چگونه از قالب آماده سایت استفاده کنیم ؟

چگونه از قالب آماده سایت استفاده کنیم ؟

امروزه با استفاده بسیار وسیع از دنیای وسیع وب اشخاص یا شرکت ها یا فروشگاه ها اقدام به داشتن یک وب سایت می کنند و از وب سایت های گوناگون در زمینه های مختلف استفاده می کنند. برای بهره مندی از یک وب سایت شما به سه ابزار اصلی یعنی دامنه و هاست و قالب وب سایت نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم قالب آماده سایت و همچنین مزیت های استفاده از قالبهای یک سایت ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

قالب یک وب سایت شکل و طراحی ظاهری وب سایت شماست که با استفاده از زبان های برنامه نویسی آماده می شود تا بتوانید محتوای وب سایت خود را در آن قرار دهید. همان طور که می دانید ساخت و طراحی یک وب سایت پروسه ای زمان بر و هزینه بر می باشد. اما امروزه بسیاری از اشخاص و یا شرکت ها اقدام به عرضه ی قالب های متنوع وب سایت تحت عنوان قالب آماده ی سایت نموده اند که این مسئله موجب صرفه جویی و هزینه در داشتن یک وب سایت اختصاصی می کند.

قالب آماده سایت قالبی است که از پیش طراحی شده می باشد و فاقد محتوا و یا تصاویر است. این قالب با مبلغی بسیار کمتر از هزینه به کارگیری یک برنامه نویس و طراح سایت برای شما آماده می شود و شما می توانید برای خرید یک قالب آماده سایت بدون نیاز به دانش خاصی سایت خود را طراحی و آماده ی عرضه کنید.

اولین قدم برای داشتن یک وب سایتT طراحی قالب و ظاهر آن وب سایت است. برنامه نویسان برای طراحی یک قالب از زبان های برنامه نویسی مانند HTML و CSS  و غیره استفاده می کنند که برای انجام چنین کاری باید تسلط بالایی به این زبان ها داشته باشند.

سپس باید با استفاده از دانش گرافیک و فلسفه ی رنگ ها یک قالب را به گونه ای طراحی کنند که جذاب و متناسب با حوزه ی فعالیت آن وب سایت باشد. اگر شما اقدام به داشتن یک قالب آماده سایت کنید دیگر نیاز به استخدام و پرداخت هزینه برنامه نویس ندارید و با یک برنامه ویرایشگر HTML به راحتی قالب آماده سایت html خود را بارگذاری می کنید و تصاویر و یا متن دلخواه خود را در سایت تان قرار می دهید.

هنگامی که شما اقدام به خرید یک قالب آماده سایت می کنید مبلغی که برای این امر هزینه می کنید نسبت به کارایی و ساختار و پیچیدگی قالب و استفاده شما از آن و همچنین حوزه فعالیت سایت تان می تواند متفاوت باشد. اغلب قالب های رایگان که عرضه می شوند تنها صفحه اصلی را شامل می شوند.

نکته ی قابل توجه این می باشد که افرادی که اقدام به خرید قالب آماده سایت رایگان می کنند گمان می کنند طراحی سایت شان به سایت های دیگر شبیه خواهد بود و این مسئله موجب نگرانی آنان می شود اما توصیه من به شما که قصد خرید یک قالب آماده سایت را دارید این است که در باب این مسئله نگران نباشید زیرا بیش از یک و نیم میلیارد سایت در دنیای وسیع وب فعالیت می کنند و این احتمال که بسیاری از طراحی های سایت ها شبیه به هم باشند همواره وجود دارد.

همچنین امروزه با وجود افزایش تعداد قالب آماده سایت در دنیای وب دیگر نباید نگران این مسئله باشید. یادآوری این نکته قابل ذکر است شما می توانید با بهره مندی از دانش کمی از زبان HTML به راحتی تغییرات قابل توجهی در قالب آماده سایت خود به وجود آورید.

مزایای استفاده از قالب آماده سایت چیست؟

خرید و استفاده از قالب آماده سایت مزایایی دارد که به شرح زیر می باشد:

  • صرفه جویی در هزینه
  • صرفه جویی در زمان
  • امکان تغییر دادن قالب با بهره مندی اندکی از دانش برنامه نویسی
  • دارا بودن قدرت انتخاب بالا در میان هزاران قالب آماده سایت
  • مشاهده و آشنایی با قالب های متنوع و الگوگیری از آن قالب ها

قالب آماده سایت را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

در بسیاری از موارد مشاهده نموده ایم که بسیاری از شرکت های طراحی وب سایت به دلیل شهرت خود اقدام به تولید قالب آماده سایت می کنند که برخی ار این قالب ها دارای کدهای مخرب هستند و مسئله به ضرر خریدار تمام می شود. به طور مثال فرض شما آدرس دامنه وب سایت خود را در تمام تبلیغات خود استفاده نموده اید و منتظر یک نمایشگاه هستید تا محصولات خود را در آن جا عرضه کنید و در تمام کارت ها و بروشور های خود آدرس سایت تان را درج کرده اید اما در حالی که مدت زمان اندکی برای شروع نمایشگاه وقت دارید به طور ناگهانی وب سایت شما قطع می شود و این مسئله به دلیل وجود برخی از کدهای مخربی است که شرکت های عرضه کننده قالب آماده سایت بدون اطلاع آن کد ها را در کدنویسی قالب ذکر کرده اند. اما راه حل چیست؟

مسئله ای که در این جا حائز اهمیت است این می باشد که حتما قالب آماده سایت فروشگاهی خود را از شرکت های معتبر تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید آن شرکت خدمات پشتیبانی را نیز به شما ارائه می دهد چرا که در صورتی که شرکت مورد نظر پشتیبانی فنی قالب آماده سایت شما را انجام دهد دیگر لازم نیست نگرانی بابت ایجاد مشکل در قالب آماده سایت خود داشته باشید.

نکات ضروری خرید قالب آماده سایت:

  1. پس از خرید قالب آماده سایت خود و بارگذاری محتوا در آن حتما از طریق پایگاه معتبر جهانی gtmetrix.com که برای تست سرعت بارگذاری سایت ارائه شده است با وارد کردن آدرس دامنه ی سایت تان سرعت بارگذاری سایت خود را چک نمایید زیرا سبک بودن حجم قالب آماده سایت کمک شایانی در خدمات سئوی سایت به شما می کند.
  2. هنگام انتخاب و خرید قالب آماده سایت دقت لازم را به کار گیرید تا بعد ها دچار پشیمانی و سردرگمی نشوید. حتما قالب مورد نظر را متناسب با حوزه ی فعالیت خود انتخاب کنید. نظریه رنگ ها را هنگام انتخاب فراموش نکنید.
  3. اگر از مراحل نصب و تنظیم قالب آماده سایت آگاهی کامل و دانش کافی ندارید از شرکت مورد نظر بخواهید با پرداخت هزینه ای بیشتر این امر را برای شما انجام دهد تا وقت شما بیهوده هدر نرود.

قالب آماده سایت در سایت ساز پوپش

در سیستم سایت ساز پوپش قالبهای آماده حرفه ای زیادی وجود دارد که این قالبها بصورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. علاوه بر این در سیستم پوپش طراحی و ویرایش قالبها نیازی به کد نویسی ندارد و شما می توانید در محیطی کاملا ویژوال و بصورت drag&drop و فقط با تکان دادن موس قالب مورد نظرخود را طراحی و یا ویرایش کند.

6 thoughts on “چگونه از قالب آماده سایت استفاده کنیم ؟

  1. آرمین

    سلام . ببخشید در خصوص کدهای بک اند و پنل مدیریت و نمودارهای تحلیلی و اعتبار سنجی هم این قالب های آماده کارایی دارند؟ یا در این خصوص اگر مطلبی هست راهنماییم کنید مطالعه کنم

    1. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش نویسنده

      باسلام
      خیر – فقط برای نمایش سایت قابلیت استفاده دارند .
      ابن مواردی که گفتید باید ابتدا بر اساس استاندارد به عنوان مثال (Bootstrap) کدهای خود را بنویسید تا امکان استفاده از آن قالبها وجود داشته باشد. عبارت backend dashboard template را در گوگل جستجو کنید .

    1. پـوپـش نویسنده

      با سلام
      برای قرار دادن کد آماده باید بدانید که از چی cms ی در سایت شما استفاده شده است. به عنوان مثال اگر از ورد پرس استفاده شده باید از توابع ورد پر س در کد آماده استفاده و با توجه به ساختار قالبها در ورد آن را به قالبهای وردپرس خود اضافه نمایید. اما از از سایت ساز پوپش استفاده می کنید نیازی به استفاده از کد آماده نیست و از طریق ویرایشگر قالب بدون نیاز به کدنویسی می توانید قالب خود را طراحی و منتشر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *