برنامه سایت ساز | ساده ترین راه برای ساخت وب سایت

برنامه سایت ساز | ساده ترین راه برای ساخت وب سایت

اگر بخواهیم به بیان تعریفی ساده از سایت ساز بپردازیم باید بگوییم که این گونه برنامه ها ابزاری هستند که به شما اجازه می دهند بدون این که نیاز باشد کد نویسی کنید و وقت زیادی را صرف برنامه نویسی وب سایت نمایید سایت مورد نظر خود را که می تواند از یک سایت شخصی گرفته تا سایت فروشگاهی را به راحتی و با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی کنید. برنامه های سایت ساز زیادی امروزه وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. اگر می خواهید بدانید سایت ساز چیست؟ در واقع سایت ساز یک برنامه یا ابزاری است که به شما در ساخت یک وب سایت کامل کمک می کند.

مطمئنا امروزه با توجه به رشد فراوان تجارت الکترونیکی بسیاری از افراد دوست دارند که برای خودشان یک سایت تجاری یا شخصی راه اندازی کنند. برای این گونه افراد استفاده از برنامه سایت ساز می تواند مطمئن ترین ، سریع ترین و کم هزینه ترین گزینه باشد. در ادامه ما به معرفی انواع برنامه سایت ساز می پردازیم.

انواع برنامه سایت ساز کدام اند؟

برنامه سایت ساز آفلاین

این گونه از برنامه سایت ساز برنامه هایی هستند که بر روی رایانه شما نصب می شوند و با توجه به امکاناتی که سازندگان آن ها تدارک دیده اند شما می توانید سایت دلخواه خود را بر روی رایانه خود بسازید و بعد از این که با برنامه سایت ساز آفلاین سایت خود را طراحی و ایجاد کردید برای انتشار آن در بستر وب می توانید فایل های سایت خود را بعد از خرید یک هاست اینترنتی بر روی آن هاست آپلود کرده و سایت خود را راه اندازه نمایید. از جمله مزایای برنامه های سایت ساز آفلاین این است که هر وقت که خواستید می توانید به صورت آفلاین بر روی سایت خود کار کنید و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

برنامه سایت ساز آنلاین

از دیگر انواع نرم افزار سایت ساز نوع آنلاین آن می باشد که با توجه به ویژگی هایی که دارد طرفداران خاص خود را دارد. این نوع از برنامه های سایت ساز قادر هستند بر روی یک سرویس دهنده اجرا شده و برخلاف برنامه سایت ساز آفلاین ، شما نیازی به بارگیری یا نصب نرم افزار بر روی رایانه خود ندارید – تنها آنچه شما نیاز دارید یک مرورگر وب (یعنی Chrome ، Firefox یا Internet Explorer) و یک اتصال اینترنتی است.

این ابزار به شما امکان می دهد، از هر مکانی و با هر کامپیوتر متصل به اینترنتی بر روی ساخت وب سایت خود کار کنید. مزیت دیگر این است که برنامه های سایت ساز آنلاین اغلب دارای خدمات میزبانی وب نیز هستند ، بنابراین نیازی به خرید آن نیست و نیاز نیست که آن را جداگانه راه اندازی کنید.

بسیاری از برنامه های سایت ساز آنلاین برای افرادی طراحی شده اند که تجربه کد نویسی کمی دارند و یا اصلا تجربه ای در زمینه کد نویسی ندارند. این گونه افراد می توانند با دانش کمی از برنامه نویسی و با توجه به خلاقیت خود و به کمک برنامه سایت ساز، سایت های مورد نظر خود را طراحی و ایجاد کرده و به فعالیت در دهکده گسترده جهانی بپردازند.

یک برنامه سایت ساز آنلاین چگونه کار می کند؟

سایت ساز حرفه ای به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل استفاده هستند و به هر کس – مبتدی یا طراحان باتجربه – امکان می دهد تا طی چند دقیقه با استفاده از یک ویرایشگر اینترنتی با عمل کشیدن و رها کردن ، یک وب سایت کامل ایجاد کنند. کاربران با کشیدن عناصر و انداختن آنها به مکان دلخواه ، یک وب سایت ایجاد می کنند ، هیچ دانش و تجربه کد نویسی لازم نیست. به آسانی المان های موجود دربرنامه برای طراحی سایت قابل استفاده هستند و می توانند به راحتی سفارشی سازی شوند.

روش کار این وب سایت ها به این صورت است که ابتدا شما یک قالب از پیش طراحی شده را انتخاب می کنید. هر قالب سایتی که انتخاب می کنید، دارای عناصر داخلی و محتوا است. برای ویرایش یک عنصر (یعنی جایگزین کردن متن و تصاویر با متن و تصاویر مورد نظر خود) تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی آن کلیک کنید. ویرایشگری باز می شود و به راحتی می توانید متن و تصویر موجود در قالب سایت را به متن مورد نظر خود تغییر دهید.

عناصر و ابزارها برای طراحی سایت در برنامه سایت ساز

عناصر و ابزارک های استاندارد در نرم افزار طراحی سایت شامل تصاویر ، گالری های عکس ، فیلم ها ، فرم های تماس ، وبلاگ ها ، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی (به عنوان مثال Facebook Like ، Twitter Tweet ، Pinterest Pin و موارد دیگر) هستند. اگر می خواهید محصولات خود را در وب سایت بفروشید ، می توانید دکمه های مربوط به سبد خرید و خرید محصول و یا سفارش محصول را در سایت فروشگاهی خود قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی آن ها به بخش خرید سایت مراجعه کند و بتواند محصولات شما را به راحتی خریداری نماید.

برنامه سایت ساز برای چه کسانی مفید است ؟

هر کسی می تواند از نرم افزار ساخت سایت استفاده کند ، اما این گونه برنامه ها برای افرادی مفید است که:

  • باید سریع وب سایت خود راه اندازی کنند.
  • دارای مهارت های فنی مربوط به برنامه نویسی نیستند و وقت و علاقه ای هم به یادگیری مهارت های مربوطه ندارند
  • برای کسانی مفید است که نمی خواهند در مورد نرم افزار و یا سیستم های مدیریت محتوا تصمیم گیری کنند.
  • از ایجاد اولین وب سایت خود احساس ترس و وحشت می کنند.
  • ترجیح می دهند که به روز رسانی و اداره سایت توسط خودشان صورت بگیرد.
  • از نظر بودجه مالی برای طراحی سایت بودجه کافی و لازم را فعلا ندارند .

یکی از برنامه های سایت ساز که در این زمینه می تواند به شما کمک فراوانی کند برنامه سایت ساز پوپش می باشد. کافی است که به سایت پوپش مراجعه کرده و سایت را سفارش دهید و سایت های خود را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان مورد نظر طراحی و ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *