۹ روش برتر بکارگیری استوری اینستاگرام جهت بهبود کسب و کارتان

9 روش برتر بکارگیری استوری اینستاگرام جهت بهبود کسب و کارتان

امروزه اینستاگرام می تواند علاوه بر نمایش مطالب شما در پیجتان، بستری مناسب جهت رشد افراد جامعه از طریق علاقمندی هایشان و ابزاری قدرتمند برای برند یا کسب و کارشان و یا فروش در اینستاگرام فراهم نماید. همچنین از آنجا که علاقمندی افراد از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ الگوریتم اینستاگرام یا همان عامل تعیین کننده کسانی که پست های شما را می بینند و نحوه عملکردشان فقط روی این موضوع متمرکز است. اما، چرا بایستی به استوری اینستاگرام به طور خاص توجه نمود؟

حدود چند سالی از عرضه قابلیت استوری اینستاگرام می گذرد، که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از افراد و کسب کارها از کارکردن با آن لذت می برند. به دلیل اینکه روشی عالی برای بهبود شانس شما در الگوریتم اینستاگرام هستند. فالوورهای شما می توانند با پیام های مستقیم از طریق استوری، با شما درارتباط باشند، به نظرسنجی هایتان جواب بدهند یا مطالبشان را آپلود و تگ کنند. اما استوری اینستاگرام چیست؟ و شما چطورمی توانید از پتانسیل آن استفاده کنید؟ جواب ساده است، کافی است بهترین روشها را دنبال کنید:

instagram-story

۱- استوری اینستاگرام چیست؟

اول از همه، اگر پروفایل تجاری در اینستاگرام ندارید، باید حتماً یکی ایجاد نمایید. این کار به اعتبار حرفه ای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا برند می افزاید – و ارزش پرداختن به آن را دارد، زیرا یک سوم بیشترین بازدیدهای استوری پیرامون کسب و کارهاست.

اما استوری اینستاگرام دقیقاً چیست؟ این قابلیت شامل مجموعه ای از تصاویر و ویدئوهایی است که شما برای مشاهده بازدید کنندگان در یک بازه ۲۴ ساعته بارگذاری می نمایید. هر قسمت از استوری شما اسلاید نامیده می شود. برای بارگذاری هر اسلاید در استوری اینستاگرام ، به راحتی هرچه تمامتر بر روی نماد دوربین در صفحه نمایش اینستاگرامتان کلیک کنید، سپس یک عکس یا ویدیوی زنده بگیرید یا برای افزودن تصویر قبلی که گرفته شده است، صفحه را به سمت بالا بکشید.

همچنین شما می توانید به هر اسلاید استیکر، GIF، موقعیت مکانی، متن و بسیاری از موارد دیگر را از طریق آیکون های گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خود اضافه نمایید. در انتها و پس از تنظیم محتوای مد نظرتان، می توانید روی علامت به علاوه (+) در گوشه سمت چپ پایین صفحه خود کلیک کنید تا اسلایدها را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.

در واقع درک اساسی از ماهیت و دورنمای طرز نگاه افراد به شما کمک می کند تا بفهمید چه موقع باید پست بگذارید تا موفق به کسب بهترین نتیجه در زمینه نتایج رانندگی شوید. بیشتر افراد طرز فکر بسیار کوتاهی دارند (حتی کوتاه تر از درازای یک ماهی طلایی)، به ویژه زمانی که پا به رسانه های اجتماعی می گذارند. با گفتن این موضوع، می خواهید برندتان را در چند ثانیه اول استوری اینستاگرام خود قرار دهید.

راه دیگر برای جلب توجه فوری مخاطبین خود (و نگه داشتن آنها) برخورداری از قدرت پیش بینی در تمام مدت استوریتان می باشد. شما می توانید این کار را با جذابتر نمودن تدریجی هر اسلاید هنگام مشاهده بازدیدکنندگان، انجام دهید. همچنین، زمانی که چیزی ارزشمند برای نمایش دارید، بایستی هر چه سریعتر آن را بارگذاری نمایید. که با توجه به کسب و کارتان می تواند از ۳ تا ۱۵ مرتبه در روز باشد.

از نظر اینکه چه چیزی پست شود، نکات برجسته و به روزرسانی های بزرگ کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. به فالوورانتان اجازه دهید بدانند که شما تاکنون چه چیزی بوده اید و چه چیزی را می توانید به آنها پیشنهاد دهید. به طور کلی، شما در حال اشتراک محتوای خود را در قالب یک داستان می باشید. مهم نیست که چه تعداد اسلاید را انتخاب می کنید، بلکه بایستی آنها دربرگیرنده یک آغاز، میانه و پایان باشند. همچنین این قابلیت، مکانی مناسب برای هماهنگ نمودن استوری اینستاگرام شما با پست های عادی صفحه نمایشتان در هنگام بارگذاری همزمان آنها می باشد.

۲- محتوای هنری مخصوص برند شما

سبکی که در استوری خود استفاده می کنید باید همانند برندتان، متناسب باشد. هویت برندتان باید در راستای استوری اینستاگرام شما و همچنین در هماهنگی با پست ها و بیوگرافی شما باشد. همه چیز از نحوه به دست گرفتن دوربینتان گرفته تا فیلترهایی که مورد استفاده قرار می دهید، بایستی باهم منسجم باشند. به صدای برند، پالت رنگ، فونت ها و هر آنچه که نمایانگر شما باشد فکر کنید همه این موارد ظاهر اینستاگرام شما را تعریف خواهند کرد.

۳- استفاده بیشتر از ویدئوها به جای تصاویر

ویدئوها حس واقعی از هویت شما را به فالووران می دهند. آنها همانند پشت صحنه پنهانی کسب و کار شما می باشند. هنگامی که افراد با یکدیگر یا فالوورین خود صحبت می کنند، این موضوع نسبت به تصاویر و گرافیک ها بیشتر قادر به ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان می باشند. بنابراین، افزودن صدا، چهره و افراد زیادی باعث افزایش ترافیک استوری شما می گردد. همچنین، با جلب توجه بیشتر فالووران، شما می خواهید مهمترین موضوعات را در چند ثانیه اول کلیپ های ویدیویی خود بگویید.

به خاطر داشته باشید که اینستاگرام اقدام به محدودسازی مدت زمان نمایش ویدئوها به ۱۵ ثانیه کرده است. بنابراین، اگر شما در حال فیلمبرداری یک ویدئوی ۴۵ ثانیه ای هستید، آن را به سه اسلاید ۱۵ ثانیه ای برش می دهید.

ویدئوهای استوری را می توان مستقیماً در اینستاگرام یا دوربین گوشی خود فیلمبرداری کنید. اگر ترجیح می دهید استوری های خود را قبل از ارسال ویرایش کنید، می توانید از نرم افزار های ویرایش ویدئو استفاده نمایید.

۴- افراد ، مکان ها و هشتگ ها را مشغول خود سازید

یکی از بهترین راه های گسترش جامعه هدفتان، دستیابی شما به آنها به صورت جداگانه می باشد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید این کار را آغاز کنید. بیایید فقط به چند مورد توجه کنیم:

در صورت لزوم، افراد و مشاغل موجود را در استوری اینستاگرام خود نمایش دهید

آنها این موضوع را مشاهده می کنند و به صورت ناخودآگاه با تگ کردن شما، اظهار نظر یا پیام رسانی در دایرکت سرگرم شما می شوند.

مکانهای بازدید شده خود را در پست هایتان برچسب گذاری کنید.

این کار شانس شما را برای حضور در بخش “استوری های توصیه شده” در “تب جست وجو” افزایش می دهد.

محتوای فالوورها را باز نشر کنید.

هنگامی که فالووران چیزهای مناسبی را می فرستند (مانند نشان دادن محصول شما در استوری خود) یک راه عالی برای ایجاد تعامل توسط شما، اسکرین شات گرفتن از محتوای آنها و بارگذاری آن در استوریتان می باشد. برای انتشار علاقمندیتان حتماً آنها را تگ کنید.

از هشتگ استفاده کنید

اکنون کاربران می توانند علاوه بر افراد و مشاغل هشتگ ها را نیز دنبال نمایند. این یک فرصت عالی دیگر برای همکاری با آنها است. هنگامی که تصمیم می گیرید از کدام یک استفاده کنید، به جای اینکه به دنبال محبوب ترین هشتگ ها باشید، هشتگ های منحصر به فردی را انتخاب کنید که به طور خاص با کسب و کار شما هماهنگ باشد.

۵- تشویق به مشارکت از طریق نظرسنجی و مسابقه

یکی از بهترین راهها برای اندازه گیری و بهبود مشارکت شما این است که به فالووران خود چیزی در قبال مشارکتشان بپردازید. سریعترین راه برای کسب نتایج برگزاری مسابقه یا نظرسنجی است. در اینجا چند مثال خلاق آورده شده است:

یک نظرسنجی برگزار کنید که اولویت های مرتبط با مخاطبین را بپرسد

این پیراهن را با رنگ مشکی ترجیح می دهید یا سفید؟ آیا به دستورالعمل های آشپزی یا نکات تغذیه ای علاقمند هستید؟ از این راه، شما می توانید دیدگاه خود را بر مبنای اینکه چند نفر از فالووران استوری اینستاگرام شما را می ببینید و چند نفر به نظرسنجی شما پاسخ داده اند، به دست آورید.

به طور قطعی، این یکی از بهترین راهها برای دریافت بازخورد واقعی و فوری از مشتریانتان می باشد. همچنین می توانید به صورت نه چندان جدی از طریق پست های سبک و سرگرم کننده که به طور مستقیم با کسب و کار یا محصولتان ارتباط ندارند، تعامل با مشتریان را همچنان برقرار نمایید.

یک مسابقه پر و خالی

افراد را دعوت کنید تا از عکس برند شده شما اسکرین شات بگیرند، جاهای خالی را پر کنند، شما را تگ یا یک هشتگ مربوط به آن بگذارند و آن را در استوری اینستاگرام خود بارگذاری نمایند. به عنوان مثال ، با اشاره به عکس پیوست، عبارت های زیر را تایپ نمایید: ” نام محصول جدیدمان را چه بگذاریم؟” و ” این محصول را در سه کلمه خلاقانه توصیف نمایید.” سپس اعلام کنید که منحصر به فرد ترین و مناسب ترین نظر می تواند کارت هدیه یا تخفیف فروشگاه را بدست آورد.

در وهله ی اول ، این کار به شما کمک می کند تا ایده هایی در مورد نامگذاری محصول مدنظرتان به دست آورید. و مهمتر از همه، موجب افزایش بازدیدتان در اینستاگرام خواهد شد ( به این معنا که فالووران دنبال کنندگان شما برند شما را مشاهده خواهند کرد) … اکنون دیگر الگوریتم اینستاگرام را در هم شکسته اید!

۶- همکاری با فالوورها و کاربران

ویژگی های سایر افراد در ارائه دیدگاهی متفاوت از محتوای روزمره عادی شما، یاری رسان مطالب شما در استوری اینستاگرام تان خواهد بود. حتی بیشتر، با دسترسی به بازار فالووران کاربران، دسترسی شما را گسترده تر می سازد. شما می توانید از طریق همکاری با اینفلوئنسرها، فالووران یا ویژگی های سایر افراد شرکتتان به این هدف برسید.

شما می توانید با کسی که کالای تبلیغاتی و یا خدمات مورد علاقه شما را پیشنهاد می دهد، مصاحبه کنید. یا نقش ویژه اینستاگرام در کنترل زندگی یک مشتری اینفلوئنسر را نشان دهید. ایده ها بی پایان هستند و هرچه بیشتر امتحان کنید، بیشتر یاد خواهید گرفت که چه چیزی بهتر است.

اگرچه با انجام این کار به نظر می رسد که شما اعتبار و مدیریت حساب کاربری اینستاگرام کاملاً دست ساز خود را به یک غریبه می دهید، اما این طور نیست. شما می توانید بر اساس برنامه خود از همکارتان بخواهید که محتوایی خاص داشته باشد. سپس آن را ویرایش کرده و قسمتهایی را که می دانید به بهترین شکل در استوری شما پر خواهد شد، آپلود نمایید. در انتها، شما طرفدار اینجا خواهید شد.

view-instagram-story

۷- زمان را در مطالب خود با هایلایت استوری بی اثر کنید.

ناراحت کننده است که ببینید سخت کوشی و خلاقیت شما بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند. اینستاگرام به فکر همین موضوع بود و به همین خاطر در اوایل سال جاری قابلیت هایلایت استوری را منتشر ساخت.

برای استفاده از این قابلیت، بخش استوری های هایلایت نمای پروفایل اینستاگرامتان را باز کنید، سپس روی نشان به علاوه (+) برای افزودن یک استوری اینستاگرام هایلایت جدید ضربه بزنید. در اینجا می توانید استورهای قدیمی را انتخاب کرده و آنها را به صورت یک استوری دائمی (هایلایت) در پروفایل خود بارگذاری کنید.

محتوا باید در همان زمینه ها باشد و با تصاویر کاور برند طبقه بندی شود تا با بقیه مطالب شما هماهنگ گردد. برای نمونه کاورهای ، “نکات کسب و کار” ، یا ” ملاقات اعضای گروه”. فالووران شما اکنون می توانند بهترین استوری های شما را در پروفایلتان مشاهده نمایند – نه فقط برای یک روز!

با این حال، وقتی تصمیم گرفتید که استوری های خود را به استوری های هایلایت تبدیل نمایید، چند نکته را در خاطر داشته باشید. با انتخاب مطالب عمومی و جذاب شروع نمایید، اما مرتبط به یک تاریخ خاص نباشد (به این معنی که استوری دستور العمل های دسر های تابستانه شما در اواسط زمستان استوری نامربوطی است). نکات مرتبط با برندتان که بر ارزش مشتریانتان می افزاید را، درج کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شیرینی پز هستید، “چگونگی” طراحی شکلات پایانی کیک شکلات قهوه ای شما در اینجا عالی خواهد بود.

۸- استراحت خود را با خلاقیت و آزمودن از بین ببرید.

استوری اینستاگرام شما مکانی برای بیان خلاقیت و آزمون و خطای ایده های شماست- خصوصاً به این دلیل که پستها بعد از ۲۴ ساعت محو می شوند. روش های بسیاری وجود دارد که می توانید با مطالب منحصر به فرد و بداهه متمایز شوید. در اینجا چند ایده آسان تر و الهام بخش وجود دارد که بایستی آنها را مد نظر قرار بدهید:

از استیکرها و GIF های متحرک اینستاگرام استفاده کنید.

گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند، بنابراین قوه ی تخیل خود را رها سازید. با وجود اینکه آنها صرفاً برای سرگرمی هستند، اما آنها را تا حدودی مرتبط نگه دارید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فروش فوق العاده در آینده را در یکی از اسلایدهای خود اعلام کنید، می توانید با یک چراغ چشمک زن GIF (یا با یک موز رقصان در صورت انتخاب) جلب توجه نمایید.

یک برنامه سه بخشی برای فونت های اضافی نصب نمایید.

اگرچه اینستاگرام گزینه های فونت بیشتری را ارائه کرده است، اما در حالت کلی هنوز هم محدود هستند. یکی از برنامه های مورد علاقه شخصی ما در تلفن های هوشمند که شامل مجموعه ای از نمادها و متن سرگرم کننده می باشد، Cool Symbol است. این و سایر برنامه ها برای کپی کردن زیرنویس ها در فونت های منحصر به فرد و قرار دادن آنها در استوری اینستاگرام در دسترس شما می باشند.

یک استوری” به سبک مقاله ” ایجاد نمایید.

با کاور نمودناستوری اینستاگرام خود که حاوی “۵ ایده الهام بخش برای تولد افراد مهمتان” می باشد، شروع کنید. صفحه هر فالو کننده دارای یک هدیه یا تجربه متفاوت و یک شماره خاص خواهد بود. این نوع استوری اینستاگرام به فالوورانتان اطمینان می دهد تا به طور کلی دلیلی برای مشاهده استوری اینستاگرام ها بیابند، به عنوان مثال، به آنها یک توان اضافی می دهد تا آن را به شماره پنج تبدیل کنند.

یک رویداد را تبلیغ کنید.

هر زمان که یک رویداد بزرگ دارید، بهترین مکان برای صحبت درباره آن در رسانه های اجتماعی است. با استفاده از استوری های اینستاگرام ، می توانید فالووران را از برنامه ریزی و آمادگی برای وقوع رویدادتان مطلع کنید. حتی اگر آنها به رویداد شما نیایند، گرفتن پشت صحنه یا پیش نمایش ممکن است آنها را برای دفعه بعدی مجاب نماید.

۹- بر چیزهایی که بیشترین ارزش را برای فالوورانتان دارند تمرکز کنید

مهم است که به خاطر داشته باشید که اکثر فالووران شما به چه چیز علاقمند هستند. مطالب را تنها به این دلیل که سرگرم کننده هستند، ارسال نکنید، بلکه هدفمند ارسال نمایید. به این فکر که شاید یک فروش یا محصول تازه باشند. بعد از اینکه بسیاری از این ایده های خلاق را امتحان کردید، زمان آن رسیده است تا تأثیر همه چیز را اندازه بگیرید. برای دیدن اینکه همه کارهای سخت شما انجام شده است، می توانید به موارد زیر توجه کنید:

به پست های قدیمی نگاه کنید.

محتوای پست اینستاگرام شما که از لایک و کامنت قابل توجهی برخوردار هستند، برای استوری اینستاگرام شما نیز عالی می باشند. به علاوه، به تعداد بیشتری از فالووران خود خواهد رسید، زیرا همه افراد به دلیل الگوریتم اسرارآمیز قادر به دیدن پست های شما در فیدهای خود نیستند.

بایگانی های خود را بررسی نمایید.

برای دسترسی به “بایگانی”، روی پیکان دایره ای شکل در گوشه بالا سمت راست صفحه پروفایل خود، کلیک نمایید. ” محتوای آینده می تواند براساس داستانهای موفق گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *