موبایل مارکتینگ چیست؟ و اصلی ترین مزایای مربوط به آن

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی چیست؟ اصلی ترین مزیت های مربوط به موبایل مارکتینگ چیست؟ می دانید که با بهره مندی از بازاریابی موبایلی، می توانید با کمترین هزینه های ممکن، سود بالایی را به دست آورید؟ از شما دعوت می کنیم که مطالب درج شده در سایت ساز پوپش را تا انتها مورد مطالعه قرار داده و جالب ترین اطلاعات را در مورد موبایل مارکتینگ، به دست آورید.

بازاریابی برای کاربران موبایل یکی از جدیدترین شیوه های مورد استفاده در بازاریابی نوین می باشد که امروزه بسیاری از کسب و کارها، به سمت استفاده از موبایل مارکتینگ روی آورده اند تا بتوانند با کمترین هزینه های  ممکن، تبلیغات گسترده و اثربخشی را انجام دهند. امروزه موبایل مارکتینگ توانسته است با بهره مندی از کانال های بسیار متعدد، پیام های تبلیغاتی کارفرمایان را، برای حجم بالایی از مخاطبان ارسال نماید. همچنین در نظر داشته باشید که در جهان مدرن امروزه، همه ی افراد از گوشی موبایل های هوشمند و معمولی استفاده می کنند و طبق آمارهای ارائه شده، افراد بیشترین زمان از اوقات فراغت شان را، با گوشی های موبایل خود سپری می کنند که این امر، بهترین فرصت را جهت بهره مندی از موبایل مارکتینگ، به وجود آورده است. شما نیز می توانید به شکل حرفه ای و موثر، از موبایل مارکتینگ بهره مند شده و خدمات و محصولات خود را، تبلیغ نمایید. همچنین فناوری ها و پلتفرم های بسیاری متعددی، در خصوص اجرای موبایل مارکتینگ نیز به وجود آمده است. موبایل مارکتینگ با تکیه بر کمپین های بازاریابی مختلف و موقعیت جغرافیایی مخاطبان، می تواند مشتریان بالقوه ی شما را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. امروزه بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، کلینیک های زیبایی، موسسه های آموزشی و غیره از موبایل مارکتینگ به شکل حرفه ای استفاده می نمایند و قطعا شما نیز پیام های تبلیغاتی شرکت های مذکور را، به شکل مرتب دریافت می کنید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا پاسخ جامعی را برای سوال موبایل مارکتینگ چیست؟ ارائه دهیم. اگر شما هم قصد دارید تا برای معرفی محصولات و برند خود از بازاریابی موبایلی استفاده نمایید، پیشنهاد می کنیم که تا پایان مقاله ما با همراه باشید.

مطلب مرتبط : چهار استراتژی کم هزینه بازاریابی که هر کسب و کاری باید بداند.

تکنیک های مورد استفاده در بازاریابی موبایلی

همانطور که در قسمت قبلی مقاله نیز به این موضوع اشاره شد، یکی از مهمترین سوال ها و دغدغه های ذهنی بسیاری از کارفرمایان را، موبایل مارکتینگ چیست؟ شکل داده است. جهت پاسخ به سوال یاد شده بایستی در مرحله ی اول راجع به اصلی ترین تکنیک های مربوط به بازاریابی مذکور، اطلاعاتی را به دست آورید. در واقع سوال اصلی این است که مهمترین تکنیک های مربوط به موبایل مارکتینگ چیست؟ توجه داشته باشید که جهت موفق شدن در موبایل مارکتینگ، بایستی بسیاری از عوامل دست در دست هم قرار دهند تا شما بتوانید به شکل بی نظیر، کالاها و خدمات خود را، معرفی نمایید و توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کنید. با این حال از مهمترین تکنیک های مورد استفاده در بازاریابی موبایلی، عبارتند از:

–         به کمک اپلیکیشن های مختلف، لینک دهی صفحه های اینترنتی خود را بهبود دهید

–         برای صفحات وب خود، ریسپانسیو مناسبی اجرا کنید.

–         اپلیکیشن های خود را به کمک اصول مارکتینگ توسعه دهید.

–         اطلاعات شخص مخاطبان را مورد بررسی قرار دهید.

–         استفاده از محتواهای مختلف و تاثیرگذار

–         استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف، جهت بازاریابی موبایلی

–         بهره مندی از کانال های بسیار مختلف بازاریابی موبایلی

–         بررسی و تحلیل نتایج مربوط به کمپین ها

مطلب مرتبط : ۴ روش بازاریابی برای اپلیکیشن فروشگاهی

شما نیز می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی راجع به تکنیک های مربوط به بازاریابی برای کاربارن موبایل، با متخصصان و مشاوران ما از تماس با سایت ساز پوپش، در تماس باشید.

موبایل مارکتینگ چیست ؟

اصلی ترین ویژگی های مربوط به بازاریابی موبایلی: موبایل مارکتینگ چیست؟

اصلی ترین و بارزترین ویژگی های مربوط به موبایل مارکتینگ چیست؟ می دانید که بارزترین مشخصه های متعلق به موبایل مارکتینگ چیست؟ در نظر داشته باشید که بازاریابی موبایلی یک سری از ناب ترین مشخصه ها و ویژگی ها را، به خود اختصاص داده است که شما هم می توانید قبل از بهره مندی از بازاریابی مذکور، راجع به ویژگی های مربوط به آن، مطالبی را جویا شوید. مهمترین ویژگی های مربوط به بازاریابی موبایلی عبارتند از:

–         شمارش و رصد مخاطبان فعال، در موبایل مارکتینگ بسیار راحت می باشد به طوری که شما می توانید مخاطبان خود را دسته بندی نموده و پیام های مختلفی را، برای آنها ارسال نمایید.

–         هزینه های مربوط به موبایل مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه می شود. توجه داشته باشید که بازاریابی برای کاربارن موبایل و تبلیغات موبایلی، یکی از ساده ترین و در عین حال ارزان ترین روش های مربوط به بازاریابی نوین می باشد.

–         عدم نیاز به مهارت یا توانایی خاص: جالب است بدانید که بهره مندی از بازاریابی موبایلی ، هیچ مهارت خاصی را نمی طلبد و شما می توانید با یادگیری ساده ترین فنون مربوط به بازاریابی، از موبایل مارکتینگ بهره مند شوید.

–         شما می توانید به کمک ابزارهای مختلفی اعم از نرخ تبدیل، نرخ پرش، ترافیک ورودی، بازدیدکنندگان علاقه مند و غیره به راحتی داده ها و اطلاعات مدنظرتان را مورد تحلیل و تجزیه قرار دهید.

–         بازخورد مربوط به بازاریابی موبایلی از سوی کاربران بالا می باشد.

–         تمام کسب و کارها می توانند از موبایل مارکتینگ بهره مند شوند.

–         هیچ گونه محدودیتی در استفاده از موبایل مارکتینگ وجود ندارد.

مطلب مرتبط : هشت نوع مشتری و راه هایی برای بازاریابی برای هر یک در سایت و فروشگاه

تاریخچه ی مربوط به بازاریابی موبایلی: موبایل مارکتینگ چیست؟

اگر شما نیز به دنبال پاسخ ایده آل و کاملی برای سوال موبایل مارکتینگ چیست؟ هستید، می توانید از نزدیک با تاریخچه ی مربوط به بازاریابی موبایلی آشنا شوید. موبایل مارکتینگ برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد و در تاکنون نیز فراز و نشیب های متعددی را پشت سر گذاشته است.

–         سال ۲۰۰۰ میلادی: در سال ۲۰۰۰ میلادی برخی از کسب و کارهای از بازاریابی برای کاربارن موبایل به عنوان وسیله ی تبلیغاتی استفاده می کردند که در این سال سرعت اینترنت در حدود دو گیگابایت بوده و این امر محدودیت هایی را برای موبایل مارکتینگ به وجود آورده بود. با این حال بسیاری از برندها و شرکت ها، جهت تبلیغات خود، از پیامک های موبایلی استفاده می کردند. استفاده از موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۰۰، اصلی ترین نقطه عطف بازاریابی موبایل، در جهان به شمار می آید.

–         سال ۲۰۰۲: با پیشرفت فناوری، بسیاری از کسب و کارها توانسته اند پیامک های دسته جمعی را ارسال کنند. به جرات می توان گفت که بذر موفقیت بازاریابی موبایلی در سال ۲۰۰۲ کاشته شد و بازاریابی موبایل، شهرت کنونی خود را، مدیون سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ میلادی است.

–         سال ۲۰۰۷: برای اولین بار شاهد ظهور موبایل های هوشمند در سال ۲۰۰۷ هستیم که این امر زمینه و بستر مناسبی را جهت بازاریابی برای کاربارن موبایل به وجود آورده است. پیدایش شبکه های اجتماعی و علاقه مندی مردم به شبکه های مذکور، از مهمترین تحولات مربوط به موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۰۷ می باشد.

–         از سال ۲۰۱۰ تا کنون: از سال ۲۰۱۰ میلادی شاهد رشد روز افزون بازاریابی موبایلی در بسیاری از عرصه ها هستیم چرا که تکنولوژی با سرعت بالایی در حال رشد بوده و شما می توانید گوشی موبایل هایی را مورد مشاهده قرار دهید که از سرعت اینترنت ۵ گیگ، پشتیبانی می کنند.

چرا استفاده از بازاریابی موبایلی، اهمیت بالایی را دارد؟ موبایل مارکتینگ چیست؟

موبایل مارکتینگ چیست؟ و چرا استفاده از روش بازاریابی مذکور از اهمیت بالایی برخوردار است؟

آیتم ها و مواردی بسیار متعددی وجود دارد که سبب شده است تا استفاده از موبایل مارکتینگ، اهمیت بسیار بالایی را داشته باشد. با این حال مهمترین و اصلی ترین دلایل مربوط به استفاده بازاریابی موبایلی ، عبارتند از:

–         دسترسی لازم به تمام سرویس های پر سرعت در هر مکان و زمان

–         گوشی های موبایل یکی از مهمترین اجزا و تجهیزات جداناپذیر از زندگی مردم می باشد.

–         گوشی های موبایل در فروشگاه های فیزیکی و الکترونیکی، مورد استفاده قرار می گیرد.

–         به کمک گوشی موبایل های هوشمند، می توانند از بازاریابی پیامکی استفاده کرد.

–         ارزان بودن هزینه های مربوط به ارسال پیام های تبلیغاتی در موبایل مارکتینگ

مطلب مرتبط : ۱۰ نکته جذاب درباره ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای مشاغل کوچک

همکاران ما در شرکت پوپش، از تجربه و مهارت های بسیار بالایی در حوزه ی موبایل مارکتینگ برخوردار هستند و شما می توانید جهت بهره مندی از تخصص و توانایی های دوستان ما، هم اکنون با یکی از شماره تلفن های درج شده در تماس با فروشگاه ساز پوپش، تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید.

بارزترین مزیت های مربوط به بازاریابی موبایلی: موبایل مارکتینگ چیست؟

اصلی ترین و بارزترین مزیت های مربوط به موبایل مارکتینگ چیست؟ هدف از موبایل مارکتینگ چیست؟ بدون یکی از مهمترین آیتم هایی که سبب شده تا امروزه بسیاری از کسب و کارها به دنبال استفاده از بازاریابی موبایلی باشند، مزیت های مربوط به بازاریابی مذکور می باشد. اصلی ترین مزایای مربوط به استفاده از موبایل مارکتینگ عبارتند از:

–         امکان دسترسی راحت تر به مخاطبان و مشتریان

–         شناسایی سریع مشتریان بالقوه و بالفعل

–         تفکیک نموده مشتریان و مخاطبان مورد نظر بر اساس موقعیت جغرافیایی

–         قابلیت فروش بیشتر از طریق کانال های مختلف

–         خرید تکانشی

خرید تکانشی به نوعی از رفتار مصرف کننده اطلاق می شود که بدون درنگ و فکر، اقدام به خرید می نماید. شما می توانید با بهره مندی از موبایل مارکتینگ، فرصت فکر کردن را از مشتری خود سلب کرده و او را مجبور به خرید آنی نمایید.

اشکال مختلف بازاریابی موبایلی: موبایل مارکتینگ چیست؟

موبایل مارکتینگ چیست؟ و اصلی ترین اشکال مربوط به آن کدامند؟

اگر شما نیز پاسخ مناسبی را برای سوال موبایل مارکتینگ چیست؟ پیدا کرده اید، می توانید با اشکال و انواع مختلف موبایل مارکتینگ از نزدیک آشنا شوید. شما می توانید جهت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات مدنظرتان، یکی از اشکال و انواع مربوط به بازاریابی موبایلی را، در اولویت های خود قرار دهید. مهمترین اشکال و انواع مربوط به موبایل مارکتینگ، عبارتند از:

–         کد کیو آر

–         تبلیغات مربوط به نوتیفیکیشن

–         تبلیغات بنری

–         تبلیغات تعبیه شده در داخل بازی های گوشی موبایل

–         تبلیغات محلی

–         تبلیغات مربوط به درون برنامه ای

–         وب سایت های و فروشگاه های اینترنتی مختلف سازگار با موبایل

–         بازاریابی های مختلف از طریق ایمیل

–         تبلیغات کلیکی

–         تبلیغات ام ام اس

–         تبلیغات اس ام اس

مطلب مرتبط : بازاریابی پیامکی و چند مزیت مهم آن

مطلب مرتبط : بازاریابی پیامکی و چند مزیت مهم آن

نحوه ی اجرای بازاریابی موبایلی و گام های مربوط به آن: موبایل مارکتینگ چیست؟

موبایل مارکتینگ چیست؟ و اصلی ترین گام های مربوط به اجرای بازاریابی مذکور کدامند؟

در پیرامون پاسخ به سوال موبایل مارکتینگ چیست؟ می توانید از نزدیک با مراحل و گام های مربوط به بازاریابی موبایلی آشنا شوید. همچنین توصیه می کنیم که تمام مراحل مربوط به اجرای موبایل مارکتینگ را با دقت بالایی اجرا کنید تا بتوانید به موفقیت مدنظرتان، دست پیدا نمایید. مهمترین و اصلی ترین گام های مربوط به موبایل مارکتینگ، عبارتند از: 

–         اطلاعات شخصی یا به عبارتی پرسونای مشتریان خود را بشناسید.

–         حتما قبل از اجرای موبایل مارکتینگ، اهداف و استراتژی های مهمی را برای خود تعریف کنید.

–         حتما جهت اندازه گیری نتایج مربوط به موبایل مارکتینگ، یک شاخص کلیدی ایجاد نمایید.

–         میزان و درصد مربوط به ترافیک ورودی کاربران خود را مورد اندازه گیری قرار دهید.

موبایل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی سنتی در مقایسه با بازاریابی موبایلی

اصلی ترین تفاوت های میان بازاریابی سنتی و موبایل مارکتینگ چیست؟ توجه داشته باشید که بسیاری از کسب و کارهای جهان امروزه، از بازاریابی سنتی استفاده نمی کنند به طوری که شیوه ها و تکنیک های مربوط به بازاریابی مذکور، پاسخگوی نیازهای کارفرمایان نبوده و نمی توان با روش های مربوط به بازاریابی سنتی، توجه مشتریان را به سوی محصولات خود جذب کرد. همچنین در نظر داشته باشید که بازاریابی سنتی در مقایسه با موبایل مارکتینگ، یک سری از مهمترین تفاوت ها را دارد که عبارتند از: 

–         هزینه های مربوط به بازاریابی سنتی بسیار بالاتر از موبایل مارکتینگ می باشد به همین دلیل امروزه از بازاریابی موبایلی استقبال بیشتری می شود.

–         تحلیل نتایج در بازاریابی موبایلی بسیار راحت تر از بازاریابی سنتی می باشد به همین دلیل کارفرمایان و کسب و کارهای مختلف، ترجیح می دهند تا از بازاریابی موبایلی بهره مند شوند. 

–         لازم به ذکر می باشد که رفتار مصرف کنندگان مدام در حال تغییر بوده و دیگر استفاده از شیوه های بازاریابی سنتی، مقدور نمی باشد. 

در انتها باید یادآور شد که سایت نسخه موبایلی و اپلیکیشن شما تمامی ورودی های انواع موبایل مارکتینگ را به خود اختصاص می دهند بنابراین استفاده از یک سایت ساز و یا فروشگاه ساز مناسب برای موبایل و همچنین یک اپلیکیشن سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی ساخته شده با استاندارد های مناسب و بروز کمک بسیار زیادی در اجرای موفق کمپینهای بازاریابی موبایلی میکنند . در بین فروشگاه سازها ، فروشگاه ساز پوپش با سابقه راه اندازی بیش از ۶۰۰۰ هزار سایت و اپلیکیشن فروشگاهی با هزینه مناسب راهکار مناسبی به نظر میرسد .

امیدواریم این مطلب آکاهی شما را نسبت به موبایل مارکتینگ افزایش داده باشد نظرات و سوالات خود را در انتهای همین نوشته می توانید اعلام نمایید همکاران ما حتما به آنها پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *