و کار – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

هر کسب و کاری که در صنف خاصی فعالیت می نماید، در حقیقت یک فعالیت تجاری انجام می دهد. امروزه تمامی کسب و کارها که فعالیت تجاری دارند دریافته اند که نباید بازار تجارت الکترونیک و فضای مجازی را کنار گذاشته و آن را به رقبای خود واگذار نمایند. در حقیقت داشتن یک سایت تجاری برای کسب و کارها ضروری است. ساخت سایت تجاری می تواند به منظور معرفی کالاها و خدمات یک گروه تجاری انجام گیرد یا حتی با قرار دادن امکان خرید آنلاین، به صورت یک فروشگاه اینترنتی برای آن کسب و کار عمل نماید.

بسیاری افراد امروزه نیازهای روزمره خود را نیز حتی از طریق فضای مجازی و حتی با گوشی موبایل خود تهیه می نمایند. درصد این افراد سال به سال افزایش می یابد. اما مساله مهم این است که اگر یک کسب و کار وارد فضای اینترنت نشود، در حقیقت این بخش از مشتریان بالقوه را دودستی تقدیم رقبای خود کرده است.

هر واحد صنفی، اعم از وارد کننده کالا، توزیع کننده کالا، خرده فروش کالا، ارائه دهنده خدمات مختلف و … نیاز به ساخت وب سایت تجاری داد. البته ساخت سایت تجاری حرفه ای برای هر نوع فعالیت اقتصادی خاصی باید مولفه های آن نوع تجارت را نیز در بر داشته باشد.

یادمان نرود برخی نیز از یک سایت معمولی و عمومی و بعضا خبری، به صورت غیر مستقیم استفاده تجاری می برند. در واقع این سایت ها با داشتن مطالب پربازدید و بازدید کننده زیاد می توانند از بنگاه های اقتصادی تبلیغات فراوانی بگیرند و در سایت خود قرار دهند و این گونه درآمد زایی بالایی داشته باشند.

اما حال به قسمت هایی که باید در سایت تجاری وجود داشته باشند اشاره می نماییم. قطعا بخش معرفی شرکت و محصولات قابل عرضه و خدمات، ثبت سفارش و فروش اینترنتی، ایجاد ارتباطات و مراودات تجاری بین المللی، تعامل با دیگر شرکت های همکار، اعطای نمایندگی های فروش، خدمات پس از فروش، ارتباط پایدار با مشتریان و … از مواردی است که در هر نوع سایت تجاری باید وجود داشته باشند.

رزومه فعالیت های شرکت یا گروه تجاری، توضیحات تک تک محصولات و خدمات ارائه شده و تصاویر واضح و از زوایای مختلف از محصولات ارائه شده، امکان جستجو در سایت، قابلیت چند زبانه بودن برای شرکت هایی که فعالیتی در کشورهای دیگر نیز دارند، تالار برای تبادل نظر کاربران با یکدیگر، فرم ثبت نام مخاطبان در سایت، بخش اطلاع رسانی رویداد ها و فروش ها و پیشنهادات ویژه و تخفیف ها از موارد دیگری است که در سایت های تجاری قرار داده می شود.

ساخت سایت تجاری موفق برای خود استانداردهایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. سرعت بالا آمدن صفحات، محل قرار گیری منو ها، تقسیم بندی سایت از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی و ساخت سایت تجاری مورد توجه واقع شود. مهم است در نظر داشته باشید که سرعت لود شدن و بالا آمدن صفحات برای موتور های جستجو فاکتوری مهم و تعیین کننده است. در واقع این فاکتور از معیار های مهم در رتبه بندی نتایج جستجو محسوب می شود. این مساله برای کاربران به ویژه زمانی که سرعت اینترنت آن ها پایین است هم بسیار فاکتور مهمی محسوب می شود. نحوه قرارگیری تصاویر در طراحی سایت تجاری اهمیت ویژه ای در جذابیت سایت و جلب توجه کاربران دارد و باید مطابق با اصول و استاندارد های طراحی وب سایت انجام شود تا علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت سرعت بالا آمدن صفحات را هم کند نکند.

ساختار قالب و طراحی گرافیکی مناسب وب سایت و همچنین چیدمان صحیح بخش های مختلف سایت، و نیز چیدمان کالاها و طبقه بندی آن ها و دسته بندی و منوی حرفه ای صفحات وب سایت می باشد تا کاربران و مراجعه کنندگان به وب سایت ارتباط منسجم و درستی با آن برقرار نمایند. طراحی قالب این نوع سایت ها می بایست به گونه ای باشد که کاربر پس از ورود به وب سایت با زمینه فعالیت شرکت آشنا گردد تا در صورتیکه خدمتی و یا محصولی مورد نیازش بود بتواند با ورود به سایر صفحات و یا جستجو در سایت، کالا و خدمات مورد نظر خود را بیابد و در صورت تمایل با شرکت تماس برقرار نماید.

اما از یاد نبرید که طراحی سایت تجاری مناسب و شکیل فقط گام اول در زمینه ورود کسب و کار شما به دنیای تجارت الکترونیک است. سایتی که مخاطب نداشته باشد و نتواند بازدید کننده جذب کند، قطعا منفعتی برای کسب و کار شما نخواهد داشت. از این رو باید پروسه سئو و بهینه سازی سایت را جدی بگیرید تا بتوانید زودتر به  صفحات اول نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو برسید.

با اجرای تکنیک های سئو رتبه وب سایت در کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت شما در موتورهای جستجو مثل گوگل ارتقا می یابد و کاربران با جستجوی خدمات و محصولات در زمینه فعالیت شرکت شما به سایت شرکت وارد می شوند. در واقع با اجرای سئو، وب سایت شما به خودی خود امر بازاریابی را انجام می دهد بدین لحاظ این متد یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغی و فروش در جهت در رونق کسب و کار شما محسوب می گردد. به همین دلیل بیشتر باید هزینه را روی سئو انجام داد.

همان طور که عرض شد لازم نیست هزینه زیادی برای ساخت سایت تجاری انجام شود و بهتر است هزینه ها را برای بهینه سازی سایت صرف نمایید. حتی می توانید ساخت سایت تجاری خود را خودتان بدون داشتن دانش برنامه نویسی انجام دهید. این کار صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های شما ایجاد خواهد کرد. اما چگونه این امر امکان پذیر است؟ در حقیقت این امکان از طریق سیستم سایت ساز پوپش انجام پذیر است.

اینکه بدون نیاز به برنامه نویسی این کارمی تواند انجام شود به این شکل است که با استفاده از مکانیزم Drag & Drop ساخت سایت فقط با جانمایی ارکان مختلف سایت در صفحه از طریق کار با موس انجام می گیرد. به طور واضح تر تمامی قسمت هایی که در صفحه باید قرار بگیرند مانند متن، عکس و تصویر، ویدیو، منو، دکمه ها و تمام اجزای سایت را می توانید به آسانی با موس کشیده و با اندازه و رنگ دلخواه در هر جای سایت که صلاح می دانید قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *