چرا سایت ساز wix بهترین سایت ساز جهان است ؟

چرا سایت ساز wix بهترین سایت ساز جهان است ؟

اگر می خواهید یک وب سایت داشته باشید که دارای قابلیت های زیادی باشد، اما نمی خواهید برای ساخت آن هزینه زیادی را به یک برنامه نویس وب بپردازید، سایت ساز یک انتخاب ایده آل است. سایت ساز Wix.com با ویژگی‌های تعاملی که دارد برای کارکردن بسیار ساده است. Wix یک پلتفرم ساخت سایت  بصورت بصری و بدون کدنویسی است که قابلیت استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مطلب ما مواردی را که باید در مورد سایت ساز wix بدانید تا بتوانید یک تصمیم آگاهانه در مورد انتخاب بهترین سایت ساز داشته باشید، را شرح می دهیم.

سایت ساز Wix چیست؟

Wix یکی از محبوب ترین سایت سازها در دنیا است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و یک سال بعد وارد مرحله بتا شد. امروزه، خدمات خود را به بیش از ۳۷ میلیون وب سایت در سراسر جهان ارائه می دهد. پلتفرم wix این امکان را می دهد که افراد غیر فنی(کسانی که با کدنویسی آشنایی ندارند) بتوانند وب سایت خود را  به راحتی بسازند و هزینه وب سایت را تا حد زیادی کاهش دهند. از آنجاییکه این پلتفرم به هر فرد عادی(حتی افراد غیر متخصص) اجازه می دهد تا یک وب سایت یا وبلاگ را بدون دانش قبلی از طراحی وب یا توسعه وب ایجاد کند، نیاز به داشتن یک طراح یا توسعه دهنده وب را کاهش داده است.

در ابتدا، هنگامی که Wix به بازار عرضه شد، یک بستر مبتنی بر Flash بود. با وجود تمام مشکلات شناخته شده مربوط به Flash، در مارس ۲۰۱۲ تیم Wix فناوری پایه خود را به HTML5 تغییر دادند. این تغییر بسیار موفقیت آمیز بود، زیرا میزان مشکلات رخ داده روی پلتفرم را تا حد زیادی کاهش داد و در نتیجه سود سالانه حدود ۶۰ میلیون دلار را به ارمغان آورد.

سایت ساز wix

این پلتفرم به طور مستمر به روزرسانی های منظمی را اعلام می کند و این روند همچنان ادامه دارد. در سال ۲۰۱۳، یک سری از برنامه های مدیریتی قدرتمند و بهبود پشتیبانی آن برای سایت های تجارت الکترونیکی معرفی شد. در مارس همان سال، سایت ساز Wix با شرکت Appixia، مربوط به توسعه برنامه های کاربردی موبایل (تجارت الکترونیکی) پیوست.

Wix به محصول خود افتخار می کند و به آن اطمینان زیادی دارد. آنها در یک کمپین بازاریابی بزرگ در Super Bowl 2017 سرمایه گذاری کردند که جیسون استاتهام و گال گادوت هم در آن بودند.

همچنین بخوانید: سایت ساز چیست و چه خدماتی ارائه می کند ؟

استفاده از Wix خیلی آسان است

احتمالا سایت ساز رایگان Wix، یکی از کاربر پسندانه ترین سازندگان وبسایت در بازار امروز است. با استفاده از ویرایشگر آن همان چیزی که می بینید و یا آنرا تصور می کنید را به بهترین شکل ممکن با این سایت ساز Drag و Drop  پیاده سازی کنید. این بدان معنی است که کاربران می توانند با سهولت، هر شی (تصویر، متن، دکمه و …) را داخل ویرایشگر انتخاب و اندازه اش را تغییر و یا در موقعیت دلخواه قرار دهند و این یکی از تفاوت اساسی آن با سایت ساز های دیگر است.

در سایت ساز های دیگر، کاربران فقط می توانند عناصر را در مناطق یا بلوک های از قبل تعیین شده قرار دهند، اما کاربران سایت ساز Wix آزادانه می توانند عناصر را در هر مکانی که می‌خواهند قرار دهند. Wix یکی از معدود سایت سازها است که به شما امکان جابجایی متن و دیگر عناصر را به طور آزادانه می‌دهد.

طراحی با هوش مصنوعی Wix

سایت ساز Wix به عنوان یک بازیگر اصلی، با ایجاد ویژگی های جدید برای سیستم عامل های خود سعی در نوآوری و جابجایی مرزها را دارد. آخرین ویژگی آن ADI (طراحی هوش مصنوعی) نام دارد. این ابزار ساختن وب سایت شما را حتی ساده تر از زمانی می کند که فقط از ابزار استاندارد ساخت وب Wix استفاده می کردید. Wix ADI به معنای واقعی کلمه وب سایت را بطور هوشمندانه و بدون دخالت شما ایجاد می کند.

wix-ADI

استفاده از آن واقعا ساده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در هر وب سایت یا پروفایل های اجتماعی موجود (Facebook، Twitter، MySpace، Linkedin، Linkedin)وارد شوید، و Wix ADI همه اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شما را از این منابع محتوایی استخراج خواهد می کند. سپس از این اطلاعات برای ایجاد یک وب سایت به عنوان اولین نسخه برای شما استفاده خواهد شد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت را منتشر کنید. البته شما باید اصلاحاتی را انجام دهید و اطلاعات را به روز رسانی کنید.

ویژگی ها و انعطاف پذیری

سایت ساز Wix امکانات و پیشنهادهای زیادی دارد، حتی برنامه کاملا رایگان آن دارای یک لیست طولانی از ویژگی های مختلف شامل سئو، ساختار وبلاگ و فروشگاه اینترنتی، اتصال به شبکه های اجتماعی و سایر موارد است. برای به دست آوردن ویژگی‌های اضافی، کاربران می توانند از فروشگاه App Wix خود، که دارای برنامه های رایگان و پولی در دسترس است، استفاده کنند و یا امکانات خود را ارتقا دهند. App Store آن صدها برنامه که توسط افراد دیگر طراحی شده دارد که می توانید از آنها برای اضافه کردن کارکردهای مختلف دیگری مانند ابزارهای چت انلاین یا خبرنامه استفاده کنید.

ابزاری هایی مانند پشتیبانی آنلاین، خبرنامه ها، مسابقات، رزرواسیون یا غیره که می تواند برای انواع مختلف سایت، از سایت شخصی ساده گرفته تا فروشگاه های آنلاین بزرگتر و پیچیده مناسب باشد. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که سایت ساز Wix دارای بستر تجارت الکترونیکی خاص خود است که مجموعه خوبی از خصوصیات قابل تنظیم (گزینه های پرداخت، کوپن تخفیف، مدیریت هزینه ها و سایر موارد) را ارائه می دهد.

هر امکانی را که می خواهید برای بالا بردن ارزش سایت خود نزد مشتری اضافه کنید و بخشی از امکانات اصلی wix نباشد، Wix احتمالا برای آن افزونه دارد.

بهینه سازی موبایل

سایت ساز Wix همچنین از اولین سایت سازها است که امکاناتی را برای بهینه سازی موبایل ارائه می‌دهد و به صاحبان سایت این امکان را می‌دهد تا صفحات خود را تنها با چند کلیک جهت نمایش به صورت ریسپانسیو در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بهینه کنند. جنبه مثبت این ویژگی ها این است که نیازی به داشتن دو سایت جداگانه و همچنین دو لینک جدا برای هر سایت نیست. فقط یک سایت وجود دارد و نسخه صحیح آن مطابق دستگاهی که مشتریان به آن دسترسی داشته باشند نمایش داده می شود. بنابراین، تعریف بسیار دقیقی از طراحی وب ریسپانسیو است.

طراحی موبایل

از نظر سئو، Wix برخی آموزش‌های تعاملی را برای استفاده کاربران در این زمینه ارائه می دهد تا رتبه وب سایتش در گوگل بهبود پیدا کند. مانند اکثر سایت سازها ، ابزارهای Wix SEO به کاربران اجازه می دهند مواردی مانند توضیحات صفحه، عناوین و کلمات کلیدی را به اختیار خود کنترل کنند. علاوه بر این، یک برنامه Wix SEO رایگان هم وجود دارد که می تواند به یک سایت اضافه شود، و یک راهنمای گام به گام و آسان برای بهبود سئوی یک سایت ارائه دهد.

همچنین بخوانید : نرم افزار سایت ساز با سئوی عالی

طراحی‌ها

طراحی یکی از مزایای مهم wix است، زیرا قالبهای بسیاری را در دسترس سازندگان وب سایت قرار می دهد. این قالبها خلاقانه، مدرن و استثنایی هستند و همه ی آنها را می توان به صورت رایگان استفاده کرد.

قالب ها بر اساس دسته بندی ها، مانند خدمات و تجارت، موسیقی، سرگرمی، عکاسی، فروشگاه آنلاین، شخصی و موارد دیگر، گروه بندی شده اند. با این وجود، یک مشکلی که در مورد این طراحی ها وجود دارد این است که نمی توانند به هرشکلی تغییر کنند. مواردی مانند برخی از رنگ ها، پس زمینه ها و سایر عناصر طراحی قابل تغییر هستند، اما ساختار اصلی قالب قابل تغییر نیست.

قالبهای wix

فروشگاه برنامه Wix

برنامه ساخت سایت Wix ابزارهای داخلی زیادی دارد که خیلی عالی هستند. اما مانند بیشتر سایت سازها، این ابزارها نمی توانند همه ی کارها را انجام دهند. بنابراین اگر کاری وجود دارد که ابزارهای Wix نمی تواند آن را انجام داد، احتمالا بازار Wix App  سایت ساز Wix یک ابزار برای انجام آن کار دارد.

بازار Wix App شبیه افزونه های WordPress یا برنامه های افزودنی است که می توانید به امکانات خود اضافه کنید، که توسط توسعه دهندگان خارج از wix ساخته شده است تا به کاربران Wix کمک کند، قابلیت هایی را به وب سایت های خود اضافه کنند که در پلتفرم سایت ساز Wix ارائه نشده است.

در این پلتفرم ابزارهای پیشرفته ای است که سایت شما را ارتقاء می‌دهد، آن را قدرتمندتر می‌کند و به شما امکان اضافه کردن گزینه‌هایی برای بهبود عملکرد کلی وب سایت می‌دهد. به طور کلی به وب سایت شما اجازه می دهد که کارهای بیشتری انجام دهد. بیشتر این برنامه ها برای استفاده رایگان هستند و می توان آنها را تنها با چند کلیک اضافه کرد.

پلتفرم Wix برای وبلاگ ها

نرم افزار سایت ساز حرفه ای Wix برای ایجاد بلاگ ها چند طرح و همچنین تعداد زیادی قالب پیشنهاد می دهد. Wix برای تکمیل این قالبها، ابزارها و عناصر فوق العاده مفیدی دارد. ویرایشگر نوشته آن فوق العاده کاربر پسند و حرفه ای است زیرا فرآیند انتشار نوشته های شما از ایده اولیه تا انتشار را بسیار آسان می کند.

به راحتی می توانید پست های نوشتاری خود را برای گرفتن نظرات در فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می توانید انتشار آنها را در یک چارچوب مناسب برنامه ریزی کنید.

Wix برای تجارت الکترونیک

سایت ساز Wix برای ایجاد یک محیط تجارت الکترونیکی واقعا مناسب است. شما می توانید هر صفحه از فروشگاه خود را از جمله طرح صفحات محصول را سفارشی سازی کنید. گزینه های مختلفی برای تنظیم زبان یا ارز در منطقه سبد خرید شما وجود دارد و به این ترتیب ادامه کار با سایت برای شما بسیار آسان است.

سایت ساز Wix همه امکانات را برای اینکه مشخصات محصول و شیوه های حمل و نقل فروشگاهتان و همچنین تعیین نرخ تخفیف روی محصولات، ارسال رایگان ، استاندارد ، بین المللی و… را تنظیم کنید، فراهم می کند.

پشتیبانی مشتری

سایت ساز Wix یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند با راهنمایی ها و پیشنهاد های زیاد ارائه می دهد (هر عنصر قابل ویرایش در یک سایت دارای یک علامت سؤال در کنارش است – با کلیک بر روی آن اطلاعات اضافی و توصیه ها نشان داده خواهد شد)، که کاربران براحتی آن را یاد می گیرند. با این حال، اگر برخی از مشکلات وجود داشته باشد که کاربران نتوانند خودشان آن را برطرف کنند، می توانند روی بخش پشتیبانی یا انجمن ها حساب کنند. در آنجا می توان بسیاری از آموزش ها، فیلم ها و حتی تماس مستقیم با تیم را پیدا کرد.

مزایای استفاده از Wix

با سایت ساز Wix، شما یک دامنه رایگان به مدت ۱ سال بر روی تمامی بسته ها خواهید داشت. سایت ساز Wix با بسیاری از قالب های متناسب با کسب و کارهای خاص، تمام تلاش خود را برای طراحی و ساخت سایت شما انجام می دهد و شما می توانید کار ساخت سایت حرفه ای را در طول فقط چند دقیقه انجام دهید. فروشگاه برنامه wix می تواند انواع امکاناتی که مشتری شما روی آن تمرکز دارد را در اختیار شما قرار دهد.

معایب و نکات منفی استفاده از سایت ساز Wix

بگذارید واقع بین باشیم، هیچ سایت سازی بطور ۱۰۰٪ کامل نیست. همیشه جنبه‌های منفی در هر چیزی وجود دارد، در این پلتفرم نیز نکات منفی وجود دارد که در ادامه با هم آن ها را مرور می کنیم.

۱- تبلیغات در پلن رایگان

اول از همه اینکه بسته رایگان شامل برخی از تبلیغات است. شاید این تبلیغات بسیار آزار دهنده باشد اما به هر حال مردم می توانند از خدمات wix به صورت رایگان استفاده کنند، اما برخی از این تبلیغات می تواند واقعا مزاحم باشند. شاید این یکی از تکنیک های سایت ساز Wix جهت جذب کاربران بیشتر برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری باشد.

۲- دوره ضمانت کوتاه مدت

علاوه بر این ضمانت بازگشت وجه ۱۴ روزه آن در مقایسه با سایر رقبا که در این زمینه هستند، کمی کوتاه است. این مدت به شما زمان زیادی نمی دهد تا با محیط برنامه آشنا و هماهنگ شوید.

۳- بدون چت آنلاین یا پشتیبانی تلفنی

این واقعا خیلی عجیب است که سایت ساز Wix با داشتن کاربران زیاد، دارای پشتیبانی تلفنی و چت آنلاین نیست.! آنها فقط یک بخش پشتیبانی در پنل مدیریت سایت و همچنین یک حساب توییتر اختصاص داده شده برای کمک و راهنمایی به کاربران خود دارند، اما گاهی اوقات لازم است که برای رفع ابهام بصورت تلنفی یا از طریق چت آنلاین گفتگو انجام شود، که متاسفانه این امکان در wix وجود ندارد.

رقبای سایت ساز Wix

دنیای وب برای سایت سازها بسیار رقابتی است. Wix کمی بازی را جلوتر است، اما رقبا هر هفته تلاش های زیادی انجام می دهند تا سهم بازار را از wix بگیرند. رقبای مستقیم Wix شامل Weebly و Shopify هستند.

Wix یک برنامه سایت ساز بسیار مستحکم و دارای شهرتی بی عیب و نقص و برای مبتدیان بسیار عالی است. مثبت ترین نکات آن سهولت استفاده، میزان و کیفیت قالب های آن و همچنین فروشگاه رسمی برنامه های آن که پر از برنامه های رایگان و غیر رایگان است که باعث جلوتر بودن آن از سایر سایت سازها می شود.

نکته آخر: سایت ساز Wix تقریبا توسط هر کسی قابل استفاده است، زیرا به مهارت های پیشرفته فنی مانند کد نویسی نیاز ندارد.

با این حال، سایت ساز Wix مواردی دارد که می توان به آنها به عنوان اشکالاتی اشاره کرد که در بخش بالا گفته شد. بنابراین، با در نظر داشتن همه این موارد، باید قبل از استفاده از این پلتفرم، تمام جوانب مثبت و منفی را ارزیابی کنید، سایر بررسی ها را بخوانید، به سایتهای دیگری که با سایت ساز Wix ساخته شده اند نگاهی بیندازند و حتی قبل از استفاده آن را آزمایش کنید.

Wix شاید ارزان ترین سایت ساز در بازار نباشد، اما نباید شما به خاطر این موضوع آن را کنار بگذارید. با سایت سازWix، هزینه ای بیش از یک نام دامنه و برخی از ابزارهای مفید برای ساخت سایت خود پرداخت می کنید. شما در حال پرداخت هزینه برای پلتفرم کاربر پسند هستید که نیاز به مهارت فنی شما را برطرف می کند. و کار سخت را برای شما انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *