چگونه سایت شخصی حرفه ای ایجاد کنیم ؟

چگونه سایت شخصی حرفه ای ایجاد کنیم ؟
چگونه سایت شخصی حرفه ای ایجاد کنیم ؟

 طراحی و ساخت سایت شخصی تاثیر به سزایی در زندگی شغلی و حرفه ای شما خواهد داشت. برای ساخت یک سایت خوب باید مراحل مختلفی را انجام دهید. این روزها سایت ساز های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. چنانچه تمایل به طراحی و پیاده سازی سایت شخصی دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

اقدامات لازم برای داشتن سایت شخصی حرفه ای

 به منظور طراحی و پیاده سازی سایت شخصی در وهله اول هدف خود از ایجاد سایت را مشخص کنید. خصوصیات و ویژگی های سایت شخصی شما به هدف و مقاصدتان بستگی دارند. در ادامه یک سایت ساز مناسب انتخاب کنید.

برای انتخاب یک سایت ساز مناسب مطلب ۱۰ سایت ساز و فروشگاه ساز برتر در سال ۱۴۰۰ را مطالعه نمایید.

هر چه مهارت های سایت ساز مورد نظر شما بیشتر باشد، بی شک کیفیت سایت نهایی نیز بالاتر می رود. یک سایت شخصی حرفه ای باید قالب مناسبی نیز داشته باشد. قالب همان تم یا پوسته سایت است که سبب زیبایی ظاهری آن می شود. انتخاب نام دامنه سایت را از یاد نبرید!

هر چه نام دامنه شما روان تر باشد، مخاطبین، بیشتر شما را به ذهن می سپارند.  نام دامنه بهتر است کوتاه و شفاف باشد تا حفظ کردن آن برای مخاطبین ساده باشد. سپس در مرحله بعدی محتوای مورد نظر را وارد سایت کنید و در معرض  نمایش قرار دهید. هر سایتی محتوای به خصوصی دارد. شما می توانید انواع عکس، ویدیو، نوشته و… را در سایت خود بارگذاری کنید.

در هنگام ساخت یک وب سایت حرفه ای باید به صفحات آن نیز توجه داشته باشید. هر سایت از چند صفحه تشکیل می شود که بخش بندی های مناسبی در صفحه اصلی آن ایجاد می کنند. این صفحه ها می توانند مضامینی با عنوان درباره ما، معرفی محصولات، خرید محصولات و… داشته باشند. برای ساخت یک سایت خوب به تجربه کاربری نیز دقت داشته باشید.

طراحی و ساخت سایت شخصی - سایت ساز پوپش
ساخت سایت شخصی

مزایای سایت شخصی حرفه ای

داشتن یک سایت شخصی که منحصراً در اختیار شما باشد، مزایای قابل توجهی دارد. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از این وب سایت ها، به کار بردن سلیقه شخصی برای تزیین پوسته سایت است. در سایت خصوصی خود می توانید از هر رنگ و طرحی که می خواهید برای تم و قالب سایت استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی که در آن ها کسب و کارهای مختلفی تبلیغ می شوند، خیلی مورد اعتماد عموم نیستند. از این رو استفاده از یک سایت خصوصی به شما این امکان را می دهد که بیشتر توجه مخاطبین را جلب کنید. در هر سایت شخصی، آدرس ایمیلی مشخص می شود که کاربران قادر به ارسال نظرات به این آدرس هستند.

هر کاربر می تواند به این آدرس پیام دهد و به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشد! همچنین سیستم فیلترینگ و قطع شبکه همیشه شبکه های اجتماعی را تهدید می کند اما در صورتی که یک سایت شخصی داشته باشید، چنین آسیب هایی به کسب و کار اینترنتی شما وارد نمی شوند. پس بهتر است، به جای ایجاد یک صفحه کاربری در یک نرم افزار ارتباطی، برای خود یک سایت داشته باشید و در راستای توسعه آن تلاش کنید.

برای پرسنال برندینگ، حتماً باید یک وب سایت اختصاصی داشته باشید. این فرآیند، به شدت در پیشرفت کسب و کار شما تاثیر گذار است و به کسب و کار شما وجه بهتری می دهد. در صورتی که سایت شخصی مناسبی داشته باشید، بارگذاری محتوا را نیز به صورت حرفه ای تر انجام می دهید.

سایت حرفه ای شخصی - سایت ساز پوپش
سایت حرفه ای شخصی

سایت حرفه ای شخصی چه کاربردهایی دارد؟

سایت شخصی شما برای انتشار افکار، عقاید و باورهایی که سال ها آن ها را در سینه محبوس کرده اید کاربرد دارد! این موارد ابتدایی ترین کارایی های یک سایت خصوصی محسوب می شوند. شما با استفاده از امکانات سایت شخصی خود می توانید رزومه بارگذاری کنید.

در رزومه آنلاین خود در رابطه با مدارج تحصیلی، تقدیر نامه ها و سایر موفقیت های شغلی و تحصیلی خود صحبت کنید و به این ترتیب از موقعیت های شغلی بهتری بهره مند شوید. این روش بارگذاری رزومه بسیار حرفه ای است و در همه جهان از آن استفاده می شود.

 پورتفولیو نیز از دیگر کاربردهای سایت شخصی شما است. بسیاری از سلبریتی های جهانی، یک وب سایت اختصاص دارند که در آن خبرهای جدیدی از زندگی حرفه ای و شخصی خود  ارائه می دهند.

در این صفحات وب، اطلاعاتی در رابطه با بیوگرافی افراد نیز درج می شود. شما می توانید برای منتشر کردن مجلات، مقالات و نوشته های خود از یک سایت شخصی استفاده کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به خواهش و تمنا از رسانه های مختلف و انتشارات خصوصی برای چاپ و نشر دست نوشته هایتان ندارید! می توانید بدون هیچ هزینه ای آن ها را در سایت خود بارگذاری کنید.

 داشتن یک وبلاگ شخصی برای نشر سفرنامه ها و تجربه های کاری نیز می تواند از کاربردهای مهم سایت حرفه ای شخصی شما باشد. در این بین می توانید از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید و بر دانسته های خود بیافزایید.

ویژگی های سایت شخصی حرفه ای

یک سایت شخصی خوب و حرفه ای، امکانات و قابلیت های به خصوصی دارد که به کاربر اجازه می دهد، فعالیت بهتری در این شبکه ها داشته باشد. اولین مشخصه یک سایت خوب، انعطاف پذیری آن است. در صورتی که سایت خصوصی شما منعطف تر باشد، بهتر می تواند به نیازهای شما پاسخ دهد. هر چه هزینه های وب سایت شما کمتر باشد، از نظر اقتصادی نیز توجیه بیشتری برای شما خواهد داشت! یکی از خصوصیات مهم وب سایت های شخصی حرفه ای، واکنش گرا بودن آن ها است! با استفاده از این قابلیت، سایت شخصی شما در هر سیستم و یا تلفن همراهی به یک شکل نشان داده می شود. مدیریت آسان سایت نیز مد نظر است.

ممکن است، همه افراد توانایی کافی برای استفاده از امکانات وسیع فضای سایت را نداشته باشند؛ به همین دلیل لازم است، طراحی سایت به گونه ای انجام شده باشد که مدیریت آن به سادگی انجام شود. سایت شما باید سبب افزایش دانش افراد شود.

در این خصوص باید به محتوا گذاری در سایت توجه داشته باشید. هر چه محتوایی که بارگذاری می کنید، مفاهیم بیشتری را به افراد ارائه دهد، بازخورد بهتری می گیرد. در این زمینه استفاده از خلاقیت شخصی نیز موثر است. همچنین اگر در سایت حرفه ای خود بتوانید، با کاربران ارتباط موثری داشته باشید، یک قدم به سایت ایده آل خود نزدیک تر می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *