تبلیغ فروشگاه اینترنتی و راه کارهای تبلیغاتی

چگونه فروشگاه اینترنتی را تبلیغ کنیم؟
چگونه فروشگاه اینترنتی را تبلیغ کنیم؟

امروز با گسترش فناوری در سراسر جهان، فعالیت های جوامع تحت تاثیر این تکنولوژی قرار گرفته است. یکی از بخش‌هایی که تحت تاثیر این موضوع گرفته ، بخش تبلیغات و بازاریابی می‌باشد. در حال حاضر کسب و کارهای مختلف و تبلیغ فروشگاه اینترنتی، بیش از هر چیزی به اینترنت وابسته بوده و بخش مهمی از تبلیغات، با کمک امکانات موجود و اینترنت صورت می‌گیرد. در حال حاضر یکی از راه های افزایش فروش فروشگاه تبلیغات بوده که از روش سنتی خود تغییر جهت داده و روز به روز در حال، حرکت به سوی مدرنیته شدن است. که می توانید بدون در نظر گرفتن، محدودیت زمانی و مکانی ، هر لحظه تبلیغ وب سایت خود را انجام دهید و همچنین با استفاده از راهکارهای مناسب می توانید، به برندی شناخته شده تبدیل شوید و اعتماد مخاطبان را جلب کنید. بهترین کار برای فروش اینترنتی تبلیغ آن است زیرا فروشگاه اینترنتی، یک عضو جدایی ناپذیر است که مناسب برای افرادی بوده که نیاز به کالا و خدمات ما دارند و با تبلیغات فروشگاهی مفید خود می‌توانید؛ احساس نیاز را در مشتریان خود ایجاد کنید. ارائه محصولات با کیفیت، سبب شده تا آن‌ها به مشتری دائمی و همیشگی تبدیل شوند. با توجه به نکات گفته شده، چه در واقعیت و چه در مجازی، باید از تمامی فرصت‌ها به صورت بهینه استفاده کنیم؛ و با ساتفاده از ترفندهای فروش اینترنتی به فروش بالا دست پیدا کنیم تا فروشگاه موفقی، در بین رقبای خود داشته باشیم..

 روش‌های تبلیغ فروشگاه اینترنتی
روش‌های تبلیغ فروشگاه اینترنتی

روش‌های تبلیغ فروشگاه اینترنتی

تولید محتوای مفید، برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی : نخستین قدم برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی ، تولید محتوای، مفید است. این روش بسیار پرکاربرد و تاثیرگذار بوده و امروزه برخی از افراد با تجربه و متخصص از این روش به عنوان پادشاه یاد می‌کنند. اما به طور کلی تولید محتوا آسان نبوده و باید اطلاعات کافی و جامع، راجب محتوای مورد نیاز خود داشته باشید. در ادامه، به برخی نکات اشاره می‌کنیم؛ که برای تولید محتوا، باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

ابتدا مخاطبان خود را از نقاط مختلف سنجیده و طبق نیاز و خواسته‌ی آن‌ها، آغاز به تولید محتوا کنید. مراحل سئو را رعایت کرده و سپس کلمات کلیدی تاثیرگذار و مهم را انتخاب کنید و سراغ عبارت‌هایی بروید که مشتریان در گوگل و شبکه‌های مختلف به جستجوی آن‌ها می‌پردازند. در نهایت سایت خود را به مشتریان معرفی نموده و با استفاده از راه‌های گوناگون مانند شبکه‌های اجتماعی ، ایمیل و غیره، مخاطبان را جذب کنید. در این مرحله علاوه بر ایجاد محتوا می‌توانید؛ شرایطی را ایجاد کنید؛ که کاربران و مشتریان، نظرات و پیشنهادات خود را در این قسمت با یکدیگر در میان بگذارند.

فعالیت و حضور پرنگ در فضای مجازی: امروزه فضای مجازی در مقایسه با وب سایت‌ها، از قدرت و توانایی بالا، برای جذب مشتری برخوردار است. زیرا امروزه بیشتر افراد، وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. به همین خاطر با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید؛ مشتریان زیادی را به سایت خود جذب کنید. در حال حاضر افراد برای خرید محصولات مورد نیاز خود ، علاوه بر سرچ در گوگل ، حتما سراغ پیج‌هایی که ارائه دهنده خدمات . کالای شما هستند؛ نیز می‌روند.

انجام تبلیغ سایت  فروشگاهی به صورت رپورتاژ: می‌توانید خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارید. در این روش، متن تبلیغ خود را در اختیار سایت‌های دیگر قرار داده؛ که در کمترین زمان می‌توانید، به نتیجه دلخواه خود برسید و با گرفتن بک لینک، رتبه‌ی خود را در سایت افزایش دهید.  سایتهای هستند که پل میان شما و سایتهای مقصد هستند که این خدمات را ارئه میدهند هستند که می توان به تسمینو و یا رایاماکتینگ اشاره کرد.

مطلب مرتبط : راه کارهای عملی افزایش فروش اینترنتی بدون هزینه اضافی تبلیغات

 چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟
چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟

قرار دادن آدرس سایت در قراردادها و اسناد دیگر: همه‌ی مشاغل به ویژه کسب و کارهای اینترنتی، دارای تعدادی اسناد و کاغذهای اداری می‌باشند؛ که برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید، آدرس سایت خود را در اسناد، قراردادها و تراکت‌های تبلیغاتی بنویسید. به طور کلی این روش علاوه بر کمک به رونق گرفتن سایت شما، موجب تبلیغ فروشگاه اینترنتی شده و به شکل مستقیم می‌توانید؛ کار بازاریابی را انجام دهید.

تبلیغات از طریق ایمیل: این روش، یکی از گزینه‌های آنلاین بوده، که از طریق جمع آوری ایمیل مشتریان و با استفاده از پیام‌های گوناگون مانند ایمیل پیگیری، ارسال محتوای مسابقه و قرعه کشی، اطلاع رسانی و خوشامدگویی می‌توانید، فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنید؛ که این روش بسیار تاثیرگذار و پرکاربرد است. یکی از نکته‌های مهم در ارسال ایمیل که باید به آن توجه کرد، این بوده که برخی از افراد، با استفاده از موبایل  ایمیل خود را بررسی می‎‎‎‎کنند؛ پس باید متن را طوری طراحی کنید؛ که برای این نوع از کاربران نیز مناسب باشد.

گرفتن بنر تبلیغاتی و یا متنی برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود: یکی  دیگر از روش‌های تبلیغاتی بوده، که برای تبلیغات مختلف در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه کلیک در سایت‌های داخلی، به ازای هر کلیک بوده که تعرفه‌ها، با توجه به نوع نیاز شما متفاوت می‌باشد. به طور کلی با هر بار کلیک خوردن لینک شما، توسط کاربر، هزینه‌ای از شما کسر خواهد شد. امروزه با استفاده از برنامه‌های متفاوت می‌توانید؛ میزان کلیک و ورود کاربر،  به لینک تبلیغاتی خود را مشاهده کنید.

ساختن وبلاگ برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی: ساختن وبلاگ سبب حرفه‌ای نشان دادن شما، در زمینه‌ی تخصص خود بوده که یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغات می‌باشد. با بهره گیری از این ویژگی می‌توانید اطلاعات مربوط به کالا و خدمات خود را در این بخش قرار دهید. این وبلاگ فقط مختص محصولات موجود در سایت نبوده و می‌توانید محصولاتی که در آینده قرار است؛ به بازار بیایند را در این بخش قرار دهید.

تبلیغ از طریق پیامک: این روش یکی از گزینه‌های مناسب  و کم هزینه ، برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی شما است. در این قسمت می‌توانید کالا و خدمات خود را در قالب پیامک  تخفیف و فروش ویژه، برای کاربران ارسال کنید.

 عوامل تاثیرگذار در تبلیغ فروشگاه اینترنتی
عوامل تاثیرگذار در تبلیغ فروشگاه اینترنتی

عوامل تاثیرگذار در تبلیغ فروشگاه اینترنتی

استفاده از روش‌های محیطی و سنتی: با وجود اینکه فضای مجازی برای تبلیغات، بسیار گسترده و قدرتمند می‌باشد؛ اما نباید تاثیر تبلیغات محیطی را فراموش کرد. با تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود،  بر روی بیلبوردها در داخل و خارج شهر، تراکت و تبلیغ تلویزیونی، بیشتر شناخته خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم، برای شروع کار خود، از این روش استفاده کنید.

تبلیغات اسپانسری در برنامه‌های مختلف : امروزه معمولا قبل از پخش ویدیو، در برنامه ‌های مختلف مانند آپارات و یوتیوب با یکسری تبلیغات مواجه می‌شویم؛ که به آن‌ها تبلیغات اسپانسری می‌گویند. شما نیز می‌توانید از این روش استفاده کرده و در برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف، اسپانسر شوید و از این راه محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید.

تبلیغ در گوگل به همراه بهینه سازی: با استفاده از استانداردهای موتور جستجو می‌توانید، میزان بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی خود را  افزایش داده و مخاطبان زیادی را جذب کنید و همچنین با بهره گیری از چند کلید واژه در موتور جستجو، با هر بار سرچ کاربران، سایت شما دیده خواهد شد، که در این حالت همیشه از نظر تبلیغات در گوگل، بالا خواهید ماند.

چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم ؟
چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم ؟

چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم ؟

در این بخش به نحوه تبلیغ برای جذب مشتری می‌پردازیم. هنگامی که فعالیت خود را به عنوان، صاحب کسب و کار آغاز می‌کنید. برای پیشرفت و شناخته شدن، نیاز به مخاطبانی دارید؛ که با شما و برندتان آشنا باشند و همچنین با داشتن مخاطبان خود می‌توانید از نقاط ضعف و قدرت کار ، آگاه شوید. زمینه‌ی تبلیغ فروشگاه اینترنتی نیز، به همین روال بوده؛ با این تفاوت که جذب مشتری در این بخش، یکی از چالش‌های مهم و بزرگ برای مدیران فروشگاه می‌باشد. در ظاهر جذب مشتری، برای فروشگاه اینترنتی ساده و راحت به نظر می‌رسد؛ ولی قطعا رسیدن به نقطه‌ی ایده آل، نیازمند تلاش شبانه روزی و ایده‌های هوشمندانه می‌باشد؛ زیرا فضای مجازی به خاطر گستردگی خود ، هر ثانیه در حال به روز رسانی بوده و شما شاهد تبلیغات و محصولات جدید هستید؛ به همین خاطر باید خود را با این نوع از تغییرات هماهنگ کرده و همزمان برند و محصولات خود را تبلیغ کنید. البته باید توجه داشته باشید که هر روشی برای تبلیغات، مناسب نیست و شما با انتخاب راهکار مناسب، باید تبلیغات خود را، در مسیر درست قرار دهید. در ادامه‌ی مطالب به چند نمونه از  این روش‌ها می‌پردازیم.

+ معرفی چند روش کارآمد، برای جذب مشتری در تبلیغ سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی زیبا و مفید ایجاد کنید : در این قسمت باید به دو نکته‌ی مهم توجه کنید. اول اینکه، ظاهر سایت خود را زیبا و مرتب نگه دارید؛زیرا یکی از المان‌های جذب مخاطب، ظاهر جذاب وب سایت شما می‌باشد. نکته‌ی دوم سرعت وب سایت شما می‌باشد؛ در این میان زمان برای کاربر بسیار مهم بوده و اگر زمان بارگذاری بیشتر از سه ثانیه باشد ؛ یک نقطه ضعف به حساب آمده و کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته : برای کسب رضایت مشتری و پاسخگویی به آن‌ها ، باید پشتیبانی ۲۴ ساعته در طول هفته داشته باشید. زیرا مشتری از این طریق با شما ارتباط برقرار کرده و کالای خود را پیگیری می‌کند. علاوه بر این موارد، در صورت ایجاد مشکل، مشتری باید راهی برای برقراری ارتباط با شما داشته باشد و همچنین باید در کوتاه ترین زمان به سوالات پاسخ داده شود.

دریافت نماد الکترونیک : امروزه یکی از روش‌های مهم و تاثیرگذار برای جذب مشتری در تبلیغ سایت فروشگاهی ، دریافت نماد الکترونیک بوده که سبب افزایش اعتماد مشتریان به سایت شما می‌شود. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه شده  و در سایت شما قرار می‌گیرد. این نشان از این می‌دهد که سایت شما قابل اطمینان بوده و استانداردهای لازم را دارد.

اهمیت و توجه به مشتری :  برای جذب مشتری، باید آن‌ها را راضی نگه داشته و حس اعتماد را در آن‌ها ایجاد کنید. زیرا برای درآمدزایی و افزایش فروش خود، نیاز به رضایت مشتری دارید. اگر مشتری شما از کالا و خدمات شما رضایت داشته باشد؛ قطعا سایت فروشگاهی شما را  به دیگران نیز معرفی خواهند کرد و در مقابل از اگر راضی نباشند؛ هرگز سایت شما را برای خرید معرفی نخواهند کرد. در نهایت فراموش نکنید در همه‌ی مشاغل رقبای زیادی وجود دارند.

برگزاری وبینار : وبینار در واقع همان سمینار و جلسه، درباره‌ی موضوع مدنظر شما است؛ که به شکل آنلاین اجرا می‌شود. با استفاده از این روش  و برگزاری جلسات آنلاین، در زمینه‌ی کسب و کار خود، می‌توانید به طور زنده با مخاطبان ارتباط برقرار کنید؛ که این موضوع سبب افزایش حس اعتماد و اطمینان بین شما و مشتری شده و امکان پرسش و پاسخ برای هر دو طرف، فراهم می‌شود. این روش به مرور زمان باعث جذب مشتری و علاقمندی کاربران، به حوزه‌ی فعالیت شما می‌شود.

+ بهترین راه برای جذب مشتری در تبلیغ فروشگاه اینترنتی

روابط عمومی قوی و مناسب : داشتن تیم قوی در این زمینه، به شما در جذب مشتری بسیار کمک خواهد کرد. با داشتن روابط عمومی بالا، دیگر نگرانی برای جذب مشتری نخواهید داشت و این پروسه به خوبی پیش می‌رود. مشتریان باید به طور مداوم با شما در ارتباط باشند، تا بتوانند محصول و خدمات شما را انتخاب کنند.

طراحی برنامه و اپلیکیشن برای موبایل ها :  امروزه موبایل، یکی از واجبات زندگی افراد شده، که به صورت مداوم همراه آن‌ها می‌باشد. به همین خاطر برخی از مشاغل ها برای جذب مشتری در کسب و کار خود ،به این روش روی آورده‌اند. اگرچه  این روش کمی نیاز به هزینه‌ی بیشتر دارد؛ ولی به همان اندازه درصد جذب مشتری و سرمایه را افزایش می‌دهد.

پذیرش  و انتشار نظرات منفی: همه‌ی کسب و کارها به تبع دارای یکسری نقاط قوت و ضعف هستند؛ و به طور کلی نمی‌توان گفت، همه‌ مشاغل بدون عیب و نقص هستند؛ زیرا افراد بر اساس تفکر و دید خود، به کسب و کارها توجه می‌کنند؛ که در این صورت نظرات قطعا با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در واقع شما به عنوان صاحب سایت با یک سری نظرات منفی رو به رو خواهید شد، که بهترین راه، پذیرش نظرات و منتشر کردن آن‌ها به صورت عادلانه است. این کار نشان داده که شما نقص‌های خود را پذیرفته و سعی بر اصلاح آن‌ها دارید. این روش یکی از راهکارهای موثر در تبلیغ سایت فروشگاهی شما بوده، که سبب جلب اعتماد مشتری به سایت شما می‌شود.

نظر سنجی از مشتریان خود : برای این که مطمئن شوید در مسیر درستی قدم بر می‌دارید و مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام می‌دهید؛ بهتر است از مشتریان خود در سایت، نظر سنجی کنید. این امر در زمینه‌ی تبلیغ سایت فروشگاهی سبب شده تا مشتری احساس ارزشمندی پیدا کند و اعتماد سایت شما نزد مشتری بالا رود.

اکثر موارد گفته شده در این مطلب را می توانید در فروشگاه ساز و اپلیکیشن ساز پوپش داشته باشید تا تبیلغ فروشگاه اینترنتی شما آسان تر صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *