هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و نکات کلیدی که باید بدانید

هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و نکات کلیدی که باید بدانید

همانطور که میدانید امروزه در دنیای ارتباطات و فناوری بیشتر فعالیت های مردمی از طریق روش های اینترنتی و آنلاین در فضای مجازی صورت می گیرد، یکی از فعالیت های روزمره مردم که امروزه از طریق اینترنت آسانتر شده است و از به هدر رفتن وقت آنان جلوگیری می کند خرید و فروش اینترنتی میباشد. هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی رونق بازار فروش برای عرضه کنندگان محصولات مختلف و سهولت خرید و جلوگیری از صرف زمان بسیار برای خریداران میباشد، محیط بازار ها و حتی مغازه های محلی گاه شلوغ بوده و رقا و اند در خیابان های آلوده شهر باعث به خطر افتادن سلامتی و عقب ماندن از کارهای واجب خود میشود.

هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی

همانطور که میدانید هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی تنها فروش کالاهای فیزیکی نمی باشد و بیشتر این فروشگاه ها آماده ی خدمات رسانی و حتی فروش کالا های مجازی مانند برنامه های مختلف و کارت شارژ هامیباشند.

فروشگاه های اینترنتی در واقع همان وب سایت ها با قابلیت فروشگاهی می باشند که خدمات و محصولات ارائه می دهند و فروشندگان از طریق این سایت که می توانند در آنان تمام ویژگیها و قابلیت های محصولاتشان را مانند رنگ و اندازه و کاری و….ها به دست مشتریان و کاربران اینترنتی میرسانند. کاربران نیز پس از مطالعه ویژگی ها و قابلیت محصولات و انتخاب آن در سبد خریدشان می توانند از طریق پرداخت الکترونیکی هزینه محصول را پرداخت و مراحل دریافت آن را طی کنند.

ضرورت هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۱-در هر مکان و در هر زمان میتواند کسب درآمد کنید.

اصلی ترین هدف از راه اندازی  و ساخت فروشگاه اینترنتی نداشتن محدودیت در زمان و مکان می باشد ،چه برای فروشنده و چه برای خریدار، فرقی نمیکند. فروشنده با در اختیار داشتن فروشگاه اینترنتی خود در هر ساعت از شبانه روز می تواند از مشتریان خود پذیرای سفارشات باشد و یا به اطلاع رسانی به آنان بپردازد، حتی اگر در مسافرت باشد فرقی نمیکند.

خریداران نیز می توانند حتی در شب و یا به هنگام تعطیلات و زمان هایی که دچار کمبود وقت هستند اقدام به خرید کنند .

۲-مدیریت آسانتر و خدمت رسانی سریع به مشتریان

مهمترین هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی آسان شدن و سهولت مدیریت کردن خرید و فروش توسط صاحب رسایتد میباشد.

صاحب سایت میتواند با دسترسی آسان به آمار فروش و بازدید های سایت برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کند و با صرف حداقل ترین هزینه به صورت هدفمند تبلیغات داشته باشد .

مدیر سایت به راحتی میتواند با مشتریان خود در ارتباط باشد و از نظرات آنان به صورت مفید استفاده کند و از میزان کیفیت محصولات خود آگاهی پیدا کند.

مدیر سایت به راحتی و دور از بحث و گفتگو تعداد محصول ،ویژگی ها و قابلیت های محصولش و حتی تعداد محصول را نیز مشخص کند تا با بی دغدغه ترین روش  بتواند کسب سود کند .

 

۳-شما میتوانید از تمامی مزایای سئو و بهینه سازی استفاده کنید.

یکی دیگر از هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی در صورتی که وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کرده اید می توانید با استفاده از اصول سئو و بهینه سازی سایت های ،رتبه ی سایت خود را افزایش دهید و موتور های جستجو میتوانند شما را در صفحه ی اول گوگل به کاربران اینترنتی خود معرفی کنند.

علاوه بر تمامی اینان که اهمیت هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی را افزایش میدهند شما میتوانید از کلمات کلیدی نیز در زمینه و موضوع کاریتان بهره ببرید.

۴-شما با هزینه کم میتوان کسب و کار خود را رونق دهید .

به راحتی میتوانید با فعالیت های منظم و اصولی خود در فروشگاه اینترنتی تان اطمینان مشتری های خود را کسب کنید.

اگر هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را جذب اطمینان مشتریان تان قرار دهید باید برای وب سایتتان نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید تا کاربران و مشتریانتان در کمترین زمان به فروشگاه شما اعتماد کنند و صاحبان فروشگاه اینترنتی نیز از دغدغه های مانند بیعانه و … رهایی خواهید یافت .

۵-در برتری فروشگاه اینترنتی خود نسبت به صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام…شک نکنید.

زیرا این شبکه ها محتوا و اهداف اختصاصی برای فروش دارند و کسانی که در آن به بازدید می پردازند بیشتر با هدف سرگرمی وارد میشوند اما هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خرید و فروش میباشد،مسلما کاربران آن نیز کسانی خواهند بود که به قصد خرید وارد آنها میشوند . و به تبع آن هدف از فروشگاه اینترنتی را می توان درک کرد.

البته این نگرانی نیز برای صاحبان کسب و کار وجود نخواهد داشت که ممکن است صفحه اجتماعی دچار مشکل شود و یا مسدود شود زیرا فروشگاه اینترنتی و تمام امکانات آن به طور اختصاصی در دست مدیر سایت می باشد حتی تغییر و تحول در نوع دسته بندی محصولات بدون اراده او صورت نخواهدگرفت.

نکاتی اساسی در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و اهمیت آن

۱-بازاریابی اینترنتی را فراموش نکنید زیرا اولیه ترین هدف از راه اندازی فروشگاه آنلاین از گذشته تا کنون بوده است و با تشویق تمامی کاربران اینترنتی و عضویت آنان در خبرنامه ها اطلاعات مفید و ویژگی های محصولات خود را در اختیار آنان قرار می گیرد .

۲-لوگوی مناسب و گویا و واضح را فراموش نکنید که این لوگو به تنهایی میتواند نماد اعتماد فروشگاه آنلاین شما باشد و عنصر اطمینان را به سایتتان بیفزاید.

۳-سعی کنید نام و برند تجاری محصولاتتان پرفروش ترین ها و محبوب ترین کالا ها را در صفحه اول یا صفحه اصلی سایتتان قرار دهید تا برای مشتریانتان کاملا قابل دسترسی باشد و سهولت را که هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی بود را ایجاد کند.

۴-ساخت وبلاگ پر محتوا و با کیفیت را فراموش نکنید زیرا ارزش فروشگاه شما را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد و علاوه بر بهینه سازی سایتتان و بالا بردن رتبه آن توسط موتور های جستجو گوگل،محتوای مفید و جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهید که برایشان مهم خواهد بود و برای دیدن دوباره ای به صفحه شما مراجعه خواهند کرد.

۵-هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی تنها فروش محصولات فیزیکی نمیباشد و شما میتوانید محصولات مجازی و خدمات را نیز که نیازی به حمل و نقل و پرداخت  هزینه های اضافی ندارند را در اولویت های فروش خود قرار دهید.

استفاده از یک فروشگاه ساز این امکان را به شما می دهد که بدون هزینه های اضافی برای طراحی و در کمترین زمان ممکن و بدون داشتن دانش خاصی صفر تا صد راه اندازی سایت فروشگاهی خود را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *