هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و سفارش طراحی

شاید تا چند سال قبل کسی باور نمی کرد که روزی درصد قابل ملاحظه ای از مردم مایحتاجشان را از طریق اینترنت خریداری کنند. شاید خرید از سایت های اینترنتی نیز در آن زمان اصلا کاری معمول به حساب نمی آمد. اما امروزه نه تنها از طریق سایت، بلکه از طریق اپلیکیشن فروشگاهی نیز بسیاری از کسب و کارها به فروش کالا می پردازند. می دانیم که تعداد افرادی که از موبایل و تبلت برای ورود به اینترنت استفاده می کنند همه ساله بیشتر می شود. اکثر کسب و کارها هم دریافته اند که برای عقب نماندن از رقبا باید هم سایت و هم اپلیکیشن فروشگاهی داشته باشند. از این رو به طراحی سایت و اپلیکیشن اقدام می کنند. تنها عاملی که مانع بسیاری از کسب و کارها در این زمینه می شود بالا بودن هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی است.

چرا داشتن اپلیکیشن فروشگاهی یک الزام است؟

اولا باید در نظر داشت که همه ساله درصد افرادی که خرید اینترنتی را در برنامه خود جای می دهند بیشتر می شود. دوما ضریب نفوذ استفاده از گوشی های هوشمند نیز همه ساله به شدت افزایش می یابد. از این رو خرید های اینترنتی نیز به سوی خرید از طریق گوشی های هوشمند سوق پیدا می کند.

ابتدا ورود به فروش آنلاین فقط به یک سایت فروشگاهی نیاز داشت. امروزه کار پیجیده تر شده و یک سایت نیز کفایت نمی کند. اکثر شرکت ها به هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و داشتن آن در کنار سایت فروشگاهی فکر می کنند. پس داشتن اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای برای کسب و کارها یعنی این بازار را به رقبا واگذار نکردن. شاید تا چند سال دیگر درصد افرادی که خرید اینترنتی با موبایل انجام می دهند خیلی بالاتر از این برود و درصد خریداران سنتی بسیار کمتر از امروز شود. پس اگر کسب و کار ها به فکر ماندگار بودن در آینده هستند از امروز باید به فکر باشند و با داشتن سایت و اپلیکیشن فروشگاهی ، سعی کنند سهم بیشتری از فروش آنلاین را کسب کنند.

کاربر پسند بودن کلید موفقیت اپلیکیشن فروشگاهی

باید یک اپلیکیشن برای کاربران تجربه کاربری خوبی ایجاد کنند و پس از ورود و یک بار کار کردن از آن فراری نشود. در صورتی که کاربر تجربه خوبی داشته باشد سایت و اپلیکیشن شما را به دیگران هم معرفی می کند و برای شما در واقع بدون هزینه بازاریابی می کند. پس سعی کنید با رعایت مواردی ساده مشتریانی وفادار به دست آورید. از مهم ترین مواردی  که می تواند یک اپلیکیشن را برای کاربران جذاب کند سادگی است. فضای اپلیکیشن شما نباید به گونه ‌ای پیچیده باشد که مشتری را از مطالب اصلی و مهم برنامه منحرف کند.

اپلیکیشن شما باید به گونه ‌ای طراحی شود که بتواند به آسانی و در کمترین زمان، اطلاعات مورد نیاز را به مخاطب منتقل کند. همچنین نکته مهم دیگر، کارا بودن اپلیکیشن فروشگاهی است. واضح است که کسی دوست ندارد از اپلیکیشنی استفاده کند که عملکرد کندی دارد.  با پیشرفت دنیای اپلیکیشن، کاربران این امکان را پیدا کرده‌اند که از اپلیکیشن ‌هایی با سرعت بالا استفاده کنند. اگر اپلیکیشن شما کند باشد کاربران به سراغ رقبای شما خواهند رفت و شما بازار را به رقبا خواهید باخت. همچنین گرافیک اپلیکیشن های موفق به طوری طراحی می‌ شوند که فضای کمتری را در حافظه موبایل به خود اختصاص دهند.

چه اپلیکیشنی در مارکت ها دیده می شود؟

اگر اپلیکیشنی استانداردهای لازم را نداشته و در مارکت اندروید معروف قرار نگیرد نمی تواند برای کسب و کار موقفیتی به همراه آورد. برای قرار گرفتن در گوگل پلی و کافه بازار اپلیکیشن شما باید استانداردهای کافی برای تایید شدن را داشته باشد. خوشبختانه نه تنها سیستم اپلیکیشن ساز پوپش برای شما طراحی اپلیکیشن را بسیار بسیار ارزان کرده است، در عین حال اپلیکیشن های طراحی شده در این سیستم دارای بالاترین استاندارها برای تایید در این مارکت های معتبر اندروید هسند. از این رو توصیه می کنیم اپلیکیشن خود را با سیستم اپلیکیشن ساز پوپش بسازید که دارای استانداردهای لازم باشد. همچنین در اینسیستم می توانید سایت فروشگاهی را هم با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه سفارش دهید.

معروف ترین مارکت اندروید بین المللی، المللی مارکت اصلی یعنی گوگل پلی است. اما غیر از این مارکت، موارد دیگر معتبری هم وجود دارد. اما به علت بالا بودن تعداد کاربران این مارکت، حتما لازم است اپلیکیشن شما استاندارد لازم را داشته باشد تا در این مارکت قرار بگیرد. همچنین معروف ترین مارکت ایرانی اندروید کافه بازار است. برخلاف iOS، که کاربر مجبور است اپلیکیشن‌های مورد نیازش را تنها از طریق اپ استور دریافت کند، اندروید این آزادی را به کاربران می‌ دهد تا اپلیکیشن ‌های مورد نظرشان را از طریق کامپیوتر یا مارکت ‌های مستقل روی دستگاه‌های اندرویدی نصب کنند. معروف ترین مارکت های اندرویدی ایرانی یعنی کافه بازار کاربران بسیاری دارد. برای تایید شدن اپلیکیشن شما در این مارکت نیز رعایت استانداردهایی لازم است.

دیگر ویژگی های اپلیکیشن فروشگاه موفق

در طراحی اپلیکیشن باید تمامی گزینه های مورد نیاز و مواد مورد نیاز برای یک کار مشخص در دسترس کاربر قرار گیرد . کامل بودن دسترسی مواردی که کاربر به آن نیاز دارد به این معنی نیست که حواس کاربر را به موراد اضافی و غیر ضروری پرت کنیم. از دیگر مواردی که بسیار برای کاربران مهم است این است که اجزا و رفتارهای اپلیکیشن باید طوری طراحی شود که کاربران در هر بار ورود نیاز نباشد اطلاعات کاربری را مجددا وارد نمایند. همچنین طراحی اپلیکیشن باید انعطاف پذیر باشد. به طوریکه این اجازه را به کاربر بدهد تا بتواند اعمال گذشته خود را تصحیح نماید. همچنین برای یک طراحی اپلیکیشن هوشمند می توان در قسمت هایی که نیاز است کاربران فیلد مشخصی را پر کنند، فیلد حساس به ورود مقادیری خاص باشد تا از بروز خطاهای انسانی جلوگیری شود.

هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

در برآورد هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی به عوامل مختلف فنی و تعداد ساعات کاری باید توجه داشته باشیم. هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی بستگی به تعدادی از عوامل مورد نیاز برای موفقیت اپلیکیشن دارد و شامل طراحی ایده، نوع و پیچیدگی محصول، تعداد سیستم عامل های پشتیبانی کنند، طراحی سفارشی و پشتیبانی پس از انتشار است.

پوپش در زمینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ارزان قیمت در کشور پیشرو بوده و آماده خدمت رسانی به عزیزان می باشد. هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در سیستم پوپش بسیار کم بوده و اصلا با هزینه های معمول طراحی قابل مقایسه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *