نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی که باید مد نظر داشت

نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی که باید مد نظر داشتشاید کمتر کسی امروزه پیدا شود که اهمیت ورود کسب و کارها به عرصه مجازی را درک نکرده باشد. اما هنوز کسب و کارهای زیادی هستند که به صورت عملی وارد فروش آنلاین نشده اند. شاید هنوز امروز در برخی صنوف این کسب و کارها زیاد هم از رقبای خود عقب نیفتاده باشند. اما با ادامه روند فعلی و توسعه فروش آنلاین شاید دو سال دیگر این کسب و کارها بخش عمده ای از بازار را به رقبای خود به طور کامل داده باشند. از این رو باید زودتر به فکر افتاد و به ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز پرداخت. اما اشتباه دیگری که در ذهن مردم جا افتاده این است که یک سایت فقط به طراحی نیاز داشته و مدیریت و اداره کردن سایت را اصلا در نظر نمی گیرند. لازم است تمامی کسب و کارها پیش از اقدام به طراحی سایت با نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی آشنا شوند تا بتوانند از سایت خود نتیجه لازم را بگیرند. در این مطلب به این اصول می پردازیم.

در نظر داشتن مدیریت سایت در زمان طراحی

یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب و کارها پس از تحویل گرفتن سایت خود از طراح با آن مواجه می شوند، پیچیدگی پنل کاربری مدیریت است. باید در نظر داشت که همه مردم سطح بالایی از دانش کامپیوتر را دارا نیستند. مدیریت سایت در تمامی روزهای کاربری سایت باید اعمال شود. پس باید کاربری که مدیریت سایت را بر عهده دارد با پنل مدیریت بتواند به راحتی کار کند. توصیه  ما به شما عزیزان استفاده از سیستم سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش است. زیرا اگر سایت شما از این طریق طراحی شود پنل مدیریتت بسیار ساده و کاربردی در اختیار خواهید داشت و به راحتی می توانید خودتان سایتتان را اداره کرده و تولید محتوا و قرار دادن محصولات در سایتتان را انجام دهید. با این کار هزینه شما نیز کم خواهد شد و نیازی نیست برای اداره سایتتان به یک اپراتور هزینه اضافه پرداخت نمایید.

مزایا و مکانیزم طراحی سایت در سیستم پوپش

شما برای ورود به کسب و کار آنلاین ابتدا باید سایتی برای معرفی کالا و خدمات خود داشته باشید. اما هزینه های طراحی بسیار بالاست. سیستم پوپش به شما کمک می کند بدون داشتن دانش برنامه نویسی خودتان سایتتان را طراحی فرمایید. شاید باور نکنید اما واقعا در این سیستم امکان طراحی سایت خودتان را به شما می دهد. . مکانیزمی که این سیستم بر ان استوار است به مکانیزم Drag & Drop مشهور است و به طور خلاصه می توان گفت همان جانمایی ارکان سایت در صفحه با موس است.

در حقیقت شما متن ها، عکس و تصویر، ویدیو، منو، دکمه ها و تمام اجزای سایت را خودتان می توانید به آسانی با موس کشیده و در هر جای صفحه سایت که مدنظر دارید قرار دهید. دیگر برای تغییرات در سایتتان نیز به کسی وابسته نخواهید بود و می توانید خودتان کراتان را راه بیندازید. با همین مکانیزم شما هر وقت بخواهید می توانید تغییرات در سایت خود ایجاد کنید. درحالی که اگر با یک طراح کار کنید برای هر تغییری در سایت باید به وی هزینه پرداخت نمایید. همچنین این سیستم یک سری قالب های طراحی شده و آماده را به صورت رایگان برای شما قرار داده که می توانید به سادگی یکی از آن ها را انتخاب کرده و روی سایت خود قرار دهید.

خوشبختانه پنل مدیریتی سایت نیز برای شما به ساده ترین شکل طراحی شده است. ساده و در عین حال پیشرفته بودن این پنل مدیریتی، کار شما را در اداره سایت بسیار راحت می نماید. با استفاده از این پنل ساده به راحتی می توانید پست های روزانه، محصولات فروشگاه و توضیحات هر محصول را در سایت قرار دهید و نیاز به پرداخت هزینه های مجدد برای تغییرات و بروزرسانی سایت را ندارید. حال می توانید خودتان بدون مشکل سایتتان را مدیریت نمایید.

نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی

همان طور که عرض شد برای موفقیت سایت علاوه بر طراحی مناسب به رعایت نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی نیز باید پایبند باشید. پس از طراحی مناسب و در اختیار داشتن پنل مدیریت ساده باید به مدیریت سایت خود اقدام کنید. از مهم ترین موارد در رابطه با اداره یک سایت فروشگاهی بحث سادگی است. مشتری باید به راحتی بتواند به مقصد خود برسد و خرید را انجام داده، امور ثبت نام و پرداخت را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. پیدا کردن محصول مورد نظر در سایت شما باید راحت باشد.

از این رو باید دسته بندی محصولات و مطالب را به درستی انجام دهید و مشتری و بیننده سایت را گیج نکنید. رعایت اصل سادگی در طراحی سایت فروشگاهی یک اصل اساسی و بسیار مهم است که تیم طراحی و همچنین تیم مدیریت سایت فروشگاهی باید توجه ویژه ای به آن نشان بدهند. هر چه از این سادگی فاصله بگیرید به سمت گمراه کردن مشتری خود می روید و این به معنای کاهش آمار فروش سایت فروشگاهی شما است.

انتقال یک تجربه کاربری خوب به کاربر نه تنها از طریق طراحی خوب سایت بلکه از طریق مدیریت مناسب و قرار دادن محتوای جذاب ممکن می شود. باید به جای این که هدف شما تنها فروختن محصول به مشتری باشد، در پی انتقال یک حس خوشایند به او باشید. اگر می خواهید یک تجربه خوشایند در ذهن و قلب مشتری بر جای بگذارید باید خلاق باشید و نیاز مشتری را پیش از او بدانید و برای ارائه آن به مشتری برنامه ریزی کنید و این یکی دیگر از نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی است.

همچنین از نکات مهم در مدیریت سایت فروشگاهی می توان به بحث تولید کردن محتوای ناب و دست اول هم اشاره کرد. زیرا اگر محتوای شما کپی و تکراری باشد در گوگل ایندکس نمی شود و نمی توانید بازدید کننده واقعی و هدفمندی که در موتورهای جستجو موضوع کاری شما را سرچ می کند به خود جذب کنید. از این رو ناب بودن و کپی نبودن مطالب را بسیار جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *