چگونه یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای بسازیم؟

چگونه یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای بسازیم؟

با توجه به فراگیر شدن استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها، عرضه اپلیکیشن فروشگاهی توسط بسیاری از کسب و کار ها و شرکت ها به امری معمول بدل شده و بسیاری از فروشگاه های آنلاین اقدام به تولید اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای نموده اند تا بتوانند در کنار ایجاد بستری امن و پایدار برای فروش محصولات و خدمات خود، از مزایای جانبی این اپلیکیشن ها نیز استفاده نمایند.

اپلیکیشن فروشگاهی

روش های ساخت اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای

برای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی رویکرد های مختلفی وجود دارد. اگر به دانش برنامه نویسی سیستم های عامل اندروید و iOS تسلط داشته باشید حتما با محیط های تولید اپلیکیشن های آنها نیز آشنا هستید. محیط هایی مانند Android Developer Studio، Java، React Native، Xamarin، Swift و … وجود دارند که نیازمند تسلط کاربر به زبان های برنامه نویسی هستند. چنانچه خود به این زبان ها تسلط نداشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه های قابل توجهی از کمک متخصصان این حوزه ها بهره بجویید.

چگونه یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای بسازیم؟

اما اگر هزینه های پیشنهادی تفاوت فاحشی با بودجه در نظر گرفته شده توسط شما برای تولید و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای مورد نظرتان دارد، جای دلسردی نیست. تیم پوپش با راه اندازی ابزار اپلیکیشن ساز آنلاین خود به یاری آن دسته از کاربرانی آمده که تمایل دارند با مدیریت هزینه ها، دارای یک سایت و اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای آنلاین باشند.

امکانات اپلیکیشن ساز پوپش

در اپلیکیشن ساز پوپش هر امکاناتی که می توانید اپلیکیشن خود تصور کنید در دسترس شماست. شما می توانید با خرید پلن مورد نظر که دارای امکان ساخت اپلیکیشن نیز می باشد، در بخش اپلیکیشن ساز پوپش، اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای خود را طراحی و منتشر نمایید. در این محیط امکان نام و آیکون های دلخواه برای اپلیکیشن میسر می باشد. این محیط دارای رابط کاربری، کاربر پسند بوده و می توان صفحات دلخواه نیز بدان اضافه نمود. همچنین از پنل مدیریتی آنلاین بهر می برد که امکان فعال یا غیر فعال کردن، اعمال تغییرات در عنوان ، رنگ بندی و … نیز وجود دارد.

از دیگر امکانات در دسترس می توان به امکان قابلیت نظر دهی توسط کاربران نیز اشاره کرد. از آنجایی که اپلیکیشن درخواستی کاربران از نوع اپلیکیشن فروشگاهی است، امکان افزودن سبد خرید، محاسبه هزینه ها و اتصال به درگاه های پرداخت بانکی نیز در نظر گرفته شده است.

امکانات اپلیکیشن ساز

لازم به ذکر است اپلیکیشن های تولید شده توسط اپلیکیشن ساز پوپش قابلیت انتشار در مارکت های اندرویدی معتبر را نیز دار هستند. در این اپلیکیشن می توان به راحتی اسلایدر و ماژول های صفحه اول فروشگاهی اپلیکیشن را تنظیم نمود. در خصوص فرایند های مربوط به اعضا نیز امکاناتی از قبیل ثبت نام و ورود اعضا، ویرایش مشخصات حساب کاربری توسط اعضا، جستجوی پیشرفته در محصولات فروشگاهی و همچنین امتیاز دهی به محصولات توسط کاربران نیز فراهم می باشد. کاربران و خریداران می توانند در این اپلیکیشن مراحل مختلف خرید و پردازش مراحل آن را پیگیری نمایند و حتی در کنار بستر پرداخت آنلاین از طریق درگاه پرداخت بانکی، امکان انتخاب گزینه پرداخت در محل تحویل توسط کاربر نیز قابل به افزودن به اپلیکیشن مورد نظر شماست.

پنل مدیریتی اپلیکیشن نیز در کنار وبسایت فروشگاه آنلاین شما امکانات قابل قبولی در خصوص پایش و تحلیل رفتار کاربران ، فعالیت ها و عملکرد فروشگاه به شما ارائه می کند.

مراحل تولید و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای 

شاید در نگاه اول تولید و ساخت یک اپلیکیشن و به طور خاص یک اپلیکیشن فروشگاهی امری بسیار دشوار به نظر برسد، اما قطعا با برنامه ریزی فکری و عملیاتی می توان به راحتی به نتیجه دلخواه رسید. خواه یک برنامه نویس حرفه ای باشید و خواه کاربر یک اپلیکیشن ساز باشید بایستی مراحل ذیل را در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای خود در نظر داشته باشید.

در ابتدای امر باید تعریف دقیق و کاملی از نیاز و خواسته خود داشته باشید. بدیهی است تا زمانیکه انتظارات شما از اپلیکیشن مورد نظرتان برای شما شفاف نباشد، سایر کاربران نیز تجربه خوشایندی در استفاده از نخواهند داشت. بهتر است در گام بعد ایده کلی از چگونگی عملکرد و تنظیمات کلی اپلیکیشن خود را طراحی نمایید. این مرحله دورنمایی از آنچه قصد تولید آن را دارید برای شما نمایان می سازد.

در گام بعد عملکرد های هسته اپلیکیشن خود را تعریف نمایید. می توانید عملیاتی که اپلیکیشن شما باید قادر به انجام آنها باشد را لیست نمایید. امکاناتی از قبیل دسترسی به صفحات شبکه های اجتماعی شما و یا ارسال اطلاعات انتخاب شده توسط شما به فضاهای اشتراک گذاری آنلاین نیز می تواند نمونه ای از امکانات قابل اعمال در اپلیکیشن شما باشد. در ادامه می توانید طرح واره اولیه ای از اپلیکیشن خود را ترسیم نمایید. مطمئنا هیچ راه حلی در این مورد سریعتر از ترسیم توسط مداد بر روی کاغذ نیست. می توانید چارچوب کلی و محل قرار گیری کلید ها و غیره بر روی صفحه گوشی یا تبلت را بر روی یک کاغذ ترسیم نمایید. البته به یاد داشته باشید که برترین زیبایی ها در حفظ سادگی محیط اپلیکیشن است.

در مرحله بعد بایستی جریان رابط کاربری خود را ترسیم و تعریف نمایید. حال که می دانید اپلیکیشن شما باید قادر به انجام چه اموری باشد و کاربران در چه قسمتی وارد و از کجا خارج می شوند و در طول حضور خود در محیط اپلیکیشن قادر به انجام چه اموری هستند، نوبت به طراحی رابطه کاربری یا UI اپلیکیشن است. یکی از مهمترین مراحل در ساخت اپلیکیشن که در گام بعدی باید انجام گیرد طراحی پایگاه داده است. حال که تقریبا طراحی و ساخت اپلیکیشن شما به مراحل پایانی نزدیک شده، نوبت به آزمون و ارزیابی تجربه کاربر یا UX اپلیکیشن است.

مجموعه سایت ساز و اپلیکیشن ساز پوپش مفتخر است اعلام نماید به کمک ابزار آنلاین ساخت اپلیکیشن متعلق به آن و همکاری گروه فنی و پشتیبانی توانمند و متعهد، بستری فراهم نموده تا علاقمندان و کاربران بتوانند در محیطی ساده و بدور از پیچیدگی های فنی و داشتن مهارت های برنامه نویسی، اقدام به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید نمایند. کارشناسان و تیم پشتیبانی پوپش نیز به صورت مداوم در زمینه کمک، مشاوره و ارائه راهنمایی های لازم در برطرف نمودن ایرادات احتمالی یا بهبود اپلیکیشن، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *