ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان

ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان

شما ممکن است بعضی از کارآفرینان را دیده باشید یا درباره آن ها شنیده باشید که مبالغ بسیار زیادی را برای راه اندازی کسبو کار خود هزینه کرده اند  ممکن است با دیدن این شرایط به شما احساس نا امیدی دست بدهد، چرا که می دانید ممکن است هرگز نتوانید چنین سرمایه ای را فراهم کنید. اما آیا واقعا برای ساخت فروشگاه اینترنتی و شروع یک کسب و کار به این همه سرمایه نیاز است؟ آیا ممکن است ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان و بدون هیچ گونه سرمایه اولیه (یا مقدار بسیار کمی)، امکان پذیر باشد؟

شاید با افزایش فروش و گسترش کسب و کار ، هزینه های شما افزایش پیدا می کند اما باید بدانید که بسیاری از این کارآفرینان و کسب و کارهای موفق کارشان را با یک ساخت سایت فروشگاهی ساده شروع کردند و به تدریج برای گسترش و ارتقای آن کسب و کار هزینه را افزایش داده اند.

اما در حال حاضر شما به ارزان ترین راه ممکن ساخت فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید. شما ممکن است الان برای شروع کسب و کار پول کمی در جیب خود داشته باشید یا حتی برای شروع فروش، هیچ پولی نداشته باشید، بنابراین در این مقاله ما می خواهیم چند روش را معرفی کنیم که پول شما را برای سرمایه گذاری در بقیه جنبه های کسب و کارتان حفظ کند. پس برای شروع پس انداز، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان

روش اول ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان استفاده از وردپرس

در ۳۵٪ از کل وب سایت های جهان از wordpress استفاده شده است، یا به عبارت دیگر از هر ۳ سایت، یک سایت در بستر وردپرس اجرا می شود و خوشبختانه وردپرس نیز کاملا قادر به اجرای یک وب سایت فروشگاهی است. آخرین آمار نشان می دهد درصد بسیار زیادی از سایتهای فروشگهاهی روی وردپرس کار می کنند.

مزایای فریبنده استفاده از وردپرس :

  • وردپرس رایگان و منبع باز است و  این بدان معناست که شما نه تنها می توانید از آن بصورت رایگان استفاده کنید، بلکه حتی می توانید آنرا متناسب با نیاز خود حتی به طور ۱۰۰ درصد تغییر دهید.
  • بهترین ابزار فروشگاه ساز برای وردپرس یک افزونه به نام WooCommerce است که آن نیز رایگان و منبع باز است.
  • شما کافیست یک میزبانی ارزان ولی خوب و قابل اعتماد خریداری کنید و سپس ورد پرس را بر روی آن نصب کنید. البته می توانید بعدا که فروشگاه آنلاین شما رشد کرد می توانید میزبانی خود را ارتقاء دهید.

WooCommerce در واقع یکی از افزونه های وردپرس است که سایت ورد پرسی شما را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی می کند. این افزونه رایگان وردپرس کلیه امکانات مورد نیاز برای فروشگاه آنلاین را در اختیارتان قرار می دهد. این برنامه دقیقا مانند هر افزونه دیگر وردپرس قابل نصب است و دریافت آن هزینه ای ندارد.

ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان با WooCommerce

آخرین عنصر ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان با ورد پرس، قالب شماست. منظور از قالب همان طراحی ظاهری وب سایت فروشگاهی است که به مشتریان خود نشان خواهید داد.

همچنین بخوانید : ساخت سایت با وردپرس – مزایا و معایب سیستم مدیریت محتوا وردپرس

برای این گزینه نیز قالبهای آماده زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشید و آنها را نصب کنید. در بخش پوسته ها یا themes قالبهای رایگان با موضوعات متنوع و بسیار زیاد وجود دارد اما با توجه داشته باشید که ساختار آن (مخصوصا اگر از WooCommerce استفاده می کنید) و بهینه سازی آن متناسب با سایت فروشگاهی باشد و این نکته را هم باید تاکید کنیم که کار با یک قالب وردپرس که برای وب سایت های فروشگاهی بهینه شده است بسیار مهم است. در غیر این صورت ، شما در معرض این خطر خواهید بود که محصولاتتان به خوبی نشان داده نشود.

ممکن است الان تصور کنید که ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس کار سختی است و در ابتدا ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما واقعا اینطور نیست. هنگامی که مراحل را شروع کردید، به سرعت متوجه خواهید شد که تمام آن ها در کمتر از یک ساعت انجام می شود و درک همه چیز بسیار آسان است.

این کل قدرت وردپرس است … شما اساسا می توانید هر نوع وب سایتی را با آن راه اندازی کنید (از جمله تجارت الکترونیکی یا سایر مشاغل آنلاین) و این کار را با هزینه بسیار کم و با صرف زمان کمی انجام دهید.

روش دوم استفاده از BigCartel (برای فروشگاه هایی که محصولات زیادی ندارند)

اگر قصد فروش حداکثر پنج محصول را دارید، استفاده از سیستم Big Cartel که رایگان است، و برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان مناسب است به شما پیشنهاد می شود. تنها مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که شما به پنج محصول محدود هستید و ویژگی ها نیز نسبتا محدود هستند. البته اگر قصد ارتقاء در BigCartel را دارید راه حل بهتر استفاده از یک روش دیگر مثل Shopify توصیه می شود. بطور کلی اگر قصد رایگان شروع کردن را دارید استفاده از طرح BigCartel Gold توصیه می شود.

ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان با big cartel

طرح BigCartel Gold شامل امکانات زیر می شود:

  • حداکثر برای پنج محصول رایگان است
  • مدیریت سفارش
  • پنج تصویر در هر محصول
  • ردیابی موجودی
  • انواع محصولات
  • فروش از طریق فیس بوک
  • امکان  ایجاد کدهای تخفیف

روش سوم استفاده از Shopify (سریعترین روش با ابزارهای ساده و قدرتمند)

راه حل دیگر برای ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان ، استفاده از Shopify است. این روش از بین دو روش دیگر ساده و سریعتر است و استفاده از آن برای افراد مبتدی و کسانی که تازه می خواهند شروع کنند استفاده از آن تویه می شود.

ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان با shopify

شما یک فرصت ۱۴ روزه برای تست نسخه ی رایگان آن دارید تا مطمئن شوید که آیا واقعا همان چیزی است که می خواستید و نیازهایتان را برطرف می کند یا نه و هزینه برنامه Shopify Lite که بسار اندک است و این قیمت با توجه به اینکه نام دامنه و هاست نیز دریافت می کنید، فوق العاده است و می توانید یک قالب رایگان هم انتخاب کنید.

 

روش چهارم استفاده از Magento Open Source (برای توسعه دهندگان باتجربه)

مشابه وردپرس، Magento گزینه ای با منبع آزاد را برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان ارائه می دهد. تفاوت اصلی بین Magento و WordPress در این است که Magento برای توسعه دهندگانی است که تجربه زیادی دارند، بنابراین شما یا به تجربه توسعه  یا برنامه نویسی نیاز خواهید داشت و یا باید شخص دیگری را استخدام کنید تا کار توسعه را برای شما انجام دهد. در غیر این صورت، بهتر است به سراغ یکی از روش های ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان بروید.

البته با گفتن این جمله، نباید کاملا Magento را کنار بگذارید. این پلتفرم محبوب ترین پلتفرم تجارت آنلاین در کل جهان است. برخی از بزرگترین و سریع ترین برند های تجاری یا با Magento شروع کرده اند یا بعدا به Magento منتقل شده اند.

هزینه چقدر است؟

Magento برای شروع که فروشگاه آنلاین خود را دانلود و ایجاد کنید، کاملا رایگان است. این برای استارت آپ های کوچکتر که مجبورند با بودجه کم ششروع کنند بسیار سودمند است.

شما می توانید از نظر فنی راهی برای ساخت فروشگاه Magento بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای پیدا کنید. اما در هر صورت، مجبور هستید یک میزبانی وب پیدا کنید تا وب سایت فروشگاهی را بر روی آن بارگذاری کنید. اما معمولا هزینه میزبانی وب بسیار اندک است.

قالب ها و افزونه ها

به غیر از این، ممکن است بخواهید هزینه چیزهایی مانند قالب ها و افزونه ها را پرداخت کنید. خبر خوب این است که Magento تقریبا تمام ویژگی هایی را که شما برای یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید را ارائه می دهد. با این حال، وقتی شروع به جستجوی می کنید، برخی از قالب ها بهتر از قالب های دیگر هستند و طبیعتا هزینه آنها نیز بیشتر است.

در پایان باید گفت که گران ترین قسمت Magento این بخش است که شما ممکن است مجبور شوید یک توسعه دهنده وب یا برنامه نویس را استخدام کنید. اگر مجبور به این کار شوید Magento احتمالا یکی از مقرون به صرفه ترین روش های ایجاد فروشگاه اینترنتی نیست. با این حال، اگر شریکی دارید که یک توسعه دهنده وب است یا خودتان تجربه توسعه دارید، ممکن است مجبور نباشید یک فریلنسر یا یک کارمند تمام وقت پیدا کنید تا وب سایت را برای شما اداره کند. در آن شرایط، Magento یکی از بهترین موارد برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان است.

روش پنجم استفاده از Easy Digital Downloads (برای فروش محصولات دیجیتال)

این پلتفرم Easy Digital Downloads برای کسانی که قصد ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان برای کسب درآمد از طریق فروش فایل و فروش محصولات دانلودی و دیجیتال را دارند بسیار مناسب است. محصولات دانلودی ممکن است شامل فایل‌های صوتی، موسیقی، ویدیو و کتاب های الکترونیکی باشند. با در نظر گرفتن اینکه در Easy Digital Downloads برای ایجاد محصول، سرمایه اولیه لازم نیست، فرصت های فروش آنلاین فراوانی وجود دارد. علاوه بر این قیمت تمام شده محصول بیشتر مقرون به صرفه خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک دوره آموزشی ویدیویی بصورت آنلاین برگزار کنید، تمام چیزی که نیاز دارید وقت و نرم افزار برای ضبط صفحه و ابزار ویرایش که ممکن است لازم باشد کمی بابت آنها پول پرداخت کنید، که البته برای آن ها نیز راه حل های رایگان وجود دارد.

این یک پلتفرم کاملا رایگان برای فروش آنلاین است که با وردپرس ادغام می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت آن بروید و افزونه را به صورت رایگان دانلود کنید. پس از نصب آن بر روی وب سایت خود، تقریبا بلافاصله نمای فروشگاه را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل می کند. شما می توانید محصولات دیجیتالی را ارسال کنید، پرداخت ها را جمع آوری کنید و ایمیل های خودکار را به همراه فایل ها برای مشتریان خود ارسال کنید.

آیا هزینه ای دارد؟

افزونه Easy Digital Downloads رایگان است اما با وردپرس نیز ادغام می شود. از آنجا که وردپرس یک راه حل منبع باز است، شما مجبور خواهید شد که برای خود یک میزبانی وب را خریداری کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که برای تم ورد پرس یا هر یک از افزونه های اضافی دیگر هزینه هایی را پرداخت کنید.

به طور کلی، شما هیچ تعهدی برای خرید هیچ یک از این افزونه ها ندارید. بنابراین، شما می توانید از نظر فنی یک وب سایت زیبا با پشتیبانی کامل از فروش محصولات دانلودی و دیجیتال ایجاد کنید. افزونه Easy Digital Downloads تمام ویژگی های مورد نیاز شما را دارد و تنها لازم است برای خرید میزبانی سایت فروشگاهی خود هزینه صرف کنید.

روش ششم استفاده از ۳dCart (برای محصولات نامحدود با قیمت پایین)

بعضی از پلتفرم های ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان ، تعداد محصولات شما را در فروشگاه تان محدود می کنند. مثال خوب این نمونه BigCartel بود که راجع به آن توضیح داده شد. این پلتفرم تعداد محصولات شما را محدود می کند و شما فقط می توانید پنج محصول را به صورت رایگان در فروشگاه خود داشته باشید. به همین دلیل این پلتفرم را برای فروشگاه های کوچکتر پیشنهاد دادیم.

هنگام مشاهده ۳dCart ، متوجه ارزش فوق العاده و ابزارهای قدرتمند فروشگاه ساز آن خواهید شد. نه تنها این، بلکه قیمت گذاری آن در مقایسه با برخی دیگر از گزینه های ذکر شده در این مقاله بسیار منطقی به نظر می رسد.

روش هفتم ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان با استفاده از فروشگاه ساز پوپش

یکی دیگر از روشهای ساخت فروشگان اینترنتی ارزان استفاده از فروشگاه ساز پوپش است که به شما امکان می دهد که با کمترین هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنید. این فروشگاه ساز ارزان نسبت به دیگر پلتفرم های ذکر شده در این مقاله با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد از قیمت نسبتا پایینی برخوردار است. شما می توانید محصولات خود را بدون هیچ محدودتی در تعداد یا قیمت به فروشگاه خود اضافه و در دسته بندی های متنوع قرار دهید.

علاوه بر این با تمدید این سرویس برای سالهای بعد تخفیف قابل توجهی برای شما در نظر گرفته می شود و دیگر نگران شرایط ادامه کار با این پلتفرم را نخواهید داشت.

  • چه امکاناتی ارائه دارد؟
  • هیچ محدودیتی در تعداد محصولات ندارد
  • امکان مدیریت سفارشات
  • امکان ایجاد تخفیف بر روی محصولات دلخواه یا کل سفارش
  • استفاده از درگاههای پرداخت متنوع و امن
  • قالبهای رایگان و متنوع

اکنون با مواردی که ذکر شده فهمیدید امکان ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان وجود دارد و آنچنان که فکر می کردید کار دشوار و پر هزینه به نظر نمی رسد. فقط شما باید پلف فرم مورد نظر خود را انتخاب و با اعتماد به نفس بیشتر کار خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *