راز موفقیت فروشگاه آنلاین آمازون و دیجی کالا

راز موفقیت فروشگاه آنلاین آمازون و دیجی کالا - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

چند سالی است که در برخی صنوف، فروش اینترنتی به خوبی جا افتاده است. اما مساله اصلی این است که برخی فروشگاه های اینترنتی فقط کالاهایی در یک صنف خاص را ارائه نمی نمایند. در واقع این فروشگاه ها، فروشگاه هایی جامع هستند که تمامی نیازهای خریداران را یکجا رفع می کنند. شاید معروف ترین مورد از این گونه فروشگاه ها در کشور، دیجیکالا باشد. در دنیا چند سال قبل از کشور ما فروشگاه های اینترنتی معرفی شدند و بازار بسیار خوبی را امروزه در اختیار خود دارند. بدون شک از معروف ترین شرکت هایی که در زمینه فروش اینترنتی فعال است آمازون می باشد. در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با راه های موفق شدن فروشگاه های اینترنتی به منظور تاسیس فروشگاه خودتان، به راز موفقیت فروشگاه آنلاین آمازون و دیجی کالا می پردازیم.

نحوه کار فروشگاه اینترنتی بین المللی آمازون

وب سایت آمازون ابتدا به صورت یک کتاب فروشی آنلاین در سال ۱۹۹۵ شروع به کار کرد. اما به مرور توسعه در این شرکت پدید آمد و امروزه کالاها و خدماتی چون موسیقی، نرم افزار، اسباب بازی، حراج های اینترنتی و … در آن ارائه می شود. آمازون با در نظر گرفتن علایق و خریدهای قبلی مشتریان خود به آن ها توصیه هایی برای خرید ارائه می دهد. همچنین این سایت منتظر نمی ماند که مشتری به سایتش مراجعه کند. اگر یک مشتری پس از مدتی که خرید کرده است به سایت مراجعه مجدد نکند، آمازون با داشتن ایمیل آدرس وی، برایش ایمیل می فرستد و پیشنهاداتی ویژه در اختیارش قرار می دهد و او را به خرید ترغیب می کند.

نحوه کار فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

هرگاه در مورد فروشگاه های اینترنتی داخلی صحبت می کنیم نام اولی که به ذهن متبادر می شود دیجی کالا است که معروف ترین و موفق ترین فروشگاه اینترنتی ایران است. این شرکت فقط در فروش یک دسته از محصولات یک صنف خاص فعال نیست. بلکه تقریبا تمامی محصولات مورد نیاز مردم را ارائه می کند. سبد کالایی وسیع این شرکت باعث شده تقریبا هر کسی که به دنبال کالایی می گردد اگر به صورت آنلاین بخواهد قیمت محصول را بداند یا خرید اینترنتی کند، اول از همه این سایت را مورد جستجو قرار دهد.

رمز ماندگاری و موفقیت آمازون

یک راز موفقیت فروشگاه آنلاین آمازون این است که آمازون برای مشتری ارزش زیادی قائل است و شکل های مختلف، مشتریانش را در فرایند تحویل خدمات مشارکت می دهد و درگیر می کند. آنها تلاش کردند سایتی دوستانه و صمیمی ایجاد کنند ، سایتی که کاربر کمی آشنا به کامپیوتر هم بتواند از آن استفاده کند. وقتی کاربر خدماتی برتر از این سایت دریافت می کند، مشتری دائمی سایت می شود. در واقع حفظ مشتریان قدیمی نیز با همین فرآیند انجام می شود. احترام به مشتری می تواند مشتریانی وفادار برای یک برند بسازد که بسیار در این شرکت مورد توجه قرار می گیرد.

این سایت مشتریان را هرگز آزار نمی دهد. با نگاهی اجمالی به سایت آمازون مشاهده می شود که گرافیک های سنگین که زمان بارگذاری سایت را بالا می برند در این سایت موجود نیستند. همچنین مشتری در این سایت گیج نشده و با کمک سیستم جستجوی قدرتمند آن به راحتی محصول مورد نظرش را می یابد و حتی این سایت اشتباهات املایی مشتریان را کشف می کند و تابع جست و جو را بر اساس اصلاح این اشتباه تغییر می دهد.

راز موفقیت فروشگاه آنلاین دیجی کالا در بازار فروش اینترنتی ایران

یکی از رازهای موفقیت فروشگاه آنلاین دیجی کالا در بهینه سازی سایت هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران اینترنت است. وقتی که به سایت این شرکت سر می‌زنید، علاوه بر مشخصات و توضیحات محصولات با بخشی به نام مجلۀ دیجی کالا روبرو می‌شوید. با ورود به این بخش شما می‌توانید جدیدترین اخبار روز دنیا در زمینه علم، فناوری و سرگرمی را دنبال کنید، به خوندن مطالب آموزشی بپردازید یا حتی با مطالعۀ مطالب سرگرم‌کننده کمی وقت بگذرانید. تولید محتوای یونیک یکی از رموز موفقیت دیجی کالا در جذب بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو است.

دیجی کالا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نیز فعالیت گسترده ای دارد و دنبال کنندگان زیادی را نیز جذب کرده است. این کارها می تواند بازدید کننده یعنی خریدار بالقوه به سایت بکشاند. اما برای تبدیل آن به مشتری بالفعل باید این شرکت خدمات ویژه ای نیز به مشتریان ارائه بدهد تا اعتمادشان را برای همیشه جذب کند. کیفیت بالای بسته بندی محصولات برای ارسال یکی از مواردی است که خیلی خیلی مشتریان را جذب می کند. فقط تضمین اصل بودن کالا نیست که دیجی‌ کالا را از بسیاری از فروشگاه ‌های آنلاین دیگر متمایز می ‌کند.

مقایسه و بررسی محصولات، سهولت در خرید، ضمانت هفت روز بازگشت کالا، تضمین اصل بودن کالا، تضمین بهترین قیمت، حمل رایگان و پرداخت در محل، تنوع بالای محصول، طرح ‌های فروش ویژه روزانه با تخفیف ‌های قابل ‌ملاحظه، سرویس رایگان ارسال هدیه و ارائه خدمات حتی در روزهای تعطیل از خدماتی است که این سایت ارائه داده و برای مشتریان مطلوب است.

عدم افت کیفیت ارائه خدمات به مشتریان بسیار اعتماد آفرین بوده است. این فروشگاه از همان ابتدا تمرکز خود را بروی ارائه بهترین خدمات به مشتریان گذاشته و هیچوقت از تلاش خود برای بهبود تجربۀ آنها دست نکشیده است. متاسفانه برخی فروشگاه ها بعد از جذب تعدادی مشتری کیفیت کار خود را کم می گنند که به مرورو باعث کم شدن مشتری می شود. اما دیجی کالا با حفظ کیفیت خدمات خود مشتریان خود را حفظ می کند.

می دانیم بخش کثیری از کاربراین اینترنت از طریق موبایل های هوشمند وارد آن می شوند. از این رو داشتن سایت واکنش گرا و اپلیکیشن فروشگاهی برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین لازم است و شرکت دیجی کالا نیز این مهم را در نظر داشته است. این سایت برای راحتی کار مشتریان بالقوه خود، اپلیکیشن فروشگاهی نیز طراحی کرده و علاوه بر سایت فروشگاهی ،از آن نیز بهره می برد.

اگر شما نیز قصد دارید وارد دنیای فروش اینترنتی شوید باید سایت فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاهی داشته باشید. شرکت پوپش با داشتن سیستم سایت ساز و فروشگاه ساز خود طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی شما را با هزینه ای بسیار پایین و بهینه انجام می دهد.

2 thoughts on “راز موفقیت فروشگاه آنلاین آمازون و دیجی کالا

  1. بهاري

    با سلام و احترام
    پیرو متن تهیه شده در خصوص رموز و نکات کلیدی در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، با تشکر از دیدگاه و دقت نظر جنابعالی، به نظر می رسد مقایسه دو فروشگاه اینترنتی “دیجی کالا” و “آمازون”، بسیار غیر متجانس است. به عنوان مثال:
    ۱- قوانین دیجی کالا در خصوص مرجوع کردن محصول: در قسمت انتهایی سایت! در بخش “رویه های بازگرداندن کالا” به تفصیل توضیح داده شده که:
    “گروه‌های کالای ارایه شده در وب‌سایت دیجی‌کالا، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند ، مانند کالاهای گروه‌ فرهنگ و هنر، ورزش و سرگرمی، پوشاک و کفش، لوازم خانگی غیربرقی، عطر و ادکلن، زیورآلات و اکسسوری، لوازم آرایشی و بهداشت و مراقبت، لوازم شخصی برقی و غیربرقی، کالاهای مصرفی مانند کارتریج و جوهر چاپگر و قطعات داخلی کامپیوتر مانند کارت گرافیک، مادربرد، پردازنده و نظایر آن، گروه فرش، لوازم مصرفی خودرو و لوازم حیوانات خانگی) دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند. ”
    باعث امتنان خواهد بود که دلیل تبلیغ مرجوعی طی هفت روز چیست؟
    به نظر می رسد از منظر و دیدگاه مشتری که اقدام ابتدا هزینه را پرداخت می کند و سپس کالا را در عالم غیر مجازی می بیند، هیچگونه حقی وجود ندارد. چون با توجه به متن بالا، و تفاسیر مترتب بر آن، امکان مرجوعی تا حد امکان پایین آمده و تقریبا صفر است، مگر اینکه هر روز با قسمت پشتیبانی تماس بگیرد، هر گونه توهینی را تحمل کند تا شاید با مرجوعی محصول موافقت شود.
    ۲- حمایت و تشویق برای خرید بیشتر (مسائلی مثل دیجی بن و دیجی کلاب و بقیه) فقط در حد حرف هستند و قوانین نانوشته ای که تفسیر آنها قائم به شخص است، بر تمامی موارد سایه انداخته است.
    ۳- قیمت بسیاری از کالاها بطور fake بالا برده شده و با زدن برچسب “شگفت انگیز” کسانی که بنا به هر دلیل و مشکلی ترجیح می دهند خرید اینترنتی داشته باشند، هزینه های جاری دیجی کالا را به نا حق تامین می کنند.

    پیشاپیش از نقطه نظرات، پشتیبانی و همت شما در پیشبرد حرفه ای کسب و کارها، سپاسگزاری می شود.
    با تشکر و احترام مجدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *