۱۰ نکته مهم برای ایجاد محتوای خوب که ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد.

10 نکته مهم برای ایجاد محتوای خوب که ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد.

اگر به دنبال ساخت سایت هستید، محتوا باید اولویت اصلی شما باشد. شما مجبور نیستید که گفته های ما را در این مورد بپذیرید، می توانید خودتان واقعیت را بررسی کنید. اگر محتوا یا طرح سایت شما جذاب نباشد، بیش از یک سوم بازدیدکنندگان تعامل با وب سایت را متوقف می­کنند که این موضوع اهمیت ایجاد محتوای خوب برای وب سایت را به خوبی نشان می دهد.

برای ایجاد محتوای خوب و جذاب باید هم خوانندگان و هم مسائل مربوط به تاثیر محتوا در سئو را مد نظر داشته باشید و اگر می خواهید توجه ای که لیاقت آن را دارید جلب کنید، باید بیشتر تلاش کنید. اما نگران نباشید، شما در انجام این کار تنها نیستید و ما در مسیر ایجاد محتوای خوب همراه شما هستیم.

تولید محتوای خوب

ما ۱۰ نکته زیر را در مورد تولید محتوای خوب برای وب سایت گردآوری کرده ایم. این نکات به شما کمک می کنند تا با ایجاد محتوای خوب برای وب سایت ترافیک سایت خود و نرخ تبدیل (conversion rate) آن را افزایش دهید.

  1. مخاطبان خود را بشناسید.
  2. ارزش ایجاد کنید.
  3. محتوای خود را بهینه کنید.
  4. از لینک های مختلف در محتوای خود استفاده کنید.
  5. محتوا را کوتاه و ساده تهیه کنید.
  6. از روش هرم معکوس استفاده کنید.
  7. از به کار بردن اصطلاحات تخصصی و پیچیده اجتناب کنید.
  8. از کلمات متنوع استفاده کنید.
  9. از فراخوان های عمل (calls-to-action) استفاده کنید.
  10. به جذابیت بصری محتوا توجه کنید.

برای ایجاد محتوای خوب لازم است که مخاطبان خود را بشناسید

هنگامی که تصمیم گرفته اید که یک کسب و کار را شروع کنید به این موضوع که مخاطبانتان چه کسانی هستند، پرداخته اید. زمانی که در حال نوشتن محتوا برای وب سایت خود هستید، سازماندهی کردن چگونگی ارائه پیشنهادات امری مفید خواهد بود. این کلمات در نهایت می خواهند چیزی را بفروشند. آن چیز ممکن است یک ایده، محصول یا یک خدمت باشد و برای انجام این کار باید به زبان مخاطبان خود صحبت کنید.

برای ایجاد محتوای خوب بازار هدف خود را در نظر بگیرید: آن ها چه شکلی هستند؟ اهل کجا هستند؟ طیف سنی آنها به چه صورت است؟ علایق مشترک آنها چیست؟ و غیره. پاسخ این سوالات را بنویسید تا زمانی که در حال اجرای نکات گفته شده و تکمیل محتوای وب سایت خود هستید، جامعه هدف را در الویت قرار دهید.

ارزش ایجاد کنید

برای ایجاد محتوای جذاب برای وب سایت تنها این که یک نویسنده عالی باشید که متن های خوبی را می نویسد، کافی نیست. باید بتوانید از طریق کلماتی که انتخاب می کنید ارزش ایجاد کنید. اکنون که می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند با آن ها مستقیما و در مورد علایقشان صحبت کنید. هر سطری را که می نویسید از خودتان بپرسید “آیا بازدید کنندگان هدف من به این جمله اهمیت می دهند؟” هنگام ایجاد محتوای خوب برای وب سایت خود کلمات را برای هماهنگی با خواسته های مخاطبانتان، برطرف کردن مشکلاتشان و برانگیختن کنجکاوی آن ها تغییر بدهید.

برای ایجاد محتوای خوب از مطالب دیگر الهام بگیرید

برای انجام تولید محتوا ، روند کنونی محتوای اینترنت را از طریق وبلاگ های مرتبط و محبوب بررسی کنید. مطالبی را که منتشر شده است الهام بخش کارهای خود قرار دهید. خواه این متن در صفحه اصلی شما قرار داشته  باشد یا یکی از پست های وبلاگ شما باشد. راهی برای این که این کار را بهتر از آن ها انجام دهید، پیدا کنید. در نتیجه شما به یک فروشنده ذاتی تبدیل خواهید شد.

برای ایجاد محتوای خوب از مطالب دیگر الهام بگیرید

برای ایجاد محتوای خوب باید محتوای خود را بهینه کنید

یک وب سایت عالی که سرشار از محتواهایی هدفمند و با ارزش است بسیار جالب است، اما متاسفانه شما متوجه وجود آن نمی شوید. چرا؟  به نظر می رسد که خیلی سخت تلاش کرده­اید؟ چه چیزی را فراموش کرده­اید؟

برای ایجاد محتوای خوب از مزایای بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) استفاده کنید. سئو فرایند استفاده از چندین تکنیک برای بالا بردن رتبه وب سایت شما به هنگام نمایش نتایج جستجو کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو است. این ابزارهای سئو شما را در انجام ماموریتتان که ایجاد یک رابطه خوب با موتورهای جستجو مانند گوگل و موارد مشابه است، پشتیبانی می کنند.

برای ایجاد محتوای خوب باید نتیجه تلاش­های خود را بر روی کلمات کلیدی متمرکز کنید. در ابتدا بررسی کنید که چه کلماتی جزو کلمات کلیدی شما هستند و سپس آن کلمات را به همدم خود تبدیل کنید. به عبارت دیگر، تحقیقاتی را در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا اصطلاحات رایج مرتبط با موضوع وب سایت خود مانند “بوتیک مد” یا “کیک های صنعتی” را بیابید. سپس فرض کنید که با دلبر خود رفتار می کنید، هر زمان که ممکن است آن کلمات را در جملاتتان ذکر کنید.

حتی آنها را در مکان هایی که به نظر می آید کسی در حال گوش دادن نیست، مانند: توضیحات وب سایت، داده های متا مربوط به پست های وبلاگ و متن جایگزین تصویر ذکر کنید. بازدید کنندگان شما به طور مستقیم متوجه این اقدامات نمی شوند اما موتورهای جستجو متوجه می شوند و در واقع این موتورهای جستجو هستند که ارزش و ارتباط وب سایت شما را ارزیابی می کنند. برای ایجاد محتوای خوب برای وب سایت خود از کلمات کلیدی غافل نشوید.

از لینک های مختلف در محتوای خود استفاده کنید.

در حالی که هنوز برای ایجاد محتوای خوب در حال بررسی موارد مربوط به سئو هستیم، بهتر است که با قدرت لینک ها نیز آشنا شوید. لینک دادن به منابع خارجی (پیوندهای خارجی) به موتورهای جستجو کمک می کند تا اعتبار محتوای وب شما را تایید کنند. این امر همچنین به شما کمک می کند تا با صاحبان سایت های دیگر رابطه دوستانه ای در وب ایجاد کنید و احتمال اینکه آنها هم به سایت شما لینک بدهند، افزایش می یابد.

برای ایجاد محتوای خوب نباید به هر سایتی لینک بدهید. اولا فقط به منابع معتبر لینک دهید. دوما فقط در صورتی که لینک دادن استحکام محتوای شما را تقویت می کند، این کار را انجام بدهید. به عنوان مثال، لینک دادن به حقایق و آمارهای اعلام شده در مشروعیت بخشیدن به محتوای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

از طریق فرآیند دیگری که به عنوان لینک داخلی (یا لینک دادن به صفحات خودتان) شناخته می شود، مزایای بزرگی را به دست خواهید آورد. می توانید مطالب خود را مختصر کنید و خوانندگان را ترغیب کنید تا با استفاده از ارجاع هایی که در متن به پست های وبلاگ و صفحات مختلف سایت وجود دارد از یک صفحه به صفحه دیگر بروند و به صورت عمیق کل سایت شما را پیمایش کنند. این روش به شما این امکان را می دهد که از زیاده­گویی در یک صفحه خاص جلوگیری کنید. همان طور که در بخش بعدی مشاهده خواهید کرد متاسفانه زیاده­گویی می تواند باعث کاهش نرخ تعامل مطلوب شود. برای ایجاد محتوای خوب برای وب سایت لازم است که از زیاده­گویی اجتناب کنید.

برای ایجاد محتوای خوب باید محتوا را کوتاه و ساده تهیه کنید

 احتمالا حداقل برای یک بار هم که شده در طول عمر خود یک وبلاگ شخصی را با صفحه “درباره ما” مشاهده کرده اید که یک چکیده شخصی سازی­شده طولانی است. حتی ممکن است آن را با یک رمان کوتاه اشتباه گرفته باشید. بدون شک شما فقط به مدت چند ثانیه و به سرعت به آن نگاه کرده­اید یا به طور کامل آن را نادیده گرفته­اید، مگر این که این صفحه متعلق به بهترین دوست شما بوده باشد.

بیایید صادق باشیم. همه ما دوست داریم در مورد خودمان و کسب و کارمان بنویسیم. همه ما به مسائلی که تحمل کرده­ایم و کارهایی که انجام داده­ایم افتخار می کنیم و حرف های زیادی برای گفتن داریم. با این حال، بسیاری از افراد تمایل به بیهوده­گویی دارند که می تواند نقطه پایانی برای تمام امیدهای شما در مورد ترافیک بالای سایت باشد. هیچ کس این را نمی خواهد. بنابراین تلاش کنید تا مطالبتان را به صورت مستقیم و سرراست بنویسید تا احتمال خوانده شدن تمام محتوا را افزایش دهید. استفاده از این روش به منظور ایجاد محتوای خوب برای وب سایت بسیار کمک کننده است.

لازم است بدانید که نباید همه چیز را در اینجا بیان کنید. در واقع ۷۵٪ از خوانندگان ترجیح می دهند که در مقالات وبلاگ، محتوای پست ها زیر ۱۰۰۰ کلمه باشد. به علاوه، باید خوانندگان خود را در حالی که تمایل دارند بیشتر بدانند، رها کنید تا همه چیز در نظر آن ها وسوسه کننده به نظر بیاد. این روش برای ایجاد محتوای خوب برای وب سایت بسیار اثرگذار است.

برای ایجاد محتوای خوب از روش هرم معکوس استفاده کنید

طراحی وب در عصر خواندن سریع به این شکل است. هرم معکوس با مهمترین بخش اطلاعات شروع می شود و سپس به ترتیب، اولویت مطالب به آرامی کاهش می یابد. این کار محض احتیاط انجام می شود تا اگر خوانندگان شما تنبل هستند، مطالب مهم را از دست ندهند. بنابراین کار را با رتبه بندی مطالب خود شروع کنید تا متوجه بشوید که چگونه باید این روش را اعمال کنید.

وقتی ساختار مورد نظرخود را تدوین می کنید به سازماندهی و منطق مطالب خود فکر کنید. به یک داستان فکر کنید: عنوان، مقدمه و موارد دیگر. اگر این موارد به درستی انجام شوند، پاداشی بزرگ در انتظار شما خواهد بود. از این روش برای جلب سریع توجه دیگران و همچنین حفظ توجه آن ها استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم برای ایجاد محتوای خوب برای وب سایت خود از این روش حتما استفاده کنید.

از به کار بردن اصطلاحات تخصصی و پیچیده اجتناب کنید.

شوخی هایی بین شما و افراد دیگری که در صنعت شما مشغول به کار هستند، وجود دارد. اصطلاحات تخصصی شامل این شوخی ها هم می شوند. این موارد برای شما معنی دارند، اما برای بیشتر بازدید کنندگان وب سایت بی معنی هستند. فرض کنید افرادی که در حال بازدید وب سایت شما هستند، قبلا چیزی از برند شما یا موارد مرتبط با آن نشنیده اند. با آنها با کلماتی که ساده­اند و به راحتی قابل درک هستند، صحبت کنید. این موضوع تعداد مخاطبان بالقوه­ای را که محتوای شما را می خوانند، افزایش می دهد و شما را در ایجاد محتوای خوب برای وب سایت یاری می کند.

برای ایجاد محتوای خوب از کلمات متنوع استفاده کنید

این نکته به همان سادگی است که محتوای شما باید باشد. خوانندگان نمی خواهند چیزی را که بارها و بارها تکرار شده دوباره بشنوند. بنابراین به جز کلمات کلیدی که باید در محتوای وب سایت به طور مداوم استفاده شوند، کلمات دیگر مورد استفاده خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، همیشه لازم نیست که بگویید “بخرید”، بعضی اوقات می توانید از کلمات دیگر مانند “خریداری کردن” یا “معامله” استفاده کنید.

برای ایجاد محتوای خوب و این که مطمئن شوید که یک کلمه را بیشتر از بقیه کلمات به کار نبرده اید، بهتر است از یک دوست یا همکار بخواهید که به محتوای نهایی شما نگاهی بیاندازد و نحوه تکرار کلمات را بررسی کند. همچنین می توانید یکی از افزونه های محبوب کروم به نام Power Thesaurus را دانلود کنید تا همیشه گزینه های جایگزینی برای کلمات مورد استفاده خود در دسترس داشته باشید.

برای ایجاد محتوای خوب از calls-to-action ها استفاده کنید

این مرحله به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که محتوی شما اثر بخش است. در واقع، آنقدر قدرتمند است که ماموریت سخنان شما را انجام می دهد. فراخوان عمل اقدامی است که می خواهید خوانندگان پس از ورود به سایت شما انجام دهند، یا دکمه ای درخشان است که می خواهید بازدیدکنندگان سایت بر روی آن کلیک کنند.

به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که خوانندگان را به بخش خبرنامه خود جذب کنید، متن مهمی که بر روی کال تو اکشن – calls to actionما نوشته می شود می تواند “عضویت در لیست ارسال خبرنامه” باشد. اگر می­خواهید مخاطبان از شما چیزی بخرند فراخوان عمل شما می تواند “از فروشگاه ما خرید کنید” باشد.

همانطور که در این مثال ها مشاهده کردید، فراخوان عمل بسیار سر راست است. شما باید ضمن اینکه به طور بالقوه احساسات افراد را بر می انگیزید از این نوع زبان استفاده کنید. با این حال از شخصیت برندتان دور نشوید. بسیار مهم است که در کل قابل اعتماد به نظر بیایید.

برای شروع کار، مطالبی که شما را در نوشتن  فراخوان عمل راهنمایی می کنند، بررسی کنید. این امر شما را در ایجاد محتوای جذاب یاری می کند.

برای ایجاد محتوای خوب باید به جذابیت بصری محتوا توجه کنید.

ساعت همیشه در حال تیک تیک کردن است و زمان جزئی از ذات هستی است. اما چرا این موضوع برای محتوای وب شما مهم است؟ خب، یک مطالعه مشهور Adobe (با توجه به ۱۵ دقیقه زمان داده شده) نشان داد که ۶۶٪ از افراد محتوایی را که به زیبایی طراحی شده به محتوایی که ساده است، ترجیح می دهد.

توجه افراد را به کمک یک طراحی جذاب جلب کنید. در ابتدا کار را با کلمات شروع کنید. آن ها را به چند پاراگراف تقسیم کنید، لیست های عددی یا نشانه دار ایجاد کنید و از فضاهای سفید استفاده کنید. سپس طرح کلی سایت خود را در نظر بگیرید. شما می توانید جدیدترین روندهای طراحی وب ۲۰۲۰ را مرور کنید تا بفهمید که این روزها چه طرحی موثر است، از فونت های بزرگ گرفته تا تقسیم صفحه و موارد دیگر را بررسی کنید. همه این موارد در ایجاد محتوای خوب برای وب سایت اثرگذار خواهند بود.

برای ایجاد محتوای خوب باید به جذابیت بصری محتوا توجه کنید.

نکات گفته شده به شما در ایجاد محتوای خوب برای وب سایت کمک می کنند. به یاد داشته باشید که با تولید محتوای دیجیتال برای وب سایت می توانید موجب افزایش ترافیک وب سایت و مخاطبان بیشتری جذب نمایید.

ترجمه شده در سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *