تبدیل بازدید کننده به مشتری و روشهای آن

تبدیل بازدید کننده به مشتری و روشهای آن - سایت ساز و فروشگاه ساز

اولین گامی که بعد از ساخت سایت باید به آن فکر کرد جذب بازدید کننده و مخاطب است. اما برای این  کار به تولید محتوای مناسب و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیاز است. فرض می کنیم یک سایت با موفقیت این دو مورد را دارا بوده و دارای بازدید کننده و مخاطب مناسبی است. آیا لزوما هر  بازدید کننده ای که یک مشتری بالقوه به شمار می رود می تواند یک مشتری بالفعل هم باشد. اینجاست که روشهای تبدیل بازدید کننده به مشتری می تواند به کسب و کارها کمک کند که فروش اینترنتی خود را افزایش دهند. در این روش ها چند مورد محور اصلی مطالب است که عبارتند از جلب اعتماد مخاطبان و همچنین کاربر پسند بودن سایت که کاربر بتواند به راحتی با سایت کار کرده و از کار کردن با سایت خسته و کلافه نشود.

در اولین گام بازدید کننده را از سایت فراری ندهید

حتما به سایت هایی وارد شده اید که پیدا کردن یک محصول یا دسته بندی خاص در آن ها مشکل است و کلا طراحی گیج کننده دارند. همچنین برخی سایت ها سرعت بسیار پایینی در بارگذاری دارند. برخی سایت ها هم با باز شدن پاپ آپ و وجود بنرهای بسیار پرتعداد که در جاهای نامناسب قرار گرفته اند مخاطب را اذیت کرده و فراری می دهند. یادتان باشد اگر این موارد را انجام دهید هم مشتری بالقوه را از سایت خود فراری می دهید و از طرفی دیگر سایت شما در گوگل رتبه پایینتری می گیرد. زیرا گوگل متوجه می شود این سایت برای مخاطبان جذاب نیست.

مورد بعدی که بسیار مهم است سرعت بارگذاری سایت است. سرعت بارگذاری وبسایت شما تاثیر بسیار زیادی بر روی تبدیل بازدید کننده به مشتری دارد. شما وبسایت ‌های محبوبی مانند آمازون و Ebay را مشاهده کنید می بینید که از سرعت بارگذاری بالایی بر خوردار می باشند. این امر باعث می ‌شود گردش بازدیدکنندگان افزایش یابد و نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بهبود می ‌یابد.

در گام دوم به جلب اعتماد وی بپردازید

برای جلب اعتماد کاربران که همان مشتریان بالقوه هستند، می توانید از ابزارهایی مانند پشتیبانی و چت زنده در سایت استفاده کنید. مشتری دلگرم می شود که اگر هر مشکلی داشته باشد این سایت پاسخگو خواهد بود. واضح است که مشتریان دوست دارند به سؤالات آنها بلافاصله پاسخ داده شود و هیچ چیز بهتر از ویژگی چت آنلاین برای تسهیل این امر نیست. مشتریانی که در مورد محصول خیلی مطمئن نیستند، هنگامی که با فردی از شرکت ارتباط برقرار می‌ کنند، بیشتر اعتماد می کنند. آنها احتمالا تمایل بیشتری به چت زنده نسبت برقراری تماس تلفنی دارند. به این ترتیب وجود ابزارهای ارتباطی و نحوه ارتباط با مشتریان در سایت، تاثیر زیادی در تبدیل بازدید کننده به مشتری خواهد داشت.

مشتریان جدید برای اعتماد و خرید از مشتریان قدیمی می توانند کمک بگیرند. در حقیقت اگر مشتریان قبلی از شما راضی باشند خودشان بازاریاب شما خواهند بود و باعث اعتماد مشتریان جدید به شما می شوند. دیدگاه مشتریان می‌ تواند بسیار موثر برای وبسایت باشد. به این دلیل که کاربرانی که قبلا محصولات شما را امتحان کرده‌ اند بازخورد واقعی برای دیگران می‌تواند داشته باشد.

افراد برای اطمینان یافتن از خرید محصول نیاز به تلنگر خاصی دارند و این تلنگر می‌تواند نظرات مثبت مشتریان قبلی در استفاده از این محصول باشد که خواننده را باید درگیر کند و او را به طور کامل شیفته کند. دیدگاه مشتریان شامل نام کامل، عکس و نظرات کاربر است. بنابراین خوانندگان اغلب با یک بررسی دیدگاه مشتریان قبلی تحت تاثیر قرار می ‌گیرند و احتمال بیشتری دارد محصول شما را خریداری کنند.

در گام سوم وی را کسب و کار و سایت خود علاقه مند کنید

چگونه یک مشتری به کسب و کار شما علاقه مند می شود؟اگر فردی از شما خرید کند یا در حین انجام مراحل خرید پشتیبانی دائم و کامل را ببیند، قطعا به شما علاقه و وفاداری بیشتری پیدا کرده و خریدهای مجدد خود را از شما انجام داده و شما را به دیگران نیز توصیه می کند.

داشتن یک دیتابیس از ایمیل و راه های ارتباطی مشتریان هم بسیار مهم و کاربردی است. هنوز بازاریابی ایمیلی یکی از مهمترین راه‌ های تبدیل بازدید کننده به مشتری در نظر گرفته می‌ شود. آدرس ‌های ایمیل بازدید کنندگان را با استفاده از پیشنهاداتی مانند کتاب الکترونیک رایگان، مشاوره رایگان یا فرم ثبت نام خبرنامه ایمیلی بازدیدکنندگان را وادار به اشتراک گذاری ایمیل خود می‌ کند جمع آوری کنید. حالا با این افراد از طریق کمپین‌ های بازارایابی ایمیلی که در آن محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی بیشتری به آنها ارائه می ‌دهید تعامل کنید. به آنها دلایلی ارائه دهید که تا آنها را متقاعد سازید که محصول شما را خریداری کنند. بهترین کار در زمینه تبدیل بازدید کننده به مشتری ارسال پیشنهادات ویژه از طریق ایمیل است.

طراحی مناسب سایت عامل موثر در تبدیل بازدید کننده به مشتری

یکی از مهم ترین موارد در رابطه با نحوه مدیریت سایت فروشگاهی بحث سادگی است. مشتری باید به راحتی بتواند به مقصد خود برسد و خرید را انجام داده، امور ثبت نام و پرداخت را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. پیدا کردن محصول مورد نظر در سایت شما باید راحت باشد. از این رو باید دسته بندی محصولات و مطالب را به درستی انجام دهید و مشتری و بیننده سایت را گیج نکنید. رعایت اصل سادگی در طراحی سایت فروشگاهی یک اصل اساسی و بسیار مهم است که تیم طراحی و همچنین تیم مدیریت سایت فروشگاهی باید توجه ویژه ای به آن نشان بدهند. هر چه از این سادگی فاصله بگیرید به سمت گمراه کردن مشتری خود می روید و این به معنای کاهش آمار فروش سایت فروشگاهی شما است.

انتقال یک تجربه کاربری خوب به کاربر نه تنها از طریق طراحی خوب سایت بلکه از طریق مدیریت مناسب و قرار دادن محتوای جذاب ممکن می شود. باید به جای این که هدف شما تنها فروختن محصول به مشتری باشد، در پی انتقال یک حس خوشایند به او باشید. اگر می خواهید یک تجربه خوشایند در ذهن و قلب مشتری بر جای بگذارید باید خلاق باشید و نیاز مشتری را پیش از او بدانید و برای ارائه آن به مشتری برنامه ریزی کنید تا ایده خلاقانه شما در ذهن مشتری حک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *