بهترین فروشگاه سازهای رایگان کدام هستند؟

بهترین فروشگاه سازهای رایگان کدام هستند؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

داشتن سایت فروشگاهی برای کسب و کارهایی که با توجه به شرایط اقتصادی، قصد حفظ کردن سهم خود در بازار را دارند و با آینده نگری قصد دارند سهم خود را از بازار افزایش دهند یک ضرورت است. حتی اگر بخواهیم کامل تر و اصولی تر به قضیه بنگریم، داشتن سایت لازم بوده ولی کافی هم نیست و وجود اپلیکیشن فروشگاهی می تواند در کنار داشتن سایت ضروری باشد. ولی با وجود درک اهمیت داشتن سایت و اپلیکیشن فروشگاهی بسیاری از کسب و کارها همچنان از اقدام برای سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی سر باز می زنند و در واقع خود را از بازار آنلاین، محروم می کنند.دلیل این صاحبان کسب و کار هزینه های بسیار سنگین طراحی سایت فروشگاهی می باشد که برای همه قابل پرداخت نیست. از این رو چند سالی است راه حلی تحت عنوان فروشگاه ساز ها ارائه شده اند که هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی را به شدت کم می کنند. در این مطلب به چند مورد از بهترین فروشگاه سازهای رایگان اشاره می نماییم و نمونه داخلی آن ها را نیز برای استفاده هموطنان عزیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معروف ترین فروشگاه سازهای رایگان بین المللی

اکثر فروشگاه سازهای رایگان بین المللی که وجود دارند، برخی خدمات پایه را به صورت حتی رایگان خدمت کاربران خود ارائه می دهند که به همین دلیل اقبال کسب و کارها برای ورود به تجارت الکترونیک از طریق استفاده از خدمات آن ها همه روزه در حال افزایش است. سایت سازها و فروشگاه سازهای معتبر بین المللی زیادی از جمله Wix، Webs، WordPress، Joomla، IMCreator، Weebly، Google Sites، Yola، Jigsy، WebNode و Drupal وجود دارند که به کاربران در سراسر دنیا سرویس می دهند که در ادامه مطلب به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

اما برای کسب و کارهای داخل کشور بهتر است از سیستم های  فروشگاه ساز حرفه ای داخلی استفاده کنید. زیرا برای تهیه هر یک از امکانات ویژه و حرفه ای سایت سازها که باید هزینه پرداخت شود، در مورد پرداخت به سایت سازهای خارجی مشکل خواهند داشت. اما در مورد سایت ساز های داخلی پرداخت به صورت ریالی و با  کمترین هزینه ممکنه امکان پذیر می باشد. از طرف دیگر هم وجود پشتیبانی فارسی زبان داخلی مزیتی است که در این سیستم های داخلی دریافت خواهید نمود.

سیستم فروشگاه ساز PrestaShop

اولین سیستم فروشگاه سازهای رایگان مشهور بین المللی که معرفی می کنیم، سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ است که یکی از سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی می باشد که طراحی و عملکرد بسیار ساده ای داشته و امکانات مناسبی را برای مدیران فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند. از این رو این سیستم در کشور ما نیز محبوبیت خاصی دارد و فروشگاه های اینترنتی زیادی بر این اساس طراحی شده اند. اگر در میان فروشگاه های اینترنتی موجود در کشور جستجویی داشته باشید می بینید که این سیستم در میان درصد قابل توجهی از آن ها استفاده می شود.

سیستم فروشگاه ساز Magento

این سیستم در ایران کمتر از فروشگاه سازهای رایگان دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا معروف ترین فروشگاه های اینترنتی دنیا از آن استفاده می کنند.این سیستم فروشگاه ساز در حقیقت یک سیستم مدیریت محتوای آنلاین Open Source مخصوص تجارت و کسب و کار الکترونیک و آنلاین  است. نسخه اولیه این نرم افزار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. در سال ۲۰۰۹ نسخه دوم آن به نام Enterprise توسط شرکت ارائه دهنده و پشتیبان آن یعنی Varian به فروش گذاشته شد. این شرکت در ابتدا تصمیم داشت که یک CMS فروشگاهی بر پایه osCommerce منتشر کند، اما کمی بعد تصمیم تغییر کرد و تصمیم جدید این شد که CMS مخصوص خود را از ابتدا بر پایه Zend Framework ایجاد نمایند.

این CMS برای ایجاد فروشگاه آنلاین، ایجاد درگاه پرداخت آنلاین، خرید پستی و … می توان استفاده نمود. یکی از مزیت های آن این است که، این نرم افزار کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. امروزه هزاران فروشگاه از جمله فروشگاه های برندهای معتبر بین المللی مانند  آدیداس Adidas ، اسکایپ  Skype ، لنوو Lenovo و سامسونگ Samsung از این CMS استفاده می نمایند.

سیستم فروشگاه ساز opencart

افرادی که با فروشگاه های اینترنتی فعال در کشورمان آشنایی دارند قطعا فروشگاه های زیادی را با این سیستم دیده اند. این سیستم یکی از فروشگاه سازهای رایگان حرفه ای معروف و بسیار محبوب در دنیا و حتی در کشور خودمان است و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی که روزانه به آن ها سر می زنید از این سیستم بهره می برند. از ویژگی های بسیار مهم آن که باعث جذب کاربران زیادی در سیستم فروشگاه ساز اپن کارت OpenCart شده است سئو یا بهینه سازی فوق العاده قدرتمند می باشد که می تواند فروشگاه را در داشتن رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل که باعث جذب بازدید کننده واقعی و مشتری می شود یاری نماید.

همچنین این سیستم در مورد کلمات کلیدی مربوط به محصولات و فروشگاه، وب مستر را یاری مینماید. فروشگاه استفاده کننده از این سیستم، ایندکس صفحات محصولاتش در موتورهای جستجو بسیار خوب بوده و به سرعت محبوب موتورهای جستجو شده و در صدر نتایج آن ها قرار می گیرد.

فروشگاه ساز ایرانی

این سیستم سایت ساز و فروشگاه ساز ایرانی به شما امکان می دهد یک سایت فروشگاهی برای خود طراحی نمایید. قطعا باور نمی کنید که خودتان می توانید طراح سایت خود باشید. اما با امکانات این سیستم، برای طراحی سایتتان نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی هم نخواهید داشت و سایت خود را می توانید فقط با کشیدن قسمت های مختلف در صفحه از طریق موس کامپیوتر طراحی فرمایید.

با این روش نه تنها سایت طراحی شده کاملا مطابق میل شما خواهد بود، بلکه از پرداخت هزینه سنگین طراحی ساین نیز معاف می شوید. در ضمن در زمینه بهینه سازی نیز در قالب های آماده سایت ساز پوپش زیرساخت هایی عالی فراهم شده است. با کمک این سیستم همچنین می توانید علاوه بر داشتن سایت فروشگاه اینترنتی خود، یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز می توانید سفارش دهید و با کمترین هزینه ممکن تحویل بگیرید.

 

One thought on “بهترین فروشگاه سازهای رایگان کدام هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *