۱۰ نکته که می تواند SEO فروشگاه اینترنتی را بهبود ببخشد

10 نکته که می تواند SEO فروشگاه اینترنتی را بهبود ببخشد

گوگل محبوب ترین موتور جستجو  برای یافتن یک محصول است. برای به دست آوردن یک رتبه برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ، باید یک سری قوانین یا الگوریتم های موتور جستجو را که مرتباً به روز می شوند، بیابید. به عبارت دیگر ، هر آنچه که امروز درست است ، ممکن است سال آینده درست نباشد.

در این مقاله ما نکاتی را درباره روش های منطبق با دانش روز جمع اوری کرده ایم .  اکثر مقالات شناور در وب که نکاتی را برای بهبود سئو کسب و کار اینترنتی ارائه می دهند خیلی مفید نیستند و یا از رده خارج هستند. بنابراین ، ما تصمیم گرفته ایم نکاتی به روز و کاربردی ارائه دهیم که در واقع می توانند به صاحبان کسب و کار اینترنتی کمک کنند تا SEO فروشگاه اینترنتی خوبی کسب کنند.

۱- SEO فروشگاه اینترنتی را با بررسی SEO آغاز کنید

اگر بخواهید بدون هیچ گونه نقشه مهندسی خانه سازی کنید ، روند کاری شما چه خواهد شد؟  در هنگام ساخت فروشگاه کسب و کار اینترنتی اگر بررسی کاملی در مورد SEO نداشته باشید، به مشکل برمی خورید.  بررسی SEO ابزاری ضروری در مورد دریافت نکاتی مرتبط با فروشگاه های اینترنتی است.  اگر می خواهید سایتی را از ابتدا بسازید  باید از همان ابتدای مراحل توسعه سایت، به نکات فنی سئو توجه کنید.

ابزارهای مختلف بررسی SEO در بازار موجود است.  برای مثال:

ابزار screaming frog

نرم افزار جدید و قدرتمند در زمینه آنالیز و بهبود رتبه و وضعیت سئوی وبسایت این یک ابزار عالی برای یافتن خطاها و اشکالات در کدنویسی است. خوب است تگ های اولیه که گمشده اند را پیدا کنید. برای یافتن تگ های عنوان ، توضیحات متا و تگ های Alt که فاقد ویا بدون کپی هستند ، مناسب است.

ابزار SiteLiner

این بهترین ابزار برای بررسی محتواهای تکراری در وب سایت کسب و کار اینترنتی شما است.

ابزار SEMrush

سرعت بارگیری(لود شدن) و طراحی فروشگاه را بررسی کنید. می تواند بسیاری از کارهایی را که می توانید با نرم افزار screaming frog انجام دهید ، انجام دهد.

SEO فروشگاه اینترنتی

۲- تمرکز روی کلمات کلیدی در SEO سایت فروشگاهی

برای فروشگاه آنلاین شما بررسی و نحوه انتخاب کلمات کلیدی یک هنر است و باید بر روی چهار پارامتر تمرکز کنید:

میزان جستجو هر کلمه کلیدی

هدف استفاده از کلمه کلیدی

میزان ارتباط با محتوا

میزان رقابت هر کلمه کلیدی

بیشتر متخصصان سئوی فروشگاه اینترنتی برای بررسی کلمات کلیدی به ابزار گوگل ، SEMrush ، Ahrefs و غیره اعتماد می کنند.  اگر در حال ارزیابی ابزارها هستید ، قبل از انتخاب یکی از اینها ، نحوه مقایسه Ahrefs با SEMRush را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که تحقیق درباره کلمات کلیدی رقبای خود و اشنایی با الگوریتم های جستجو در SEO فروشگاه اینترنتی شما  بسیار موثر است.

۳- بهینه سازی کلمات کلیدی در SEO فروشگاه اینترنتی

در طول تحقیق درباره کلمات کلیدی خود ، ممکن است کلمات کلیدی زیادی پیدا کنید ،حتی ممکن است بسیار گیج کننده هم باشد.  بیایید نحوه تفکیک کلمات کلیدی خود را با در نظر گرفتن استراتژی های بهینه سازی کلمات کلیدی توضیح دهیم.

بهینه سازی کلمات کلیدی در SEO فروشگاه اینترنتی

کلمات کلیدی long-tail

زمانی ، کلمات کلیدی دنباله دار تأثیر قابل توجهی در جستجو داشتند ، اما با الگوریتم RankBrain ، موتورهای جستجو هوشمندتر از قبل شدند.  اکنون کلمات کلیدی LSI در رتبه بندی اهمیت یافته اند.

کلمات کلیدی متوسط:

کلمات کلیدی متوسط(medioum-sized) حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی بزرگ (Long-tail) دارند ، اما شما با رقابت های بیشتری روبرو می شوید به همین دلیل کیفیت بیشتری برای رتبه بندی نیاز دارید.  بنابراین ، برای رتبه بندی بالاتر از آن استفاده کنید.

کلمات کلیدی LSI (هم معنی و یا هم خانواده) :🤔

فهرست سازی کلمات کلیدی هم معنی و هم خانواده ،  زمینه های استفاده از کلمه کلیدی و جایگذاری مناسب ان را فراهم می کند. کلمات کلیدی LSI امکان استفاده از کلمات کلیدی طولانی  را  فراهم می کند.

بنابراین ، با استفاده از مولدهای کلمات کلیدی LSI ، می توانیم مجموعه مناسب کلمات  LSI را برای کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود بدست آوریم.

۴- بهینه سازی تگ های meta در SEO فروشگاه اینترنتی

در سئوی محصولات گرفتن کلیک بیشتر از گوگل (CTR)  بستگی به تگ های بهینه شده مانند عناوین و توضیحات دارد. چگونه می توانیم تگ های عنوان را (برای CTR بالاتر )بهینه کنیم.

آنچه که در تگ عنوان خود ندارید را آنالایزر ها به شما می گوید .  با این حال ، باید نکات زیر را در بهینه سازی عنوان در نظر بگیرید.  برای مثال:

با استفاده از کلمات کلیدی احساسی ؛احساساتی را در عنوان خود بگنجانید که باعث می شود در شبکه های اجتماعی لایک و اشتراک بیشتری بگیرید.

در عناوین خود از براکت(بند .کروشه) استفاده کنید زیرا بلافاصله توجه خوانندگان  را جلب می کند.

از کلمات قدرتمند استفاده کنید زیرا با استفاده از انها قادر به جستجوی جستجوگرها🤔 و راه اندازی CTA یا call to action هستند. به عنوان مثال کلماتی از قبیل غیر منطقی ، موثر ، مطالعه موردی(مورد پژوهشی) ، سریع ، اثبات شده ، جامع و معتبر.

از آمار و ارقام در عنوان خود استفاده کنید.  این عنوان در نگاه اول خوانندگان را تحت تأثیر قرار داده و انها را متقاعد می کند.

۵- بهینه سازی متا توصیف یا توضیحات صفحه در SEO فروشگاه اینترنتی

همانطور که از نام آن پیداست ، عنوان یا عناوین تا حدودی توصیف کننده محتوا است. در سئوی فروشگاهی شما با استفاده ازکلمات کلیدی در کسب و کارتان ، شانس خودتان را برای جذب مخاطب بیشتر افزایش میدهید.

با استفاده از کلمات احساسی ، اطلاعات و کلمات کلیدی مرتبط با ان مطمئناً موجب بهبود رتبه خود می شوید.

SEO فروشگاه اینترنتی

 

۶- بهینه سازی عنوان ها در SEO فروشگاه اینترنتی

موتورهای جستجو تگ های عنوان را مانند نماینده ای از کل تیم می دانند.  به طور مشابه ، تگ های عنوان ، عنوان کننده صفحه و پاراگراف های متن زیر هستند.  برچسب H1 عنوان کل صفحه وب را نشان می دهد در حالی که H2، H3 نماینده پاراگراف ها هستند.

همچنین بخوانید : تأثیر تگ هدینگ یا عنوان بر سئو

بنابراین ، در بهترین روشهای سئو پیشنهاد می شود که H1 فقط یک بار در صفحه وب و H2 بسته به طول صفحه بیش از دو یا سه بار استفاده شود.  با پیروی از روش های طرح مطالب و ساختار ، از H3 و تگ های عنوان استفاده کنید.  باید در ذهن خود مشخص کنید که می خواهید با استفاده از تگ های مختلف عنوان ، چه مواردی را نمایانترکنید.

۷- بهینه سازی تصاویر در SEO فروشگاه اینترنتی

تصاویر، بخش عمده ای از محتوای کسب و کار اینترنتی را پوشش می دهد و تاثیر تصاویر بر روی سئو بر هیچ کس پوشیده نیست. امروزه در صفحات محصول استفاده  تصاویری که از زوایای مختلف گرفته شده است شیوه ای مرسوم است ، و اینکه استفاده از فناوری چرخش سه بعدی یک محصول مجازی  پرهزینه است.

تصاویر محصولات خاص ، محصولات آینده و محصولات پرفروش جلب توجه می کنند و نرخ تبدیل کسب و کار اینترنتی را بهبود می بخشد.  با این حال ، تصاویر به بهینه سازی اصولی برای اندازه ، وضوح ، کیفیت ، بزرگنمایی و قابلیت مشاهده بودن در موتورهای نیاز دارند.

موتورهای جستجو برای یافتن تصاویر و نتایج ان بخشی کاملا مجزا را در نظر گرفته اند.  ربات های جستجو توانایی این را دارند که تصاویر ، متن درون عکس ها و زمینه را برای ارائه ارتباط خود نمایان کنند.

امروزه ما موتورهای فشرده سازی پیشرفته تصویری با کیفیت بالا و تقریباً رایگان در وب در دسترس داریم.  آنها تصاویر با کیفیت بالا و اندازه بسیار کم در KB را تولید می کنند.  بنابراین ، فشرده سازی / بهینه سازی تصویر به  کیفیت صفحات کسب و کار اینترنتی با بارگذاری سریع کمک می کنند.

همچنین بخوانید : ۷ ابزار آنلاین مفید برای فشرده سازی تصاویر بدون افت کیفیت

یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی این است که به هر تصویر ، عنوان و تگ Alt داده می شود.  همه اینها روشی است که خزنده ها می توانند چیزهای بیشتری در مورد تصاویر بیاموزند و به آنها کمک کنند تا براساس کلمات کلیدی موجود رتبه بندی مناسبی داشته باشند.

۸- بهینه سازی داده های طرح واره در SEO فروشگاه اینترنتی

برخلاف وب سایت های ساده تر ، وب سایت های تجارت الکترونیکی محصولی با تعداد زیادی ویژگی دارند.  نمایش برخی از ویژگی های کلیدی در موتورهای جستجو گر ممکن است به شما کمک کند تا در رقابت بهتر دیده شوید.  به عنوان مثال کلمات کلیدی از قبیل ؛اولین ،قیمت ، در دسترس بودن ، امتیازدهی مطلب و نمایش نظرات است.

۹- بهینه سازی محتوا در SEO فروشگاه اینترنتی

همیشه محتوا در وب نقش کلیدی دارد ، و برای کسب و کار اینترنتی نیز به همان اندازه مهم است.  برخی از تجربیات عملی با محتوا  مجبور می کند که به شما توصیه هایی بکنم:

با دنبال کردن سه مورد زیر برای کسب و کار اینترنتی، محتوا بنویسید: تمیز ، مختصر و جامع.

با بررسی کلی ویژگی های کلیدی در جزئیات و مشخصات فنی نوشته شده در صفحه های محصول، توضیحات عالی ای را برای محصول  بنویسید.

  • سعی کنید محتوای اصلی را در بالاترین مکان قرار دهید.
  • یک پاراگراف مقدماتی مختصر و جذاب بنویسید.
  • محتوا باید فاقد خطاهایی مثل هجی یا دستور زبان باشد.
  • برای جلب اعتماد خواننده، محتوا را از نظر قابلیت خواندن و دزدی ادبی بررسی کنید.
  • در صورت امکان ، از یک نویسنده حرفه ای محتوا و اشنا به SEO برای ایجاد محتوای مناسب SEO و فعالیت های درون صفحه ای و خارج از صفحه کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : تاثیر محتوا در سئو سایت

۱۰- بهینه سازی CTA (کال تو اکشن) در سئو کسب و کار اینترنتی

این آخرین نقطه ای است که خریداران به منظور کسب و کار اینترنتی  به ان مراجعه می کنند.  بنابراین ، بهینه سازی CTA یا کال تو اکشن اهمیت بیشتر نسبت به سایر روشهای جستجوگرها برای وب سایت کسب و کار اینترنتی شما دارد.  بیایید بهترین روشهای CTA را بررسی کنیم.

با استفاده از تکنیک های طراحی از جمله اندازه ، رنگ ، فضای سفید ، قلم ها و سبک ، عنصر CTA UI را برای بهبود دید برجسته کنید.

  • متن و گرافیک CTA را بصری کنید تا بتواند به طور خودکار خریداران را ترغیب به کارهایی کند که به نفع کسب و کارتان است.
  • برای بالاتر بردن CTA خود از کلمات مرتبط با کارتان و ایجاد حس ضرورت استفاده کنید.
  • سعی کنید انگیزه های مختلف خود را با CTA ادغام کنید.

نتیجه

سئو کسب و کار اینترنتی ، موضوعی گسترده است که به مراتب بزرگتر از آن است که بتوانیم با این ده نکته برتر انرا ارائه دهیم.  شما ممکن است کسب و کاری داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه به دنبال کمک SEO حرفه ای باشید و بیشترین سود حاصل از سرمایه گذاری خود را در فعالیت های مختلف سئو ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *