چگونه فروشگاه اینترنتی زیبا بسازیم؟

چگونه فروشگاه اینترنتی زیبا بسازیم؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

امروزه که تعداد سایت های اینترنتی در هر زمینه ای اینقدر زیاد شده است، کاربران حق انتخاب زیادی دارند و هر سایتی برایشان گزینه های بهتری ارائه نماید و کاربر پسند تر باشد می تواند نظر آن ها را جلب کند. از این رو باید در هنگام طراحی و حتی زمان تولید محتوا اصل کاربر پسند بودن را از نظر دور ننماییم. برای کاربر پسند کردن سایت باید اولا رابط کاربری و منوهای مناسب و راحتی در سایت تعبیه شود. از نظر بصری خیلی مهم است که سایت فروشگاه اینترنتی زیبا باشد . از این رو رنگ، قرار دادن المان ها و حتی فونت و … در طراحی سایت بسیار مهم است.

شاید با خود بگویید که بدون داشتن دانش برنامه نویسی طراحی سایت برای شما غیر ممکن بوده و باید کار را به طراح بسپارید. پس این بحث ها برای شما بی فایده است. اما باید در نظر داشته باشید سپردن کار به یک طراح به شما هزینه سنگینی تحمیل می کند و سایت حاصله اصلا آن چیزی که شما می خواهید به صورت دقیق نخواهد بود. ما به شما یک فروشگاه ساز معرفی خواهیم کرد که می توانید  به کمک آن بدون دانش برنامه نویسی، در آن سایت فروشگاهی خود را بسازید کنید. که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد. در این مطلب همچنین به اصول طراحی فروشگاه اینترنتی زیبا اشاره می نماییم.

نقش رنگ و گرافیک در طراحی فروشگاه اینترنتی

از نظر روانشناسی رنگ ها برخی رنگ ها برای برخی انسان ها می توانند جذابیت بیشتری داشته باشند. اگر رنگی فردی را جذب کند بیشتر می تواند وی را به ماندن در سایت و خرید  ترغیب کند. گرافیک زیبا و طراحی منحصر به فرد می تواند تاثیر مثبت در تجربه کاربری داشته باشد و در جلب نظر مخاطب و مشتری نقش به سزایی ایفا کند. کاربران به محض ورود به سایت شما ، تحت تاثیر زیبایی قرار گرفته و سعی می کنند زمان بیشتری را در سایت شما به سر ببرند. صرف کردن زمان بیشتر در سایت یکی از پارامترهای مهم موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت در نتیجه جستجو می باشد.

مساله مهم دیگر در اینجا شناخت جامعه هدف مشتریان بالقوه سایتتان است. اگر وسایل خودرو می فروشید احتمالا مردان بزرگسال این مخاطبان می توانند باشند. اگر اسباب بازی می فروشید جامعه هدف بازدید کنندگان سایت شما کودکان و همچنین مادران آن ها می توانند باشند. از این رو رنگ ها و طراحی جذاب در فروشگاه اینترنتی زیبا ، برای هر یک از این دسته افراد می تواند متفاوت باشد. پس نمی توان یک ترکیب رنگ استاندارد را تعیین کرد و ادعا کرد که این ترکیب رنگ برای هر سایتی با هر موضوعی می تواند نتیجه بخش باشد. باید به خوبی کاربران و مخاطبان خود را بشناسید و بعد اقدام نمایید.

نکاتی موثر در زیبایی سایت فروشگاهی

در این بخش قصد داریم به اصول طراحی فروشگاه اینترنتی زیبا بپردازیم. پس زمینه یک سایت در زیبایی سایت بسیار مهم است. باید سعی کنید از طرح ساده تری برای پس زمینه سایتتان استفاده نمایید تا المان های سایت به خوبی دیده شوند و همچنین سایت شکیل تر به نظر بیاید. شاید توجه به دکمه هایی که در سایت قرار می دهید به اندازه کافی ننمایید. اما باید در طراحی صفحات خود از دکمه های جذاب و با استایل جدید استفاده نمایید. بدون شک کاربران توجه بیشتری به باتن ها نسبت به لینک های معمولی خواهند کرد.

سعی کنید از تصاویر با کیفیت ولی با حجم کم استفاده کنید. تصاویر را در صفحاتتان تکرار نکنید. فراموش نکنید استفاده نکردن از تصاویر خیلی بهتر از استفاده از تصاویر بی ربط و بی کیفیت می باشد. تصاویر پرحجم که زمان  لود شدن سایت را بالا ببرند به سئو یا بهینه سازی سایت ضربه می زنند. سایتی که کند بالا بیاید کاربران را فراری داده و از نظر موتورهای جستجو نیز بی ارزش به نظر می آید.

حتی فونت نیز در ساخت فروشگاه اینترنتی زیبا بسیار مهم است. سعی کنید از فونت ساده و زیبا مثلا فونت یکان در سایت خود استفاده نمایید. استفاده از چند فونت در سایت زمان بارگزاری سایت را بالا برده و تاثیر منفی در سئوی سایت شما خواهد داشت. سایز و نوع فونت باید چشم نواز به نظر برسد.

سایت خود را با اصول زیابیی شناسی، طراحی کنید

قطعا با خود می گویید من که طراح سایت نیستم و نمی توانم سایتم را خودم طراحی کنم. سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش این مشکل را حل کرده است و به شمایی که دانش برنامه نویسی ندارید هم امکان طراحی سایت دقیقا بر اساس خواسته های خودتان را داده است. مکانیزم طراحی سایت در سیستم پوپش به روش Drag & Drop معروف است و به طور خلاصه جابجایی ارکان سایت در صفحه با کمک موس است. با این روش شما اصلا کد نویسی نمی کنید. یعنی بدون انجام کد نویسی و برنامه نویسی، در حقیقت شما متن، عکس و تصویر، ویدیو، منو، دکمه ها و تمام اجزای سایت را می توانید به آسانی با موس کشیده و در هر جای صفحه سایت که مدنظر دارید قرار دهید.

همچنین این سیستم فروشگاه ساز یک سری قالب های طراحی شده و آماده را به صورت رایگان برای شما قرار داده که می توانید به سادگی یکی از آن ها را انتخاب کرده و روی سایت خود قرار دهید. امکان ویرایش این قالب های آماده و تبدیل آن ها به شکلی که خودتان دوست دارید نیز برای شما مهیاست. شما می توانید با شناخت جامعه هدف مخاطبان فروشگاه خود بر اساس رفتارهای آن ها سایت خود را به زیباترین شکل ممکنه طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *