Pinterest – پینترست چیست؟ نکات جالب و کاربردی در مورد آن

Pinterest - پینترست چیست؟ نکات جالب و کاربردی در مورد Pinterest - پینترست

آیا می دانید Pinterest – پینترست چیست؟ آیا تا کنون نام آن را شنیده اید؟ آیا می دانید مزیت ها و کاربردهای Pinterest – پینترست چیست؟

برای آنکه بگوییم Pinterest – پینترست چیست؟ در گام اول، اینگونه تعریفش می کنیم: Pinterest پینترست، نام یک شبکه اجتماعی است با موضوعات مختلف و بسیار متنوع، مانند شبکه ای از تخته های اعلان ( Board )، با موضوعات بی شمار، ایده ها، تصاویر و لینک های متعدد، به همین دلیل نام آن را پینترست، گذاشته اند ( Pin به معنای پونز و Interest یعنی علاقه مندی )، زیرا افراد به نصب ایده ها و موضوعات مورد علاقه و یا مهارت هایشان، بر روی این تابلو های اعلان، می پردازند؛  شما نیز، بر حسب علاقه خود می توانید به آن ها رجوع نموده و از مطالب مورد علاقه و یا موضوعاتی که در صدد کسب اطلاعات در موردشان هستید، بهره مند شوید.

می دانید اهمیت برنامه Pinterest – پینترست چیست؟ اهمیت و کاربرد اصلی پینترست، این است که هر چه بخواهید، در هر زمینه ای که باشد، ایده و پیشنهاد های خلاقانه، راهکار های عالی، آموزش های متنوع، در این شبکه خواهید یافت و نیز به اشتراک خواهید گذاشت.

در ادامه توضیح اینکه Pinterest – پینترست چیست؟ ابتدا باید ببینیم، این شبکه فعال و پر محتوا، از کجا و با چه هدفی شکل گرفته است و چرا تا این حد محبوب و کارآمد گشته؟

Pinterest - پینترست چیست؟

پیشینیه Pinterest – پینترست چیست؟

بن زیلبرمن ( Ben Silberman ) و تیم تخصصی اش، در سال ۲۰۰۹ شروع به طراحی و پایه ریزی آن نمودند. اگر بن زیلبرمن بخواهد در یک کلام، به شما بگوید Pinterest – پینترست چیست؟ ، مسلما آن را یک شبکه اجتماعی که ترکیبی از اینستاگرام، گوگل و فیس بوک است، توصیف می کند.

بن زیلبرمن و همکارنش در ۲۰۱۰ این شبکه را، در دسترس عموم قرار دادند و پینترست در سال ۲۰۱۱ در لیست ۵۰ وبسایت برتر روزامه تایمز، قرار گرفت.

کم کم، پینترست، با گرفتن بازدید بیش از یازده میلیونی کاربران در سراسر جهان، در میان ده شبکه اجتماعی برتر جهان واقع گردید.

آگاهی از اینکه Pinterest چیست؟ چه برای کاربران کامپیوتر، و چه دارندگان تبلت و موبایل هوشمند، می تواند مفید باشد؛ زیرا این شبکه، در حال حاضر بر روی تمام این وسایل الکترونیکی، و سیستم های مختلفی مانند ویندوز، اندروید و آی. او. اس، قابل نصب و اجرا می باشد.

دانستن اینکه Pinterest – پینترست چیست؟ ، چه اهمیتی دارد؟

برای ورود و فعالیت داخل پینترست، مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، نیاز به ایجاد یک حساب کاربری است.

برای ثبت نام در پینترست، داشتن یک آدرس ایمیل معتبر و یک رمز ورود، الزامی است. از طریق پینترست می توانید به صورت مستقیم، به حساب کاربری خود در فیسبوک و یا گوگل نیز وارد شوید.

پس از ایجاد حساب کاربری در پینترست ، این برنامه از شما می خواهد چند موضوع مورد علاقه خود را، از لیست موضوعات بالای صفحه آن، انتخاب کنید

چگونه باید ازPinterest – پینترست استفاده کرد؟

بعد از ایجاد یک حساب کاربری در پینترست، می توانید به جستجو و اشتراک گذاری مطالب بپردازید.

جستجو در پینترست، به این صورت است که مانند جستجو در گوگل، عبارات جستجو شده را تایپ می نمایید، از آنجا که جتجسو در آن بر مبنای هر کلمه است و هر واژه را به عنوان یک برچسب در نظر می گیرد، پس بهتر است عبارتی که تایپ می کنید، کوتاه و مختصر و اوی موارد اصلی مد نظرتان، باشد.

پینترست بر مبنای عبارت مورد جستجوی شما و برچسب های داخل آن، چه به فارسی و چه به انگلیسی، برچسب های مرتبط دیگری نیز ارائه می دهد، تا به جستجوی دقیق تر و جزئی تر بپردازید.

در Pinterest – پینترست می توانید محتوا به اشتراک گذارید.

پینترست مانند اینستاگرام و فیسبوک، یک شبکه تصویر محور است. شما می توانید عکس ها و مطالب تصویری خود را در آن با سایرین به اشتراک بگذارید. هر محتوای اشتراک گذاری شده در پینترست، یک پین ( PIN ) نامیده می شود.

اما مزیت اشتراک گذاری در پینترست چیست؟ در پینترست، علاوه بر تصاویر تکی، می توانید چندین بورد تصویری تعریف کنید. شما در پینترست این امکان را دارید که لینک مطالب روی وبسایت خود را، بر روی بوردی که در پینترست ایجاد کرده اید، بگذارید.

از دیگر مزیت های پینترست، این است که به صورت هوشمندانه، با یافتن شاخص یا شاخص های اصلی موجود در مطلب شما، آن را در اختیار علاقه مندان به آن موضوعات، می گذارد.

مزیت جستجو در Pinterest – پینترست چیست؟

از دیگر مزیت های کار با پینترست، این است که شما می توانید پس از یافتن پین مورد علاقه خود، آن را سیو کنید تا بعد ها بتوانید با مراجعه به لینک موجود در آن، مطلب مد نظرتان را دقیق تر و کامل مطالعه و بررسی نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر دکمه سند SEND، آن را در سایر شبکه های اجتماعی، با دوستان خود در اشتراک بگذارید.

کاربرد های دیگر Pinterest – پینترست چیست؟

در پینترست، قابلیت ارسال و دریافت پیام نیز وجود دارد. برای یافتن افرادی که در لیست دوستان شما نیستند، می توانید با دانستن شناسه کاربری یا آدرس ایمیل شان، به جستجوی آن ها بپردازید.

در قسمت اکسپلور آن، می توانید مطالب بیشتری را سرچ کنید. در این بخش، موضوعات در حال ترند شدن یا علاقه مندی های شما را نمایش می دهد.

در توسعه کسب و کار، نقش Pinterest – پینترست چیست؟

آیا می دانید مهم ترین کاربرد و مزیت Pinterest – پینترست چیست؟ پینترست، می تواند برای گسترش کسب و کار ، تبلیغات، بازاریابی و معرفی برند شما، بسیار مفید باشد.

ابزارهای بیزنسی موجود در پینرتست به شما در توسعه تجارتتان، کمک می کند.

مانند اینستاگرام، در پینترست نیز، می توانید از ابتدای ثبت نام، یک پروفایل بیزنسی بسازید و یا بعدا پروفایل شخصی خود را بیزنسی کنید.

ابزار بیزنسی Pinterest – پینترست چیست؟

دو ابزار بیزنسی اصلی در پینترست، به عنوان استراتژی کم هزینه بازاریابی برای کسب و کار کاربران، در نظر گرفته شده است:

  • ریچ پینز، برای تولید پین هایی با قابلیت نمایش اطلاعات بیشتر که چهار نوع اند: پین های محصول یا پین های خریدنی که با اتصال به درگاه های سایت های ارائه محصولات فروش و کالاهای فیزیکی، امکان خرید آنلاین را فراهم می کند ( که البته فعلا در ایران این گزینه غیر فعال است ).
  • پین های آشپزی مخصوص یافتن دستورالعمل های تازه و خلاقانه طبخ و تهیه غذا
  • پین های مقاله، برای اشتراک گذاری مقاله با استفاده از اطلاعات مقالات اعم از نویسنده، موضوع و …
  • پین های اپلیکیشن جهت خرید و فروش و دانلود اپلیکیشن ها

دومین ابزار بیزنسی Pinterest – پینترست ، پینترست آنالیتیک است.

این ابزار تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به میزان بازدید و جسن و سن مخاطبان، وضعیت بازار هدف و میزان خرید ها و … را نمایش می دهد. البته برای استفاده از آن، باید وبسایت شما در پینترست ثبت و تایید شود.

با توجه به شباهت میان شبکه اجتماعی پینترست و اینستاگرام، تفاوت و مزایای Pinterest – پینترست چیست؟

پینرتست، برای اشتراک گذاری تصاویر، محدودیت اندازه و فرم ندارد. شما حتی می توانید یک اینفوگرافی طولانی را به اشتراک بگذارید.

دیگر اینکه، می توانید به راحتی، محتوای خود را از طریق موبایل یا کامپیوتر، مستقیما و بدون محدودیت، به اشتراگ بگذارید.

محتواهای درون پینترست، به آسانی به هر وبسایتی لینک می شوند.

پینترست در واقع مانند یک سایت آگهی مانند دیوار یا شیپور، با وسعت جهانی است.

در پینترست می توانید بدون پرداخت هزینه، تبلیغات کنید.

این شبکه پر از ایده ها و موضوعات خلاقانه است.

مخاطبین آن، بیشتر خانم ها هستند که این برای افرادی که به تولید لوازم و وسایل مورد نیاز و علاقه خانم ها مشغولند، یک فرصت عالی است.

برای به اشتراک گذاشتن  ویدئو، روی آن، نمی توانید مستقیما خود فایل را آپلود کنید، بلکه باید لینک ویدئو را که در اپلیکیشن های بارگذاری ویدئو نظیر یوتیوب، قرار داده اید، روی آن به اشتراک بگذارید تا مستقیما درون پینترست، نمایش داده شود. ( در حال حاضر پینترست با نماشا و آپارات و … همکاری نمی کند).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *