ساخت سایت ورزشی چه فوایدی را به دنبال دارد ؟

ساخت سایت ورزشی چه فوایدی را به دنبال دارد ؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

ساخت سایت ورزشی چه فوایدی را به دنبال دارد ؟ – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

رشته های ورزشی موجود در دنیا و کشور خودمان، تنوع و تعدد بسیار زیادی دارند. در زمینه ورزش فضای وب نیز بسیار پر رونق است و محتوای ورزشی بسیار زیادی همه روزه در سایت های اینترنتی مختلف تولید و ارائه می گردد. اما ساخت سایت ورزشی به اهداف مختلفی می تواند صورت بگیرد که ما در این مطلب انواع آن ها را خدمتتان معرفی می نماییم. همچنین راهکاری برای ساخت یک سایت ورزشی خوب بدون صرف هزینه های سنگین را خدمتتان ارائه می نماییم.

اولین دسته ای که به ساخت وب سایت ورزشی برای خود نیاز دارند، سایت های خبری هستند که به صورت تخصصی به اخبار ورزشی می پردازند.

دیگر دسته ای که ساخت سایت ورزشی به کارشان می آید، سایت های تخصصی ورزش های مختلف است. گاها این سایت ها به صورت تخصصی به معرفی ورزشی خاص می پردازند. برخی نیز اختصاصی به اخبار روز یک رشته ورزشی به صورت تخصصی می پردازند. فدراسیون های ورزش های مختلف نیز برای معرفی آن ورزش به مردم به ساخت سایت ورزشی تخصصی دست می زنند.

اینجا نیز بحث سئو بسیار مطرح می شود. باید با بهینه سازی، سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو به صفحه اول برسانید تا بتوانید ترافیک خوبی از بازدید کنندگان را داشته باشید. به عنوان مثال اگر سایت شما در مورد باشگاه خاص یا رشته ورزشی مخصوصی است، باید تلاش کنید که هر کسی موردی در مورد آن باشگاه یا رشته ورزشی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، سرچ کند، سایت شما را در میان نتایج اول ببیند.

این دو دسته اول می توانند به نیت درآمدزایی ساخته شوند. در حقیقت با داشتن مطالب زیاد و اخبار تخصصی ورزشی، این سایت ها معمولا بازدید بالایی پیدا می کنند. از این رو می تواند با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی درآمد بسیار خوبی داشته باشند.

دسته بعدی که نیاز به ساخت وب سایت ورزشی حرفه ای دارند، باشگاه های ورزشی هستند. باشگاه های ورزشی می تواند طیف بسیار گسترده ای از باشگاه های ورزشی حرفه ای حاضر در لیگ های رشته های مختلف ورزشی تا حتی یک باشگاه بدنسازی محلی را نیز شامل گردد. اگر صاحب یک باشگاه ورزشی در هر رشته ای هستید میتوانید خود و باشگاه ورزشی خود را به خوبی معرفی نمایید و با قرار دادن شماره های تماس و آدرس دقیق خود، بازدید کنندگان آنلاین را دعوت نمایید تا از محل باشگاه شما بازدید به عمل بیاورند. همچنین می توانید توسط طراحی صفحه ای به نام درباره ما در مورد گواهینامه ها و مدارکی که شما در طول دوران ورزشی خود اخذ نموده اید اطلاعاتی را به بازدید کنندگان سایت ارائه نمایید.

در این صفحات می توانید در مورد دستگاه های پیشرفته ای که در اختیار دارید هم صحبت نمایید تا مشتریان شما آگاه شوند که شما در این زمینه بسیار حرفه ای عمل می نمایید. مربیان و اساتیدی که هم اکنون با باشگاه ورزشی شما در حال همکاری می باشند با اطلاعاتی که لازم است تا مشتریان از آنها آگاهی داشته باشند را هم میتوانید در یک صفحه جداگانه قرار دهید. همچنین ساعت کاری و سانس بانوان و آقایان را می توانید در سایت معرفی فرمایید.

اما گاهی نیز سایت های فروشگاهی در زمینه ورزش طراحی می شوند. در حقیقت این سایت ها فروشگاه آنلاین تخصصی وسایل ورزشی و بعضا به صورت تخصصی یک ورزش خاص هستند. سایت هایی که وسایل کوهنوردی یا حتی انواع لباس تیم های فوتبال بزرگ جهان را به صورت آنلاین می فروشند نمونه های بارز این نوع از وب سایت هستند.

برای ساخت سایت ورزشی مواردی باید در نظر گرفته شود که یک به یک به آن ها اشاره می نماییم. اولین مورد دسته بندی مطالب است. دسته بندی و نمایش اطلاعات و راحت پیدا نمودن اطلاعات در وب سایت هم میتواند از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک وب سایت ورزشی باشد.

همچنین یکی از جذاب ترین بخش ها در یک ساخت سایت ورزشی می تواند نمایش نتایج آنلاین مسابقات در وب سایت باشد، بطوریکه آنهایی که امکان مشاهده آن مسابقه ورزشی را از طریق تلویزیون ندارند، بتوانند از طریق وب سایت شما به نتایج زنده نیز دسترسی داشته باشند.

وجود جدول های رده بندی مسابقات مختلف مربوطه نیز در سایت الزامی است. مثلا در سایت یک باشگاه فوتبال باید جدول رده بندی لیگی که در آن حضور دارد، در سایت وجود داشته باشد. یا سایت های ورزشی عمومی باید جدول رده بندی لیگ ورزش های مختلف کشور و همچنین لیگ های برتر فوتبال اروپا و لیگ قهرمانان آسیا و اروپا را نیز در خود جای دهند. در زمان های خاص مانند المپیک و بازی های آسیایی نیز باید جدول رده بندی مدال ها نیز در همچین سایت هایی قرار گیرد.

ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت های ورزشی بسیار مهم است. زیرا بسیاری افراد که به سیستم دسکتاپ دسترسی ندارند، با موبایل وارد سایت می شوند تا نتایج مسابقات ورزشی را مشاهده نمایند. پس باید سایت برای کاربران موبایلی نیز نسخه مناسبی داشته باشد تا این بخش عمده از بازدید کنندگان را جذب نماید.

معمولا یکی از پربازدید ترین مسائل در مورد ورزش، نقل و انتقالات باشگاه های ورزشی به ویژه فوتبال است. اگر دقت کرده باشید اکثر سایت های موفق ورزشی، صفحه ای خاص برای نقل و انتقالات دارند و اخبار این بخش را مرتب به روز رسانی می کنند. از این رو اگر شما نیز قصد دارید سایت ورزشی موفقی طراحی نمایید، از همچین بخشی در سایت خود غافل نشوید.

اما لزومی ندارد که برای ساخت سایت ورزشی هزینه ای بسیار زیاد بپردازید. گروه پوپش با راه اندازی سیستم سایت ساز خود، این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد که بدون پرداخت هزینه ای سنگین، سایت خود را خودتان طراحی نمایید. نکته مهم اینجاست که با کمک این سیستم لازم نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید. بلکه به راحتی می توانید سایت خود را با استفاده از مکانیزم Drag & Drop طراحی فرمایید. یعنی جانمایی قسمت های مختلف سایتتان را می توانید در حقیقت با موس تعیین نمایید و هر چه بخواهید اعم از ویدئو، تصویر، متن و … را نیز خودتان در سایت قرار دهید. پنل کاربری ساده ای که این سیستم در اختیار شما قرار می دهد اداره سایت و بروز رسانی محتوا را نیز برای شما بسیار ساده می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *