محاسبه هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

محاسبه هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

چند سال قبل شاید کسی نمی توانست حتی باور کند روزی که همین سهم فعلی از بازار خرید و فروش در دنیا و کشور خودمان به خرید های آنلاین اختصاص پیدا کند. آن دسته از کسب و کارهای دوراندیشی که آن زمان برای خود سایت فروشگاهی تاسیس کردند امروز در حال برداشت نتیجه از سرمایه گذاری خود هستند. اما هنوز هم دیر نیست. الان دیگر با این روندی که ضریب نفوذ اینترنت هر روز بالاتر می رود می توان انتظار داشت تا چند سال دیگر سهم بازار آنلاین از کل بازار درصدی به مراتب چشمگیر تر باشد. از این رو همین الان هم اگر کسی سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کند می تواند در آینده نتیجه این دوراندیشی را به خوبی ببیند. اما یک فرق وجود دارد. در آن زمان تنها پلتفرم ورود به دنیای تجارت الکترونیک وبسایت ها بودند و یک کسب و کار برای ورود به فروش اینترنتی فقط باید یک وبسایت راه اندازی می کرد. اما امروزه با گسترش استفاده از اینترنت از طریق تلفن های هوشمند، حتما به اپلیکیشن فروشگاهی نیز علاوه بر وبسایت فروشگاهی نیاز می باشد.

از این رو هر کسب و کاری که امروزه قصد ورود به فضای فروش اینترنتی و دنیای تجارت الکترونیک را دارد باید همزمان به طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی ، همراه با هم اقدام نماید. متاسفانه اطلاعات زیادی البته در زمینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی در اختیار صاحبان کسب و کارها نیست و بسیاری از آن ها حتی نمی دانند هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی چقدر است؟

به طور دقیق نمی توان برای این عزیزان از قیمت طراحی اپلیکیشن گفت. زیرا عوامل و پارامترهای بسیار زیادی در هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی نقش دارند. اما معمولا اپلیکیشن های خیلی ساده را می توان از طریق طراحان فریلنسر با قیمت حتی چندصد هزار تومان طراحی نمود. این در حالی است که طراحی یک اپلیکیشن پیشرفته و با کارایی بالا توسط یک شرکت معتبر که پشتیبانی کاملی نیز ارائه می کند ممکن است تا چند ده میلیون هزینه در پی داشته باشد. مهم ترین کار این است که اول برای کسب و کار خود اپلیکیشن اندروید طراحی نمایید. زیرا اکثر مردم از گوشی هایی استفاده می کنند که سیستم عاملشان اندروید است و شما با این کار جامعه آماری به مراتب بزرگتری را تحت پوشش قرار خواهید داد. در مراحل بعدی لازم است به طراحی اپلیکیشن آی او اس نیز اقدام شود.

هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

راه های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی متعدد است و هر کدام هزینه های مخصوص به خود را دارد. از این رو باید ابتدا روش طراحی را انتخاب کنید تا قیمت را بتوان تخمین زد. اولین روش طراحی اپلیکیشن فروشگاهی رفتن به کلاس کدنویسی و برنامه نویسی است که خودتان بتوانید اپلیکیشن خود را طراحی نمایید. این روش معایب و مزایایی دارد. مهم ترین مزیت آن عدم وابستگی به یک طراح است که هر وقت هر تغییری در اپلیکیشن لازم بود اعمال شود خودتان بتوانید بدون پرداخت هزینه به طراح انجام دهید. اما دانش شما همواره محدود است و قطعا اپلیکیشنی که توسط یک تیم با تجربه و حرفه ای ساخته شود و پشتیبانی نیز داشته باشد بهتر می تواند برای کسب و کار، کارایی داشته باشد.

روش دیگر که روشی مجددا ارزان به حساب می آید استفاده از خدمات فریلنسرها است. می توانید اگر طراح ستقلی می شناسید کار را به وی واگذار کنید. اما به طور معمول در سایت های فریلنسینگ می توانید پروژه خود را تعیرف کنید و ببینید کدام یک از طراحان فریلنسر حاضر در آن سایت برای انجام پروژه شما پیشقدم می شوند. در این روش می توان به یک رقم هزینه توافقی دست یافت. اما باز هم نمی توان از نتیجه عالی کار فرد طراح مطمئن بود.

روش دیگر سرپردن کار به استارتاپ های دانش بنیان خوشنام یا شرکت های طراحی با سابقه است. این روش متاسفانه هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی بیشتر از روش های قبل است. اما چون در چنین شرکت هایی یک تیم فنی متخصص مستقر هستند، قطعا می توان با درصد بالایی از اطمینان گفت که طراحی به درستی انجام می گیرد. همچنین معمولا اگر قرارداد درستی بسته شود، این شرکت ها پشتیبانی کاملی نیز در صورت بروز مشکلات فنی و حتی نیاز به به روز رسانی اپلیکیشن ارائه می نمایند. پس انتخاب هر یک از این ۳ راه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود یکی از عوامل اصلی تعیین کننده در هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی به شمار می رود.

پیچیدگی های فنی طراحی اپلیکیشن

یکی دیگر از پارامترهای مهم در تعیین هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ، پیچیدگی های فنی طراحی اپلیکیشن می باشد که تفاوت بین اپلیکیشن های ارزان و گران را می سازند. منظور از پیچیدگی های فنی، ویژگی های ریز متعددی است که کارفرما برای اپلیکیشن خود سفارش می دهد به عنوان مثال اضافه‌ کردن قابلیت‌ های به اشتراک ‌گذاری در رسانه‌ های اجتماعی به یک اپلیکیشن می ‌تواند با شبکه اجتماعی مختلف انجام شود که یکی از این پیچیدگی های فنی به شمار می رود.

توسعه پنل مدیریت که یک ابزار بسیار مفید است و باعث می‌ شود برنامه‌ های کاربردی، مدیریت کاربران و محتوا، مشاهده آمار و… در دسترس قرار بگیرد نیز از دیگر ویژگی هایی هستند که در هنگام طراحی به عنوان پیچیدگی فنی به حساب می آیند. امکان خرید درون برنامه نیز یکی دیگر از همین ویژگی ها است. انواع مختلفی از خرید در اپلیکیشن مانند خرید کالاهای مجازی با قابلیت‌های اضافی وجود دارند که در بسیاری از اپلیکیشن ها به صورت روزمره آن ها را مشاهده می نماییم.

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی با قیمت مناسب

سیستم اپلیکیشن ساز پوپش ، علاوه به اینکه به شما امکان می دهد با کمترین هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود را انجام دهید، قابلیتی به نام اپلیکیشن ساز را نیز خدمت شما عزیزان ارائه می نماید. در حقیقت با عضویت در سیستم سایت ساز، فروشگاه ساز و اپلیکیشن ساز پوپش می توانید یک اپلیکیشن فروشگاهی اندروید متصل به سایت فروشگاه اینترنتی خود نیز در اختیار داشه باشید و با داشتن هر دو بال فروش اینترنتی امروزی یعنی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی، کسب و کار خود را وارد دنیای تجارت الکترونیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *