آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی با امکانات کامل

آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی با امکانات کامل

قبل از این که به آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی اشاره‌ای داشته باشیم شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که با وجود داشتن یک سایت فروشگاهی خوب چه نیاز است که یک اپلیکیشن فروشگاهی برای خود داشته باشیم. در جواب باید بگوییم که همان طور که می دانید امروزه آمار استفاده از گوشی‌های هوشمند به جای استفاده از لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی روز به روز در حال افزایش است.

امروزه افراد زیادی بیشتر وقت خود را در گوشی‌های خود صرف می‌کند تلفن‌همراه از همان زمان‌های پیدایش تا به امروز همواره جزو گجت های پرطرفدار و جذاب به شمار می‌رفته است. بنابراین تصورش را بکنید که داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی تا چه حد می‌تواند باعث جلو افتادن کسب و کار شما از رقبای شما شود.

اپلیکیشن فروشگاهی

به جرات می‌توان گفت از جمله مهم‌ترین کارهایی که یک کسب و کار اینترنتی باید بر روی آن تاکید زیادی داشته باشد ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی است. در خصوص آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی در این مطلب مطالب بیشتری را خدمت شما در ادامه عرض خواهیم کرد.

مطمئناً در تلفن همراه خود اپلیکیشن های فروشگاهی مختلف را نصب کرده‌اید و با آن‌ها کار کرده و یا خرید را انجام داده‌اید. این امر خودش اهمیت این موضوع را روشن می‌کند. در خصوص آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی به شما که صاحب یک کسب و کار و سایت اینترنتی هستید باید بگوییم که باید یکی سری از مراحل را در خصوص راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی طی کنید.

اولین چیز در این زمینه آن است که ایده فوق العاده ای داشته باشید. اگر شما ایده خوبی داشته باشید ما می‌توانیم در ادامه آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید را خدمت شما ارائه دهیم.

آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی و مراحل مختلف این کار

هدف خود را تعیین کنید

قدم اول در آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی این است که باید برای خودتان هدف داشته باشید باید هدف خود را از انجام این کار به طور واضح و بدون کم و کاستی روشن کنید. برای این که مشخص کنید که هدف شما از راه اندازی اپلیکیشن چیست خوب است که ابتدا بر روی یک کاغذ و یا قلم سؤالات زیر را نوشته و به آن‌ها به طور واضح جواب بدهید. سؤالاتی که برای مشخص کردن هدف باید از خود بپرسید به صورت زیر است:

۱- اپلیکیشن شما قرار است چه کار خاصی را انجام دهید که اپلیکیشن های فروشگاهی دیگر در خصوص آن عاجز هستند؟

۲- نظر کاربران سایت و برنامه خود را چگونه می‌خواهید به سمت خود جلب کنید؟

۳- شما قادر خواهید بود چه مشکلاتی را با استفاده از این اپلیکیشن حل کنید؟

۴- اپلیکیشن فروشگاهی شما تا چه حد می‌تواند خرید کردن را برای کاربران ساده‌تر کند؟

۵- نحوه و چگونگی عرضه اپلیکیشن خود به بازار چگونه خواهد بود؟

این نکته را همواره در هر کاری مد نظر داشته باشید اگر قادر نباشید برای خود اهدافی واضح و روشن ترسیم کنید مطمئناً در هر کاری که شروع بکنید با شکست سنگینی روبه رو خواهید شد. بنابر این مشخص کردن هدف اولین قدم در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید حرفه ای هست که باید به آن اهمیت زیادتری بدهید.

برای راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی این مطلب را بخوانید: چگونه یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای بسازیم؟

طراحی ایده‌ها

در آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی باید خدمت شما عرض کنیم که داشتن ایده پلی است برای موفقیت. باید دنبال ایده‌های ناب باشید. ایده‌ها و طرح‌ها را نمی‌توان در کامپیوتر یا اینترنت یافت باید با همان کاغذ و قلمی که در دست دارید طرح اصلی که در ذهن شما است را به روی کاغذ بیاورید. باید از همان ابتدا مشخص کنید که آیا می‌خواهید در برنامه خود از تبلیغات استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید برنامه خود را به صورت رایگان انتشار دهید؟ اگر کالایی را کاربران با استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی شما خرید کردند چگونه قرار است مبلغ را پرداخت کنند؟ امنیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای چگونه قرار است تأمین شود؟

جستجو و تحقیق

مطلب دیگری که باید در خصوص آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی خوب است خدمت شما عرض کنم این است که باید در مورد ایده خود تحقیق کنید. جستجو و تحقیق کردن در این مرحله از اهمیت زیادی در ساخت و راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی برخوردار است. باید ببینید که رقبای شما در این زمینه چگونه عمل کرده‌اند؟ افراد موفق در این زمینه چه طرح‌هایی را به اجرا در آورده‌اند. اگر متوجه شدید ایده شما در این مرحله دارای نقص یا کاستی‌هایی است باید بتوانید آن‌ها را برطرف کنید.

مرحله ایجاد راهنمای تصویری یا Wireframe

در این مرحله از آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی باید بگوییم که شما باید با ساخت یک راهنمای تصویری کامل از برنامه فروشگاهی خود ایده خود را واضح‌تر و ملموس‌تر کنید. سایت‌هایی مانند wifeframe.cc و video.microsoft.com در این زمینه می‌توانند کمک خوبی به شما کنند.

بررسی مدل خود

شما باید نسخه پیش نمایشی از برنامه خود تهیه کنید و آن را در اختیار خانواده و دوستان خود بگذارید و از آن‌ها بخواهید که تلاش کنند تا مشکلات احتمالی برنامه را پیدا کنند. در این مرحله از آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی خوب است به شما بگوییم که ساختار اصلی برنامه شما باید مشخص شود.

رابط کاربری برنامه را طراحی کنید.

طراحی رابط کاربری برنامه شما بسیار مهم است. باید رابط کاربری شما به گونه‌ای طراحی شود که کاربر نهایی را به سمت خوب جذب کند. در این مرحله از آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی نکته‌ای که باید توجه کنید این است که باید طراحی رابط کاربری برنامه به سبک و سلیقه بازار هدف باشد نباید سلیقه خود را بر این کار مقدم بدارید.

اپلیکیشن طراحی شده را تست کنید

از دیگر نکاتی که در خصوص آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی خوب است خدمت شما عرض کنیم این است که باید برنامه تولید شده خود را هم از نظر ساختاری و هم از نظر رابط کاربری به خوبی تست نمایید. تست‌های زیادی را باید بر روی برنامه خود انجام دهید تا مطمئن شوید که همه بخش‌های برنامه فروشگاهی سایت شما به خوبی کار می‌کنند.

رفع نقص‌های برنامه

بعد از این که مرحله تست اپلیکیشن فروشگاهی را به خوبی پشت سر گذاشتید مطمئناً با یک سری از اشکالات جزئی یا کلی روبه رو شده‌اید که باید آن‌ها را یکی یکی رفع کرده و اصلاحات لازم را برای بهبود کارایی برنامه انجام دهید.

تست بتا اپلیکیشن خود را منتشر کنید

از دیگر مراحل آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی که باید به آن توجه کنید این است که در این مرحله شما باید برنامه خود را برای تست در یک محیط واقعی آماده کنید. تست در دستگاه‌های مختلف یکی از این مراحل است.

اپلیکیشن فروشگاهی خود را انتشار دهید

. انتشار اپلیکیشن مارکت اندرویددر  گوگل پلی یا مارکت های داخلی مانند بازار و مایکت انجام گیرد. مرحله پایانی در مبحث آموزش راه اندازی اپلیکیشن فروشگاهی این است که اپلیکیشن خود را بعد از گذراندن این همه مراحل می‌توانید با خیال راحت منتشر نمایید. شما همه این مراحل را می‌توانید به راحتی با اپلیکیشن ساز پوپش انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *