ساخت سایت آموزشی چه مزایایی دارد؟

ساخت سایت آموزشی چه مزایایی دارد؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

ساخت سایت آموزشی چه مزایایی دارد؟ – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

تقریبا اکثر موسسات آموزشی بزرگ کشور دارای سایت اینترنتی هستند. آموزشگاه های مختلف دارای سایت اینترنتی هستند و آن هایی که هنوز اقدام به راه اندازی سایت نکرده اند نیز در صدد ساخت سایت آموزشی هستند. آموزشگاه های زبان انگلیسی و سایر زبان ها، آموزشگاه های درسی و کنکور، آموزشگاه های کامپیوتر، آموزشگاه های هنری مانند موسیقی و نقاشی، آموزشگاه های کار آفرینی، آموزشکده های فنی و حرفه ای و کلیه موسسات آموزشی که همه روزه در سطح شهر می بینیم، یا سایت اینترنتی خود را تاسیس کرده اند و یا به فکر ساخت وب سایت آموزشی افتاده اند.

البته این مورد فقط به موسسات آموزشی خلاصه نمی شود. بسیاری از مدرسان و معلمان و متخصصان رشته های مختلف که دانش خود را تدریس می کنند، یک سایت آموزشی برای خود دارند.

یکی دیگر از مواردی که در ساخت سایت های آموزشی بسیار به کار می رود، اطلاع رسانی از برگزاری کلاس ها و اخبار آموزگاه است. دوره ها، کلاس ها و سمینار های مجازی که به وبینار هم معروف شده اند یکی از مواردی است که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

در ساخت سایت آموزشی حرفه ای باید مواردی حتما لحاظ شود. حتما باید صفحه ای برای اعلام دوره های آموزشی و البته به صورت دسته بندی شده و مرتب در نظر گرفته شود. قطعا برای دوره ها باید هزینه ای پرداخت شود که کاربران ترجیح می دهند آن را به صورت اینترنتی پرداخت کنند. پس به درگاه پرداخت آنلاین معتبر از بانک های رسمی نیاز است. در بسیاری از سایت های آموزشی، صفحاتی برای زمان اعلام آزمون ها و اعلام نتایج لحظه ای نیز قرار داده می شود. بخش کتابخانه آنلاین برای استفاده و دانلود کتب و جزوات نیز در اکثر سایت های آموزشی وجود دارد.  قسمتی برای اخبار آموزشگاه خودتان و به طور کلی اخبار آموزشی باید در سایت آموزشی شما قرار گیرد.

برای ساخت سایت آموزشی خودتان باید اهداف و مامویت از طراحی سایت را ابتدا مشخص نموده و آن را مناسب جامعه هدف خود طراحی نمایید. مثلا اگر قصد ارائه مطالب آموزشی برای کودکان ۹ ساله را دارید باید ظاهر سایت و چینش آن به شکلی باشد که هم برای کودکان و هم والدینشان خوشایند و کاربردی باشد. به همین ترتیب اگر قصد ارائه خدمات آموزشی برای مقاطع تحصیلی بالا را دارید باید سایتتان تخصصی تر و با ظاهری حرفه ای تر طراحی شود.

گروه پوپش با ارائه سیستم سایت ساز خود، شما را در ساخت سایت آموزشی یاری می نماید. با کمک این سیستم شما لازم نیست هزینه هنگفتی برای طراحی سایت آموزشی خود بپردازید. سایت آموزشی، محتوا  محور است و طراحی نباید بخش زیادی از هزینه های آن را شامل شود. این سیستم به شما امکان می دهد خودتان بدون داشتن دانش برنامه نویسی سایت خود را طراحی کنید. سایت طراحی شده همانی خواهد شد که در ذهنتان دارید و این باعث رضایتمندی بیشتر شما خواهد شد.

می توانید محصولات خود را همراه با عکس و توضیحاتشان را در سایتتان در این سیستم قرار دهید. برای این کار اصلا به دانش خاصی نیاز ندارید. امکان استفاده از Drag & Drop به همه افراد بدون داشتن سواد برنامه نویسی امکان می دهد سایتشان را همان شکلی که می خواهند طراحی کنند و در هر جای صفحه سایت  خود هر چه می خواهند قرار دهند و محصولات خود را در داخل سایت قرار دهند.

اگر از سایت ساز پوپش استفاده کنید دادن تغییر در سایت برای شما به راحتی و توسط خودتان انجام می گیرد. سیستم Drag & Drop به این گونه است که ساخت سایت آموزشی فقط با جا نمایی ارکان در صفحه از طریق کار با موس انجام می شود. به طور واضح تر تمامی قسمت هایی که در صفحه باید قرار بگیرند مانند متن، عکس و تصویر، ویدیو، منو، دکمه ها و تمام اجزای سایت را می توانید به آسانی با موس کشیده و با اندازه و رنگ دلخواه در هر جای سایت که صلاح می دانید قرار دهید. همچنین این سایت یک سری قالب های طراحی شده و آماده را به صورت رایگان برای شما قرار داده که می توانید به سادگی یکی از آن ها را انتخاب کرده و روی سایت خود قرار دهید.

متن ها و مقالات متعددی معمولا در سایت های آموزشی قرار می گیرند. پس لازم است در ساخت سایت آموزشی ، پنل مدیریت شما ساده باشد تا روزانه بتوانید مطالبی در سایت پست نمایید. پنلی که برای مدیریت سایت، سایت ساز پوپش در اختیار شما قرار می دهد بسیار ساده و کاربر پسند می باشد. سایت های آموزشی به علت داشتن مطالب و مقالات رایگان پرتعداد، که معمولا زیاد جستجو می شوند، ورودی خوبی از موتورهای جستجو دارند و به خوبی سئو و بهینه سازی می شوند. از این رو باید پست گذاشتن را هرگز کوچک نشمارید. سایت های آموزشی باید تا جایی که میتوانند در زمینه های مرتبط با فیلد کاریشان اطلاعات ارائه کنند تا بتوانند افرادی که در اینترنت به دنبال اطلاعات مشابه هستند را جذب کرده و به عنوان کاربر دائمی خود نگه دارند.

بعضی از مؤسسات آموزشی مثلا دانشگاه ها ممکن است چندین دانشکده داشته باشند که تمام این دانشکده ها باید به صورت دسته بندی شده و با دسترسی راحت در وب سایت در اختیار کاربران قرار بگیرند.  تمام دانشجویان و کاربران باید بتوانند به راحتی در سایت به دانشکده های مختلف رفته و به دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردند. این موارد به این معنی است که در سایت های آموزشی بیشتر از طراحی و ظاهر باید به محتوا توجه کنید.

اما از یاد نبرید که سایت شما باید کاربر پسند باشد. تجربه کاربری مناسب و راحت در سایت شما می تواند کاربر را به سایت شما علاقه مند و وفادار کند. برای این کار باید سعی کنید سایتتان از نظر بصری بیننده را ناراحت نکند. سایت های خیلی شلوغ کاربر را اذیت می کنند. همچنین باید دسته بندی مناسبی برای مطالب و موضوعات سایت داشته باشید که به راحتی در دید مخاطب قرار گیرد و وی به راحتی به دسته مطالبی که می خواهد دسترسی پیدا کند. همچنین امکان جستجو در سایت نیز باید برای کاربران سایت شما فراهم باشد تا به راحتی مطلبی که می خواهند را پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *