ساخت قالب موبایلی برای سایت – ویژه گی ها و مزیت ها

ساخت قالب موبایلی برای سایت - ویژه گی ها و مزیت ها

داشتن قالب موبایلی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که هر طراح وب، در زمان ساخت سایت باید آن را مد نظر قرار دهد زیرا علاوه اینکه باعث می شود داشتن تجربه بهتر از نمایش در موبایل می شود، رتبه آن سایت در موتورهای جستجوگر، بهبود می بخشد.

به هنگامی که شما اقدام به ایجاد قالب موبایلی برای کسب و کار خود می کنید، در عمل توانسته اید پیشاپیش، مخاطبان بسیاری را به سوی سایت خود جذب کرده تا به آن ها خدمات بهتری ارائه دهید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های مثبت قالب موبایلی و مزایای آن برای یک کسب و کار اینترنتی بگوییم.

اصلا چرا باید از قالب موبایلی برای یک سایت استفاده کرد؟

قبل از اینکه طراحی واکنش گرا یا قالب موبایلی عرضه شود،چیزی حدود ۱۰ سال پیش،وب سایت های فارسی و یا حتی خارجی،برای اینکه گوشی های هوشمندی که توانایی متصل شدن به اینترنت را داشتند،باید یک سایت جداگانه طراحی می کردند و در وب سایت خود برای کاربران موبایل،اقدام به عمل لینک دهی می کردند.

برای مثال،اگر سایت شما ۱۰ سال پیش در رابطه با مسائل طنز بود، برای کسانی که با دستگاه های کامپیوتر اقدام به بازدید از سایت شما می کردند،چنین بود.

و اگر قصد داشتید تا سایت را برای کسانی که از موبایل از سایت شما از بازدید می کنند طراحی کنید، باید چنین زیردامنه ای را به سایت اضافه می کردید و یا حتی بعضی افراد اقدام به ایجاد سایت جداگانه برای افرادی می کردند که از طریق موبایل وارد سایت می شدند.

برای مثال،آدرس سایت موبایل چنین بود:

M.example.Com

M اول دامنه مخفف کلمه Mobile بود که هر کاربر شانس این را داشت تا سایت دلخواه ش را،در ابتدا با کلمه M امتحان کند و اگر جواب مثبت می گرفتند به این منظور بود که قالب موبایلی برای آن سایت ایجاد شده است.

بهینه سازی سایت برای کاربران موبایلی

حال با پیشرفته شدن دنیای وب و طراحی وب، قالب های آماده رایگان بسیار زیبایی طراحی شده اند که حال شما می توانید با انتخاب قالب های پیشرفته،در کنار طراحی وب،داشتن یک قالب موبایلی پیشرفته را تجربه کنید.

یک قالب موبایلی می تواند به پیشرفت سایت شما کمک بسیار زیادی کند.

بر اساس آخرین الگوریتم های سئو گوگل، امتیاز سایتی بیشتر است که دارای قالب موبایلی باشد و برای کاربرانی که با استفاده از موبایل و دستگاه های هوشمند وارد سایت شما می شوند،بهینه شده باشد.

حال اگر سایت شما قالب موبایلی ندارد،بهتر است هر چه زودتر برای این مسئله فکری کنید تا به سایت خود قالب موبایلی html اضافه کنید.

اگر یک شخصی که با استفاده از موبایل بخواهد وارد سایت شما شود و اگر برای موبایل آن را بهینه نکرده باشید و به اصطلاح قالب موبایلی و یا طراحی رسپانسیو را در آن رعایت نکرده باشید،باعث می شود تا سرعت سایت برای کاربران موبایل به شدت پایین باشد به گونه ای که سایت به زور و با سرعت کم Load شود که مطمئنا کاربر از چنین مسئله ای کلافه خواهد شد و سایت شما را خواهد بست که یک امتیاز کاملا منفی برای شما است.

زیرا نرخ فرار و یا Bounce Rate شما افزایش می یابد و در نتیجه جایگاه شما در گوگل دچار افت می شود.

حال برای اینکه با چنین مسائلی دست و پنجه نرم نکنید،به شما پیشنهاد می دهیم تا برای سایت خود اقدام به ایجاد قالب موبایلی کنید.

قالب ریسپانسیو

طراحی واکنش گرا سایت به چه صورت است؟

همچنین در این میان سایت سازهای معتبر و پیشرفته ای نظیر سایت ساز پوپش وجود دارند که باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی در کمتر از ۵ دقیقه سایت خود را از ۰ تا ۱۰۰ بسازید و در کنار آن نیز طراحی قالب موبایلی را نیز تجربه کنید.

مطمئنا زمانی که شما اقدام به ساخت سایت با قالب آماده موبایلی کردید کاربر به رضایت حداکثری خواهد رسید و می تواند به راحتی از خدمات سایت شما استفاده کند و یا اگر فروشگاه اینترنتی داشته باشید به راحتی می تواند محصولاتی را سفارش دهد.

به هنگامی که شما قالب آماده فروشگاه اینترنتی خود را برای کاربران موبایلی بهینه نکرده اید،مطمئنا کاربران موبایل با توجه به وسعت صفحه نمایش موبایل به شدت کارشان سخت خواهد بود و نمی توانند به راحتی اقدام به ثبت سفارش محصول کنند و از این جهت بسیار اذیت خواهند شد.

حال برای اینکه از این کار جلوگیری کنید،به شما پیشنهاد می شود تا با ایجاد قالب موبایلی برای سایت خود از پیش آمدن چنین مشکلاتی،پیشگیری کنید و فروش محصولات بیشتری را تجربه کنید.

همانگونه که در ابتدای مقاله ذکر شد،زمانی که شما اقدام به ساخت قالب موبایلی برای کسب و کار خود می کنید،به طور ناخودآگاه باعث می شود تا آمار بازدید از سایت شما توسط کاربران موبایل افزایش پیدا کند و در نتیجه فروش بیشتری نسبت به قبل داشته باشید!.

قالب موبایلی یکی از ویژگی های مثبت طراحی وب است که می تواند به کمک شما بیاید تا سایت خود را بسیار زیباتر از قبل کنید.

مزایای داشتن قالب موبایلی برای کسب و کار اینترنتی

اگر به یاد داشته باشید،پیش تر ذکر شد که اگر یک کاربر موبایل،وارد سایت شما شود که برای کاربران موبایل بهینه نشده باشد،مطمئنا با سرعت Load بسیار پایینی رو به رو خواهد بود به گونه ای که سایت برای کاربر به زور باز خواهد شد و مطمئنا کاربر در این بسیار اذیت می شود.

اما اگر شما اقدام به ایجاد قالب مخصوص موبایل برای کاربران موبایل کنید، سرعت سایت برای آن دسته از افراد بسیار زیاد خواهد شد و می توانند در کسری از ثانیه از وب سایت شما دیدن کنند و در نتیجه نرخ فرار از سایت و یا Bounce Rate کاهش یابد.

زمانی که نرخ Bounce Rate سایت کاهش پیدا می کند،باعث می شود تا اعتماد گوگل نسبت به سایت شما بیشتر شود و در نتیجه جایگاه سایت شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بهبود یابد.

مطمئنا زمانی که جایگاه شما در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بهبود یابد،نتیجه آن بازدیدهای بسیار زیاد از سوی افراد مختلف به سایت شما است و در نتیجه فروش محصولات شما بسیار زیادتر از قبل خواهد شد و یا اگر سایت شما خدماتی باشد،می تواند بیشتر از قبل به کاربران خدمات ارائه دهد.

در نتیجه شما نیز به سودآوری خواهید رسید!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *