هزینه ساخت سایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه ساخت سایت فروشگاهی چقدر است؟

هر کسب و کاری که کالا یا خدماتی می فروشد، قطعا به فکر حفظ سهم خود در بازار و همچنین افزایش سهم خود از بازار رقابتی می باشد. اما بدون در نظر گرفتن نیازهای روز مردم نمی توان توقع ماندگاری در بازار را داشت. همین حالا نیز بخشی از بازار با فروش اینترنتی واگذار شده است و بخشی از سهم خرید و فروش ها از حالت سنتی و فیزیکی به حالت اینترنتی تبدیل شده است. این البته هنوز تمام پتانسیل فروش اینترنتی نیست که به حالت بالفعل درآمده. در واقع شاید تا چند سال دیگر بخش قابل توجهی حتی بیش از نیمی از خرید و فروش ها در برخی از اصناف از طریق آنلاین صورت پذیرد. این خود نشان می دهد داشتن سایت فروشگاهی چقدر ضروری است. اما هزینه ساخت سایت فروشگاهی شاید یکی از بزرگترین موانع سر راه کسب و کارها برای ورود به دنیای فروش آنلاین باشد.

ساخت سایت فروشگاهی اولا یک قیمت ثابت و استاندارد ندارد و می تواند از زیر یک میلیون تا بالای چند ده میلیون باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کارها آشنایی کافی با وب را ندارند و با این تفاوت قیمت های زیاد کاملا گیج می شوند. در نتیجه در تصمیم گیری با مشکل مواجه می شوند. همچنین معمولا اکثر طراحان برای طراحی فروشگاه اینترنتی لا اقل چند میلیون تومان از مشتری طلب می کنند و این هزینه برای بسیاری از کسب و کارها سنگین می باشد. از این رو این کسب و کارها مجبور به انصراف از طراحی سایت می شوند. اما در ادامه ما راه حلی مناسب برای این عزیزان ارائه می دهیم.

عوامل تعیین کننده هزینه ساخت سایت فروشگاهی

برای ساخت سایت فروشگاه اینترنتی ابتدا باید تصمیم گیری شود که سایت بر اساس کدام سیستم مدیریت محتوا طراحی شود. این خود معمولا در قیمت گذاری موثر است. همچنین رابط کاربری یا UI، تجربه کاربری ، نمایش صحیح در موبایل و تبلت، هماهنگی با مرورگر های مختلف، کد نویسی سمت سرور، کد نویسی سمت کاربر و… مواردی هستند که به واسطه زمان و انرژی که روی آنها صرف می شود در قیمت گذاری طراحی سایت تاثیر خواهند داشت.

تعیین هزینه ساخت سایت فروشگاهی به مولفه های پر تعدادی وابسته است. از کیفیت طراحی و جذابیت آن تا کیفیت کد نویسی و بهینه بودن الگوریتم ها، همگی در قیمت نهایی طراحی وبسایت تاثیرگذار خواهند بود.همچنین واضح است که وبسایت هایی که نیاز به آپدیت های مداوم دارند طبیعتا از لحاظ هزینه در سطح بالاتری قرار خواهند گرفت. برای آنکه محتوای سایت شما به راحتی قابل تغییر باشد نیازمند یک پنل مدیریتی قدرتمند هستیم که طراحی و اجرای آن می تواند مستقیما بر هزینه طراحی سایت تاثیرگذار باشد.

در طراحی سایت فروشگاهی ازنظر یک بازدید کننده که می تواند خریدار بالقوه باشد، قسمت هایی چون عضویت در سایت، مشاهده مشخصات و تصاویر محصول، سبد خرید کامل، امکان مقایسه کالاها، افزودن به لیست علاقه مندی و… موارد لازمی هستند که می توانند با اهمیت باشند. اما از منظر وبمستر یا مدیر سایت در پنل مدیریتی که برای او تعبیه می شود، ویژگی هایی مانند ثبت کالا، مشاهده مشخصات کاربران، مدیریت تراکنش های خرید، مدیریت موجودی کالا، ارائه تخفیف های ویژه و جشنواره های فروش، مدیریت نظرات و… می توانند ضروری باشند. هر یک از این امکاناتی که برای وبمستر یا کاربران و خریداران مطلوب است، در هنگام طراحی سایت هزینه زا است و می تواند هزینه ساخت سایت فروشگاهی را بالا ببرد.

محدودیت بودجه کسب و کارها برای سفارش ساخت سایت

اکثر کسب و کارها در شرایطی نیستند که بتوانند بدون هیچ محدودیت مالی به سفارش طراحی سایت اقدام کنند. از این رو باید هزینه های خود را مدیریت کنند. این مدیریت هزینه بدین معنا نیست که از طراحی سایت منصرف شوند. چون در واقع در بخشی از بازار امروز و بخش عمده ای از بازار سال های آینده را به رقبا واگذار می کنند. اما لازم است سایت از نظر طراحی با کمترین و مناسب ترین هزینه ساخته شود و هزینه اصلی در زمینه بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو صرف شود.

در حقیقت این کار یعنی بهینه مصرف کرن هزینه ها برای کسب و کارهایی که محدودیت های مالی دارند. باید در نظر داشت شیکترین سایت بدون داشتن بازدید کننده واقعی اصلا کمکی به کسب و کار نمی کند. از این رو نباید هزینه ای زیاد در طراحی صرف شود. با بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو که اصطلاحا سئو نامیده می شود، می توان سایت را در معرض دید مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار داد.

سایت ساز راه حلی برای ساخت سایت فروشگاهی با قیمت مناسب

برای کاهش هزینه ساخت سایت فروشگاهی بهترین راه استفاده از خدمات سایت ساز ها و فروشگاه سازها می باشد. برای آن دسته از عزیزانی که نمی دانند سایت ساز و فروشگاه ساز چیست لازم است توضیح دهیم که سایت ساز ها و فروشگاه سازها برنامه و ابزارهایی هستند که به افراد در ایجاد ‌سایت فروشگاهی کمک می ‌کنند و اجازه ساخت وب‌ سایت‌ ها در سریع ‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به دانش برنامه ‌نویسی یا طراحی سایت را می ‌دهند. این کار یعنی هر فردی بدون داشتن دانش برنامه نویسی فقط با استفاده از خدمات اینها می تواند سایت خود را بز طبق سلیقه اش طراحی کند.

مساله مهم در این زمینه کاهش هزینه ساخت سایت فروشگاهی است. زیرا هزینه ای که سایت سازها برای اراه خدمات دریافت می کنند اصلا با هزینه ای که طراحان سایت دریافت می کنند قابل مقایسه نیست و بسیار بسیار کمتر است. از طرف دیگر در مورد اهمیت سئو و بهینه سازی سایت در قبل عرض کردیم. قالب های آماده ای برای سایت ها در این سیستم ها مانند سایت ساز پوپش وجود دارد که کاملا بهینه سازی شده است و شما به راحتی می توانید آنها را روی سایت خود نصب کرده و در موتورهای جستجو به خوبی دیده شوید.

همچنین قالبهای آماده رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت و امکان ویرایش این قالب ها بدون کد نویسی هم وجود دارد و شما می توانید به راحتی در قالب سایت تغییراتی ایجاد کرده و سایت را بر اساس علایق و سلایق خود تنظیم نمایید. با وجود سیستم های سایت سازی مانند پوپش بزرگترین مانع یعنی هزینه های گزاف ساخت سایت از جلوی پای کسب و کارهایی که قصد ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دارند برداشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *